Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

O variantách sportovních modelů N s pohonem všech kol se u Hyundaie mluví už delší dobu. Teď však automobilka konečně potvrzuje, že jednu novinku v této specifikaci již pilně testuje.

Hyundai tedy doopravdy pracuje na potencionálním rivalovi pro Volkswagen Golf R. V rozhovoru s magazínem Cars Guide totiž australský PR manažer automobilky potvrdil, že inženýři Hyundai již testují prototypy ostrého hatchbacku i30 N s pohonem všech kol. Nový systém má být přitom navržen výhradně k nasazení ve sportovních modelech divize N.

Samozřejmě, testování prototypů ještě nepotvrzuje samotnou produkci a uvedení do prodeje. Hyundai se však už minulosti nechal slyšet, že myšlenka modelů N s pohonem všech kol je mu velmi sympatická. A jelikož se tedy i30 N zdá jako první vlaštovka v této specifikaci, „čtyřkolku“ by nakonec mohla dostat i karosářská verze Fastback.

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Výhodou sdílení platforem mezi jednotlivými modely má být také možná zástavba pohonu všech kol z i30 N také do ostrého crossoveru Kona N, na němž už automobilka pracuje. Dle informací od samotného šéfa divize N Alberta Biermanna měl být dokonce jeden prototyp Kony N postaven už minulý rok.

Jak už víme, Hyundai chce svou sportovní řadu N postupně rozšiřovat na další modely, přičemž v nejbližší době se mluví o menším hatchbacku i20 N a rovněž SUV Tucson N – u něhož je ostatně pohon všech kol jaksi předvídatelný. Ke všemu dal Hyundai zelenou i projektu samostatného modelu divize N.

Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Se zprávami ohledně modelů N nakonec přichází i informace o zavedení automatických dvouspojkových převodovek, které by chtěl Hyundai poskytnout zájemcům jako volbu. Současného i30 N s pádly pod volantem bychom se měli dočkat v prodeji už v druhé polovině letošního roku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků