Hyundai představuje elektrickou verzi crossoveru Kona. S dojezdem 470 km!

Hyundai Kona už od letoška koupíte i jako čistý elektromobil.

Jako z devadesátkového sci-fi filmu vypadá digitální premiéra elektrického Hyundaie Kona. Robotím hlasem na vás mluví pixelovaná žena. Začíná tím, že Hyundai nabízí nejširší portfolium elektrifikovaných aut na světě. S tím si mnozí spojují více třeba Toyotu, ale faktem je, že v této oblasti do toho Korejci opravdu šlapou. Jmenuje přitom evropské trhy, které Hyundai považuje v oblasti elektromobilů za stěžejní. Patří mezi ně Norsko, Velká Británie, Německo a Francie.

Řadu Ioniq, která byla navržena ve třech elektrifikovaných verzích přímo pro tyto účely, na evropském trhu nyní doplní elektrická varianta crossoveru Kona. Bude třetí motorizací v Česku již prodávaného modelu.

Na první pohled elektrickou Konu poznáte podle nových laků, při představení dostal značně odvážný odstín zeleno-modré. Jiný je také nárazník, který nepotřebuje otvor pro chladič motoru, protože za ním žádný není.

Je za ním totiž elektromotor, který pohání přední kola. Baterie jsou umístěny uprostřed pod podlahou a nezasahují tak do zavazadelníku. Na výběr budou dvě verze s odlišným dojezdem. Základem je baterie o kapacitě 39 kWh, která umožní dojezd až 300 kilometrů na jedno nabití. V kombinaci s elektromotorem o výkonu 99 kW.

Silnější varianta nabídne kapacitu 64 kWh a dojezd až 470 kilometrů, spolu s výkonem elektromotoru 150 kW. Z nuly na sto zrychlí za 7,6 sekund. Na rychlonabíječce se na 80 procent nabije do hodiny. Obě verze umí 395 Nm maximálního točivého momentu.

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Kona EV oproti svým benzin spalujícím sourozencům nabídne i chytrý adaptivní tempomat s funkcí automatického rozjezdu v kolonách. Uvnitř pak najdete nový sedmipalcový displej přístrojového panelu a odlišný centrální tunel.

Úplnou premiéru Kona zažije na ženevském autosalonu. Do roku 2020 chce Hyundai mít 60 % svých vozů dostupných jako hybridy či elektromobily.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků