Hyundai-Kia je překvapivě pátou největší automobilkou světa

Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia měly ještě před pár lety relativně špatnou pověst. Zatímco předsudky před Japonskými vozy opadly poměrně rychle a již v 70. letech byly považovány za velmi kvalitní, jihokorejským automobilkám trvalo přesvědčování zákazníků mnohem déle.

Pro příklady není třeba zacházet příliš daleko, za zmínku stojí třeba Kia Sephia z devadesátých let, která se prodávala i u nás. V té době byl tento vůz na tom, v porovnání se svými německými a japonskými konkurenty, dost špatně, nejen co se týče kvality, ale i dostupnosti dílů a kvality servisů. Doba se však změnila, vedení obou automobilek se vyměnilo a s tím přišlo nejen zlepšení kvality zpracování, ale zvýšení prodejů. Už v roce 1999 platily automobilky Hyundai a Kia za 11. největšího výrobce motorových vozidel. Dnes už takřka není problém potkat tyto vozy na našich silnicích a zejména Kia opět vzbuzuje zájem nejen mezi ženami, ale i mladými řidiči.

Snad největší prodejní úspěchy si však můžou společnosti připsat za minulý rok, kdy se jim celosvětově podařilo prodat 3 961 629 vozidel, čímž se zařadily na páté místo za koncern Ford. Podle aktuálních statistik prodeje obou automobilek stále stoupají, Hyundai přitom spoléhá na model Genesis a jeho dvoudveřový derivát a Kia zas plánuje novou generaci modelu Spectra a dva nové modely pro mladé. Pro úplnost ještě dodáváme úplnou „top desítku“ koncernů z hlediska prodejů za uplynulý rok.

  • Toyota 9 366 000
  • GM 8 902 258
  • Volkswagen 6 191 618
  • Ford 5 964 000
  • Hyundai-Kia 3 961 629
  • Honda 3 831 000
  • Nissan 3 675 574
  • PSA 3 428 400
  • Chrysler 2 676 268
  • Fiat 2 620 864
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků