Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Po únorové premiéře se nejnovější elektromobil od Hyundaie konečně dostává do prodeje. Kona ve verzi Electric nabídne dvě úrovně výbavy a rovněž dvojici rozdílně naladěných elektromotorů.

Hyundai už během představení elektrické verze crossoveru Kona uváděl, že zakomponování baterií do podlahy vozu nijak nesnížilo jeho prostornost, jelikož model navrhoval s myšlenkou elektrického pohonu již z prvopočátku. I zavazadlový prostor tak má stále slušných 361 litrů, respektive 1143 litrů se sklopenými sedačkami.

Elektrickou Konu poznáte hlavně díky uzavřenému čelu na místě klasické mřížky chladiče a také novým 17palcovým kolům, které svým designem rovněž snižují aerodynamický odpor vozu.

Další podivná speciální edice: Hyundai bude Konu nabízet ve variantě Iron Man

Další podivná speciální edice: Hyundai bude Konu nabízet ve variantě Iron Man

Model je nabízen ve dvou výkonnostních variantách, přičemž obě používají elektromotor k pohonu předních kol. Slabší verze nazvaná Eco si vystačí s výkonem 100 kW (136 koní) a točivým momentem 395 Nm, zatímco akumulátor o kapacitě 39,2 kWh zajistí dojezd až 345 km dle metodiky měření NEDC (v případě novějšího cyklu WLTP mluvíme o 312 km).

Verzi Eco pak pořídíte jen v nejnižší výbavě Future, a to za 899.990 korun. Za tyto peníze dostanete standardně mimo jiné denní LED světlomety, vyhřívání předních sedadel a volantu, infotainment se 7palcovým displejem, automatickou klimatizaci, šestici airbagů, zadní parkovací senzory s kamerou či asistenta pro jízdu v pruzích.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Silnější varianta Power už používá elektromotor s výkonem 150 kW (204 koní), kdežto točivý moment zůstává na 395 Nm. Akumulátor má kapacitu 64 kWh, takže se dojezd zvyšuje na 546 km (NEDC), respektive 482 km (WLTP).

Verze Power je sice k mání ve výbavě Future (1.059.990 Kč), nicméně dostupná je zde už také vyšší úroveň Ultimate za 1.199.990 korun. Navíc se objeví hlavní LED světlomety, systém automatického bezpečnostního brzdění, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, kožená sedadla s elektrickým ovládáním a odvětráváním, přední parkovací senzory či 8palcový displej infotainmentu.

Hyundai nabízí Konu Electric se zárukou na 5 let bez omezení ujetých kilometrům, přičemž samotné akumulátory mají záruku na 8 let nebo 200 tisící najetých kilometrů. V ceně je nakonec i 8 let asistenční služby s celoevropskou platností. Ceník vozu vejde v platnost od 1. srpna.

Hyundai Kona Electric – ceny nabízených verzí
Verze Eco Power
Pohon elektromotor elektromotor
Největší výkon [kW] 100 150
Točivý moment [N.m] 395 395
Max. rychlost [km/h] zatím neuvedeno 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neuvedeno 7,6
Kapacita akumulátoru [kWh] 39,2 64
Max. dojezd [km] 345 (NEDC)/312 (WLTP) 546 (NEDC)/482 (WLTP)
Standardní dobíjení [hod] 6,05 9,35
Základní cena [Kč] 899.990 1.059.990
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků