Hyundai jde do černé: nové vznětové motory 2,0 a 2,2 R-Diesel

Jihokorejská automobilka Hyundai včera oficiálně představila dva nové přeplňované vznětové agregáty s označením R, které se již od konce příštího roku začnou objevovat v modelech Sonata a Tucson. Oba motory vycházejí z konceptu „R-Engine”, který jsme mohli vidět letos v Ženevě a s jakými parametry zabojují v konkurenčním boji jeho sériové verze?

Menší dvoulitr nabídne výkon 135 kW a maximální točivý moment 392 Nm, přičemž větší jednotka už disponuje výkonem 147 kW a točivým momentem 436 Nm. Obě jednotky budou těžit ze vstřikování common-rail třetí generace a díky filtru pěvných částic jich můžeme zařadit mezi agregáty splňující emisní normu Euro 5. Konstruktéři se při vývoji zaměřili i na eliminaci hlučnosti a vibrací, což se jednoznačně podepíše pod zvýšení jízdního komfortu. Uvidíme, jak dopadne uvedení do praxe.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai R-Diesel
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků