Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

O variantách sportovních modelů N s pohonem všech kol se u Hyundaie mluví už delší dobu. Teď však automobilka konečně potvrzuje, že jednu novinku v této specifikaci již pilně testuje.

Hyundai tedy doopravdy pracuje na potencionálním rivalovi pro Volkswagen Golf R. V rozhovoru s magazínem Cars Guide totiž australský PR manažer automobilky potvrdil, že inženýři Hyundai již testují prototypy ostrého hatchbacku i30 N s pohonem všech kol. Nový systém má být přitom navržen výhradně k nasazení ve sportovních modelech divize N.

Samozřejmě, testování prototypů ještě nepotvrzuje samotnou produkci a uvedení do prodeje. Hyundai se však už minulosti nechal slyšet, že myšlenka modelů N s pohonem všech kol je mu velmi sympatická. A jelikož se tedy i30 N zdá jako první vlaštovka v této specifikaci, „čtyřkolku“ by nakonec mohla dostat i karosářská verze Fastback.

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Výhodou sdílení platforem mezi jednotlivými modely má být také možná zástavba pohonu všech kol z i30 N také do ostrého crossoveru Kona N, na němž už automobilka pracuje. Dle informací od samotného šéfa divize N Alberta Biermanna měl být dokonce jeden prototyp Kony N postaven už minulý rok.

Jak už víme, Hyundai chce svou sportovní řadu N postupně rozšiřovat na další modely, přičemž v nejbližší době se mluví o menším hatchbacku i20 N a rovněž SUV Tucson N – u něhož je ostatně pohon všech kol jaksi předvídatelný. Ke všemu dal Hyundai zelenou i projektu samostatného modelu divize N.

Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Se zprávami ohledně modelů N nakonec přichází i informace o zavedení automatických dvouspojkových převodovek, které by chtěl Hyundai poskytnout zájemcům jako volbu. Současného i30 N s pádly pod volantem bychom se měli dočkat v prodeji už v druhé polovině letošního roku.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků