Nemyslete si, na plný plyn se elektrické SUV po okruhu v žádném případě neprohánělo.
Jeden z těch rekordů bez zjevné konkurence, který nejspíš zůstane pouze a jedině v knihách korejské automobilky. Hyundai oznamuje, že s elektrickou variantou SUV Kona dokázal ujet na jedno nabití až 1026 kilometrů. Samozřejmě ale mluvíme o kontrolované jízdě na okruhu, která se reálným cestovním podmínkám zrovna nepřibližuje.
Kona Electric s baterií o kapacitě 64 kWh má normálně udávaný dojezd na jedno nabití 484 km (WLTP). Hyundai si nicméně dal při rekordní jízdě za cíl překonat více jak 1000 km, což se povedlo. O rekord se pokusila hned trojice vozů, kterým došla elektrická energie po ujetí 1018,7 km, 1024,1 km a 1026,0 km.
K takovému dojezdu samozřejmě došel Hyundai hned několika způsoby. Test probíhal na německém okruhu Lausitzring, trati ve tvaru trojúhelníku se třemi klopenými zatáčkami, přičemž střídající se posádky za volanty elektromobilů simulovaly průměrnou rychlost dosahovanou v městské dopravě, tedy od 29 do 31 km/h.
Co nejvyššího dojezdu, a tudíž nejplynulejší a nejúspornější jízdy, se posádky snažily dosáhnout i používáním tempomatu, nehledě na vypnutou klimatizací i multimediální systém po celou dobu jízdy. Zapnutá byla pouze světla pro denní svícení. Ve spojení se souvislou jízdou po jednoduchém okruhu se tedy masivního rozdílu proti reálnému dojezdu podařilo dosáhnout.
Hyundai tak dosáhl u Kony Electric i rekordní hodnoty spotřeby elektrické energie 6,24 kWh/100 km, hluboko pod normovanou spotřebou 14,7 kWh/100 km dle metodiky WLTP. Po okruhu tiše kroužila trojice elektrických SUV téměř 35 hodin.