Hyundai Kona už od letoška koupíte i jako čistý elektromobil.
Jako z devadesátkového sci-fi filmu vypadá digitální premiéra elektrického Hyundaie Kona. Robotím hlasem na vás mluví pixelovaná žena. Začíná tím, že Hyundai nabízí nejširší portfolium elektrifikovaných aut na světě. S tím si mnozí spojují více třeba Toyotu, ale faktem je, že v této oblasti do toho Korejci opravdu šlapou. Jmenuje přitom evropské trhy, které Hyundai považuje v oblasti elektromobilů za stěžejní. Patří mezi ně Norsko, Velká Británie, Německo a Francie.
Řadu Ioniq, která byla navržena ve třech elektrifikovaných verzích přímo pro tyto účely, na evropském trhu nyní doplní elektrická varianta crossoveru Kona. Bude třetí motorizací v Česku již prodávaného modelu.
Na první pohled elektrickou Konu poznáte podle nových laků, při představení dostal značně odvážný odstín zeleno-modré. Jiný je také nárazník, který nepotřebuje otvor pro chladič motoru, protože za ním žádný není.
Je za ním totiž elektromotor, který pohání přední kola. Baterie jsou umístěny uprostřed pod podlahou a nezasahují tak do zavazadelníku. Na výběr budou dvě verze s odlišným dojezdem. Základem je baterie o kapacitě 39 kWh, která umožní dojezd až 300 kilometrů na jedno nabití. V kombinaci s elektromotorem o výkonu 99 kW.
Silnější varianta nabídne kapacitu 64 kWh a dojezd až 470 kilometrů, spolu s výkonem elektromotoru 150 kW. Z nuly na sto zrychlí za 7,6 sekund. Na rychlonabíječce se na 80 procent nabije do hodiny. Obě verze umí 395 Nm maximálního točivého momentu.
Kona EV oproti svým benzin spalujícím sourozencům nabídne i chytrý adaptivní tempomat s funkcí automatického rozjezdu v kolonách. Uvnitř pak najdete nový sedmipalcový displej přístrojového panelu a odlišný centrální tunel.
Úplnou premiéru Kona zažije na ženevském autosalonu. Do roku 2020 chce Hyundai mít 60 % svých vozů dostupných jako hybridy či elektromobily.