Hyundai-Kia je překvapivě pátou největší automobilkou světa

Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia měly ještě před pár lety relativně špatnou pověst. Zatímco předsudky před Japonskými vozy opadly poměrně rychle a již v 70. letech byly považovány za velmi kvalitní, jihokorejským automobilkám trvalo přesvědčování zákazníků mnohem déle.

Pro příklady není třeba zacházet příliš daleko, za zmínku stojí třeba Kia Sephia z devadesátých let, která se prodávala i u nás. V té době byl tento vůz na tom, v porovnání se svými německými a japonskými konkurenty, dost špatně, nejen co se týče kvality, ale i dostupnosti dílů a kvality servisů. Doba se však změnila, vedení obou automobilek se vyměnilo a s tím přišlo nejen zlepšení kvality zpracování, ale zvýšení prodejů. Už v roce 1999 platily automobilky Hyundai a Kia za 11. největšího výrobce motorových vozidel. Dnes už takřka není problém potkat tyto vozy na našich silnicích a zejména Kia opět vzbuzuje zájem nejen mezi ženami, ale i mladými řidiči.

Snad největší prodejní úspěchy si však můžou společnosti připsat za minulý rok, kdy se jim celosvětově podařilo prodat 3 961 629 vozidel, čímž se zařadily na páté místo za koncern Ford. Podle aktuálních statistik prodeje obou automobilek stále stoupají, Hyundai přitom spoléhá na model Genesis a jeho dvoudveřový derivát a Kia zas plánuje novou generaci modelu Spectra a dva nové modely pro mladé. Pro úplnost ještě dodáváme úplnou „top desítku“ koncernů z hlediska prodejů za uplynulý rok.

  • Toyota 9 366 000
  • GM 8 902 258
  • Volkswagen 6 191 618
  • Ford 5 964 000
  • Hyundai-Kia 3 961 629
  • Honda 3 831 000
  • Nissan 3 675 574
  • PSA 3 428 400
  • Chrysler 2 676 268
  • Fiat 2 620 864
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků