Hyundai představuje elektrickou verzi crossoveru Kona. S dojezdem 470 km!

Hyundai Kona už od letoška koupíte i jako čistý elektromobil.

Jako z devadesátkového sci-fi filmu vypadá digitální premiéra elektrického Hyundaie Kona. Robotím hlasem na vás mluví pixelovaná žena. Začíná tím, že Hyundai nabízí nejširší portfolium elektrifikovaných aut na světě. S tím si mnozí spojují více třeba Toyotu, ale faktem je, že v této oblasti do toho Korejci opravdu šlapou. Jmenuje přitom evropské trhy, které Hyundai považuje v oblasti elektromobilů za stěžejní. Patří mezi ně Norsko, Velká Británie, Německo a Francie.

Řadu Ioniq, která byla navržena ve třech elektrifikovaných verzích přímo pro tyto účely, na evropském trhu nyní doplní elektrická varianta crossoveru Kona. Bude třetí motorizací v Česku již prodávaného modelu.

Na první pohled elektrickou Konu poznáte podle nových laků, při představení dostal značně odvážný odstín zeleno-modré. Jiný je také nárazník, který nepotřebuje otvor pro chladič motoru, protože za ním žádný není.

Je za ním totiž elektromotor, který pohání přední kola. Baterie jsou umístěny uprostřed pod podlahou a nezasahují tak do zavazadelníku. Na výběr budou dvě verze s odlišným dojezdem. Základem je baterie o kapacitě 39 kWh, která umožní dojezd až 300 kilometrů na jedno nabití. V kombinaci s elektromotorem o výkonu 99 kW.

Silnější varianta nabídne kapacitu 64 kWh a dojezd až 470 kilometrů, spolu s výkonem elektromotoru 150 kW. Z nuly na sto zrychlí za 7,6 sekund. Na rychlonabíječce se na 80 procent nabije do hodiny. Obě verze umí 395 Nm maximálního točivého momentu.

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Kona EV oproti svým benzin spalujícím sourozencům nabídne i chytrý adaptivní tempomat s funkcí automatického rozjezdu v kolonách. Uvnitř pak najdete nový sedmipalcový displej přístrojového panelu a odlišný centrální tunel.

Úplnou premiéru Kona zažije na ženevském autosalonu. Do roku 2020 chce Hyundai mít 60 % svých vozů dostupných jako hybridy či elektromobily.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků