Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých 430.000 korun. Nabízí se výhradně jako kombi s litrovým motorem a jeho výbava je pevně daná. Linii jsme srovnali se Škodou Octavia Fresh.

Na stránkách českého zastoupení značky Hyundai aktuálně najdete hned tři ceníky modelu i30. Jeden standardní, který zahrnuje linie Entry, Trikolor a Style, dále akční, vztahující se k edici Best of Czech (platí pro Fastback a kombi s benzinovými motory), a poslední je vyhrazen zcela nové edici Go Blanche. U ní platí „ber, nebo nech být“, protože se vztahuje k jediné karoserii, jedinému motoru a výbava je pevně daná.

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

Edice Go Blanche za 429.990 Kč obsahuje výbavu v hodnotě 97.000 korun zcela zdarma. Kombík s motorem 1.0 T-GDI/88 kW disponuje 16palcovými litými koly, koženým potahem volantu, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, diodovým denním svícením, mlhovkami, elektrickým ovládáním všech oken, zadními parkovacími senzory, asistentem pro rozjezd do kopce, 5palcovým displejem infotainmentu, čtyřmi reproduktory, zadní parkovací kamerou, automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel, multifunkčním volantem, tempomatem, bluetooth handsfree či šesti airbagy.

Myslelo se i na bezpečnostní elektronické systémy. Standardně dodávaná sada zahrnuje varování před čelním nárazem s automatickým brzděním, sledování únavy řidiče a aktivní asistent pro jízdu v pruzích. K tomu si připočítejte pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů a pět let prohlídek v ceně a máte na stole opravdu velmi slušnou nabídku.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Připlatit si vlastně můžete za dojezdovou rezervu (1500 Kč) velurové koberce (1299 Kč), a bohužel i bezpečnostní sadu (1199 Kč), která zahrnuje vlastně jenom zákonem stanovenou povinnou výbavu. Nejlepší české kombi, jak Hyundai o modelu i30 kombi hovoří, chce ale v prvé řadě přebrat zákazníky Octavii. Jenže i ta disponuje akčními verzemi, z nichž ta edici Go Blanche nejbližší nese název Fresh.

Kombi s litrovým tříválcem TSI/85 kW začíná na 476.900 korunách. Ve standardu je multifunkční kožený volant, sedm airbagů, litá 16palcová kola, mlhovky, plnohodnotná rezerva, klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, zadní parkovací senzory, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, tempomat, palubní počítač Maxi Dot, bluetooth handsfree či rádio Swing s 6,5palcovým dotykovým displejem a osmi reproduktory.

Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

V přímém srovnání je tedy výbava obou akčních vozů velice podobná. Cenový rozdíl však činí téměř 47.000 korun, z nichž největší „zásek“ představuje třicetitisícový příplatek za provedení kombi u Octavie. Nicméně, budeme-li se bavit čistě o objemech kufrů, je na tom už liftback z Boleslavi podobně jako kombi z Nošovic (590/1580 vs. 602/1650 litrů).

Navíc, zatímco pro i30 Go Blanche je uvedená základní výbava konečná, Octavii Fresh můžete mít se třemi motory (1.0 TSI/85 kW, 1.4 TSI/110 kW a 1.6 TDI) a je možné ji za příplatek dovybavit. Bohužel ne o asistent pro udržování v jízdním pruhu, který Fresh nemá a je dostupný až od výbavy Style za 15.000 Kč.

Pro dorovnání Go Blanche je třeba sáhnout po sledování únavy řidiče (1500 Kč), asistentu rozjezdu do kopce (2000 Kč), který mají ve standardu pouze verze s automatem, a zadní parkovací kameru s ostřikovačem (8100 Kč). K systému Front Assist, který hlídá provoz před vámi a dokáže v případě nutnosti vůz i sám zastavit, nejlevněji přijdete v rámci balíčku Crew Protect Assist (15.000 Kč), jehož součástí jsou i boční airbagy pro zadní cestující.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků