Hyundai prozradil více o novém hybridu. Tucson jej dostane již v květnu

Menší objem, stejný hybrid. Dostupnější alternativa k hybridnímu SUV z Nošovic dorazí do dvou měsíců.

Mild-hybrid již z českých autosalonů Hyundai znáte. Částečně hybridní systém sídlí v SUV Tucson, kde pomáhá vznětové motoru 2.0 CRDi. 48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.

Hyundai odhalil všechny novinky pro rok 2019. Největší pecka zatím s otazníkem

Hyundai odhalil všechny novinky pro rok 2019. Největší pecka zatím s otazníkem

Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo. Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).

Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění. Pomáhá ale i při startech. 48voltový systém je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.

Hyundai představil Tucson ve verzi N Line. Ostřejší fasádu doplňuje nový hybridní motor

Hyundai představil Tucson ve verzi N Line. Ostřejší fasádu doplňuje nový hybridní motor

V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.

Novinka od Hyundaie se dostala do rukou abstraktnímu umělci. Výsledek stojí za to

Novinka od Hyundaie se dostala do rukou abstraktnímu umělci. Výsledek stojí za to

Systém prý oceníte hlavně ve městě. Jen při startování studeného auta se i nadále spoléhá na 12voltový okruh. Konstantní rychlostí se pak systém MHSG promění v generátor elektřiny, abyste měli „nabito“. Od rychlosti 30 km/h až do úplného zastavení pak můžete „doplachtit“ třeba ke křižovatce čistě na elektřinu s rozepnutou spojkou.

Cenově výhodnější varianta hybridního Tucsonu dorazí v květnu letošního roku. Na podzim jej bude následovat model i30 se stejnou technikou.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků