Hyundai-Kia je překvapivě pátou největší automobilkou světa

33 komentářů

forsaken
2. července • 11:03

zda se mi to, nebo je z toho top10 honda jedina znacka, ktera pracuje na vsem sama a neni soucasti zadneho koncernu..? :))

DaewooMaster
2. července • 14:43

Je to tak, i když i Honda prodává pod více značkami (Acura) a v minulosti kooperovala např. s Roverem, než ho schramstlo BMW a pak Číňané...

Skyline
2. července • 14:52

To "i kdyz" neni na miste, protoze Acura byla Hondou vytvorena a jedna se pouze o jiny model (ze ma jine i "krestni" jmeno a nejen "prijimeni" neni dulezite). Kooperace s Roverem byla vice-mene jednosmerna, Honda toho poskytovala Roveru mnohem vic, nez kolik mohla dostat zpatky (ten katastrofalni 2.0 TDI 74 kW si za ramecek urcite nedaji). Nikdy vsak Rover nevlastnila v tom smyslu, v jakem patri Skoda VW nebo Dacia Renaultu.

DaewooMaster
2. července • 16:47

No, jak jsi tu psal sam "je pro tento ucel nepodstatne", kdo jakou a kdy znacku vytvoril, ci jestli byla nekdy samostatna nebo ne, stejne jako jsem nikde nepsal, ze by Rover vlastnil Hondu nebo naopak... :-)

Skyline
3. července • 9:57

No tak diskuse se tocila okolo toho, kdo je "na to sam". A v tom smeru je podstatne, zda nejaka znacka byla vytvorena jinou, nebo jestli byla koupena. Rover jsem jen upresnoval, Honde nikdy nepatril a jeho auta se nikdy do prodeju Hondy nepocitala.

petr
2. července • 13:51

Zapomněls na Toyotu ;-)

Skyline
2. července • 14:00

Nezapomnel, te se do poctu aut pocita Daihatsu a Subaru.

DaewooMaster
2. července • 14:38

A tos ještě zapomněl třeba na Scion nebo Lexus. A ne nevýznamný podíl má také v Isuzu nebo třeba Yamaze. BTW v Toyotě je sdruženo přes 500 různých firem, takže 'petr' střílel opravdu hodně naslepo! :-P

Skyline
2. července • 14:49

Scion a Lexus jsou znacky vytvorene Toyotou, takze ty beru jako soucast jejich portfolia automaticky, samostatne automobilky to nikdy nebyly. Na Isuzu jsem zapomnel, Yamaha je pro tento ucel nepodstatna, stejne jako treba Hino.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
2. července • 16:27

Isuzu Toyotě nepatří ! Toyota vlastní 5,9% akcií Isuzu, pro informaci Mitsubishi vlastní 9,2% Isuzu :-P Důvodem koupě těch 6% Isuzu bylo, že Isuzu vyvíjí pro Toyotu 1.6ku diesel pro Evropu. Pokud se něco nezměnilo, tak Isuzu patří koncernu GM, protože před pár lety Isuzu vyvinulo a v Polsku vyrábělo diesel 1.7, který dodávalo Hondě pro Civic (a taky pro Opel) jako kompenzaci za to, že Honda dodávala koncernu GM benzínové šestiválce :-P
Totéž platí pro Subaru, Toyota vlastní cca 16%, které koupila od GM, ale do celkových prodejů se Subaru nepočítá, to je samostatné ! Mají mezi sebou pouze smlouvu o spolupráci.
Takže jsem zapomněl jen na Hino (náklaďáky a autobusy) a Daihatsu, které vyrobí necelý milion vozů ročně (vyrábí jak samotné Toyoty, tak i Scion). Samotná Toyota/Lexus vyrobila cca 7,5 milionu vozů.
Kdyby se do prodejů počítali všechna auta pro která Toyota něco vyrábí, tak by jí patřila většina aut na této planetě včetně koncernu VW :-D Toyota totiž vytvořila např. firmu Denso, která mimo jiné vyrábí klimatizace pro VW u Liberce :-D Taktéž Toyotě patří výrobce automatických převodovek Aisin resp. teď už v Aisinu snížila svůj podíl někam k 25% ;-)

_Teddy_
2. července • 12:23

Ono to bude asi tym, ze v dnesnej dobe je bezne ze automobilky sa zlucuju do vacsich korporacii. Ci uz je to uplne pohltenie (napr. Hyundai-Kia), alebo ista forma vzajomne vyhodneho partnerstva (Renault-Nissan). Pravda, obcas taka fuzia nedopadne dobre, a potom to skonci rozvodom (Daimler-Chrysler)...

Lozisko
2. července • 9:20

Takze kazdy paty kupec auta je socka bez vkusu.

Skyline
2. července • 11:52

To neni pravda, protoze Skoda rozhodne 20% celosvetoveho trhu s auty nema.

Luboš
4. července • 21:27

20% !!!?? Co jsi měl z matematiky?

pavel
2. července • 10:09

jj, jsem socka bez vkusu, což se o tobě a tvojí škodovce určitě říct nedá, viď :)

Lozisko
2. července • 18:31

Mam pocit, ze na trhu je vice znacek nez jen Hyundai a Skoda ;)

Petr
2. července • 9:49

A ty jsi tupoun bez rozumu.

patrik
2. července • 8:09

Hyundai vyhlásil svůj program kvality kolem roku 1998, kdy taky zároveň dokončil akvizici Kie. Za pár let potom, když se ukázalo, že změna kvality - následovaná pomalou ale zřetelnou změnou vnímání obou značek - probíhá úspěšně, vyhlásila skupina cíl stát se světovou pětkou prodejích. Takže vidíme ne nějaké překvapení z modrého nebe, ale výsledek 10 let velice tvrdé a soustředěné práce, nejen na nějakém marketingovém manipulování s brandem, ale hlavně na produktech samotných. Do toho patří i velká odvedená práce na vývoji vlastních motorů (a vydařené vývojářské kooperace, např. s Daimler-Chryslerem) a nověji také intezivní soustředění na vývoj vlastních ekologických pohonů a elektronických systémů - opět ve spolupráci se špičkovými firmami v příslušných oborech.

anawarr
2. července • 7:53

zajímavé, jen si myslím, že stejně, jako PSA (peugeot+citroen+...) by měly být spojeny výsledky renult+nissan a pak by tato skupina byla na třetím místě

Radek Ondrášík
2. července • 7:58

renault+nissan nejsou koncernoví partneři, tam je trochu jiná spolupráce.

kmarty
2. července • 8:49

Oni se jenom z casti navzajem "vlastni" :-)

kmarty
2. července • 8:54

Nebo jak se da lepe prelozit slovo "cross-shareholding"?
Rencek ma nejakejch 44% akcii Nissanu a Nissan ma asi 15% akcii (bez moznosti hlasovani) Renaultu.

Radek Ondrášík
2. července • 9:11

Vzájemné vlastnění akcií není pro mne typickým koncernem. Za ten považuji strukturu, kdy je "hlavní člen" a ten vlastní akcie ostatních. Typicky VW - vlastní akcie Škody, Audi apod. ovšem ty nevlastní akcie s právy VW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
anawarr
2. července • 10:14

ford nemá 100% v mazdě, přesto se mu počíta 100% prodaných vozů mazda. je to o slovíčkaření, ale renault de facto ovládá nissan

petr
2. července • 15:39

Definice koncernu dle obchodního zákoníku:"Jestliže jsou jedna nebo více osob podrobeny jednotnému řízení ("řízená osoba") jinou osobou ("řídící osoba"), tvoří tyto osoby s řídící osobou koncern (holding) a jejich podniky včetně podniku řídící osoby jsou koncernovými podniky. Není-li prokázán opak, má se za to, že ovládající osoba a osoby jí ovládané tvoří koncern."

lunochod
2. července • 7:32

Třeba by mohla Hyundai vykoupit i tu strádající Škodovku od VAGu, aby z ní jednou udělala pořádnou automobilku, jako udělala z Kia. Pak by se Škodovce jistě dostávaly špičkové technologie (namátkou třeba 6 hrnek pro Octavii), nejen ty výběhové od VAGu, na kterých se dá ještě něco trhnout na nenáročném východním trhu. Kvalita by se také jistě pozvedla hodně nahoru. Malé i střední SUV by už Škodovka také dávno měla. A sedmiletá záruka za Fábiji, Ochcávku i Super Béčko ...! :-D

Tom
2. července • 7:53

Ty bereš 7-letou záruku jako výhodu? No to potěš...
Kdyby WV rozvázal škodovce ruce, tak může jít do kytek!

Thor
3. července • 3:41

Když pominu, že je to VW, tak by do žádnejch kytek nešel. Co VW nevyvine, to Schade nemá. Schade je jen designový centrum pro techniku do který nekopne ani Seat :-D

Petr
2. července • 9:47

Urcite mas pravdu. Povazovat 7-letou zaruku za vyhodu, je opravdu nesmysl. Cim kratsi, tim lepsi!:-/

Tom
2. července • 10:29

Víš kolik stojí autorizovaný servis? Povinné servisní prohlídky? 6 let budeš jak blbec jezdit do autorizovaného, předraženého servisu a po 6 a půl roce se ti něco vysere a oni řeknou: To není výrobní závada, to je vlivem používání automobilu a budeš namydlenej!
Kie a Hyundaye jsou levné protože zisk mají ze servisu do kterého musíš jezdit, jinak příjdeš o záruku!

petr
2. července • 13:15

Většina automobilek má v současnosti záruku na prorezivění karoserie 12 let a pokud nebudeš jezdit na pravidlené servisní prohlídky, tak tě v případě problému s karoserií pošlou taky někam :-P Takže pokud chceš mít jistotu, že ti auto nezrezne, tak stejně musíš do autorizovaného servisu ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
2. července • 13:18

Abych byl konkrétní, tak Škodovka má taky záruku 12 let na prorezivění a přímo na stránkách Škodovky máš uvedeno kdy tě pošlou do prde..le :-D
- v případě škod, vzniklých vnějším působením a nedostatečnou péčí.
- v případě škod na karoserii nebo laku, které nebyly odstraněny včas podle předpisů výrobce a za použití Škoda originálních dílů.
- v případě prorezivění, způsobeného na základě jiných dílů, než Škoda originálních dílů, jakož i na základě použití jiných technologií a opravárenských postupů, než uvádí výrobce.Tudíž 7-letá záruka je výhodou ;-)

Skyline
2. července • 14:05

Nech ho, to nema cenu. I kdyby Kia dala ke kazdemu Cee'du jednu Fobii HTP zdarma, budou skodifkari jecet, ze je to na howno, protoze daleko lepsi je si za ni zaplatit:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud