Hyundai prozradil více o novém hybridu. Tucson jej dostane již v květnu

Menší objem, stejný hybrid. Dostupnější alternativa k hybridnímu SUV z Nošovic dorazí do dvou měsíců.

Mild-hybrid již z českých autosalonů Hyundai znáte. Částečně hybridní systém sídlí v SUV Tucson, kde pomáhá vznětové motoru 2.0 CRDi. 48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.

Hyundai odhalil všechny novinky pro rok 2019. Největší pecka zatím s otazníkem

Hyundai odhalil všechny novinky pro rok 2019. Největší pecka zatím s otazníkem

Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo. Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).

Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění. Pomáhá ale i při startech. 48voltový systém je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.

Hyundai představil Tucson ve verzi N Line. Ostřejší fasádu doplňuje nový hybridní motor

Hyundai představil Tucson ve verzi N Line. Ostřejší fasádu doplňuje nový hybridní motor

V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.

Novinka od Hyundaie se dostala do rukou abstraktnímu umělci. Výsledek stojí za to

Novinka od Hyundaie se dostala do rukou abstraktnímu umělci. Výsledek stojí za to

Systém prý oceníte hlavně ve městě. Jen při startování studeného auta se i nadále spoléhá na 12voltový okruh. Konstantní rychlostí se pak systém MHSG promění v generátor elektřiny, abyste měli „nabito“. Od rychlosti 30 km/h až do úplného zastavení pak můžete „doplachtit“ třeba ke křižovatce čistě na elektřinu s rozepnutou spojkou.

Cenově výhodnější varianta hybridního Tucsonu dorazí v květnu letošního roku. Na podzim jej bude následovat model i30 se stejnou technikou.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků