Hyundai Kona Electric stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití ujel 1026 km

Nemyslete si, na plný plyn se elektrické SUV po okruhu v žádném případě neprohánělo.

Jeden z těch rekordů bez zjevné konkurence, který nejspíš zůstane pouze a jedině v knihách korejské automobilky. Hyundai oznamuje, že s elektrickou variantou SUV Kona dokázal ujet na jedno nabití až 1026 kilometrů. Samozřejmě ale mluvíme o kontrolované jízdě na okruhu, která se reálným cestovním podmínkám zrovna nepřibližuje.

Nový Ioniq 5 spatřen na Severní smyčce. Elektromobil od Hyundaie přijede už brzy

Nový Ioniq 5 spatřen na Severní smyčce. Elektromobil od Hyundaie přijede už brzy

Kona Electric s baterií o kapacitě 64 kWh má normálně udávaný dojezd na jedno nabití 484 km (WLTP). Hyundai si nicméně dal při rekordní jízdě za cíl překonat více jak 1000 km, což se povedlo. O rekord se pokusila hned trojice vozů, kterým došla elektrická energie po ujetí 1018,7 km, 1024,1 km a 1026,0 km.

K takovému dojezdu samozřejmě došel Hyundai hned několika způsoby. Test probíhal na německém okruhu Lausitzring, trati ve tvaru trojúhelníku se třemi klopenými zatáčkami, přičemž střídající se posádky za volanty elektromobilů simulovaly průměrnou rychlost dosahovanou v městské dopravě, tedy od 29 do 31 km/h.

Hyundai i30 vám bude umět pustit zvuky kavárny i krbu. Vybere i nejlepší hospodu

Hyundai i30 vám bude umět pustit zvuky kavárny i krbu. Vybere i nejlepší hospodu

Co nejvyššího dojezdu, a tudíž nejplynulejší a nejúspornější jízdy, se posádky snažily dosáhnout i používáním tempomatu, nehledě na vypnutou klimatizací i multimediální systém po celou dobu jízdy. Zapnutá byla pouze světla pro denní svícení. Ve spojení se souvislou jízdou po jednoduchém okruhu se tedy masivního rozdílu proti reálnému dojezdu podařilo dosáhnout.

Hyundai tak dosáhl u Kony Electric i rekordní hodnoty spotřeby elektrické energie 6,24 kWh/100 km, hluboko pod normovanou spotřebou 14,7 kWh/100 km dle metodiky WLTP. Po okruhu tiše kroužila trojice elektrických SUV téměř 35 hodin.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 24 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků