Hyundai-Kia je překvapivě pátou největší automobilkou světa

Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia měly ještě před pár lety relativně špatnou pověst. Zatímco předsudky před Japonskými vozy opadly poměrně rychle a již v 70. letech byly považovány za velmi kvalitní, jihokorejským automobilkám trvalo přesvědčování zákazníků mnohem déle.

Pro příklady není třeba zacházet příliš daleko, za zmínku stojí třeba Kia Sephia z devadesátých let, která se prodávala i u nás. V té době byl tento vůz na tom, v porovnání se svými německými a japonskými konkurenty, dost špatně, nejen co se týče kvality, ale i dostupnosti dílů a kvality servisů. Doba se však změnila, vedení obou automobilek se vyměnilo a s tím přišlo nejen zlepšení kvality zpracování, ale zvýšení prodejů. Už v roce 1999 platily automobilky Hyundai a Kia za 11. největšího výrobce motorových vozidel. Dnes už takřka není problém potkat tyto vozy na našich silnicích a zejména Kia opět vzbuzuje zájem nejen mezi ženami, ale i mladými řidiči.

Snad největší prodejní úspěchy si však můžou společnosti připsat za minulý rok, kdy se jim celosvětově podařilo prodat 3 961 629 vozidel, čímž se zařadily na páté místo za koncern Ford. Podle aktuálních statistik prodeje obou automobilek stále stoupají, Hyundai přitom spoléhá na model Genesis a jeho dvoudveřový derivát a Kia zas plánuje novou generaci modelu Spectra a dva nové modely pro mladé. Pro úplnost ještě dodáváme úplnou „top desítku“ koncernů z hlediska prodejů za uplynulý rok.

  • Toyota 9 366 000
  • GM 8 902 258
  • Volkswagen 6 191 618
  • Ford 5 964 000
  • Hyundai-Kia 3 961 629
  • Honda 3 831 000
  • Nissan 3 675 574
  • PSA 3 428 400
  • Chrysler 2 676 268
  • Fiat 2 620 864
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků