Jihokorejská automobilka Hyundai včera oficiálně představila dva nové přeplňované vznětové agregáty s označením R, které se již od konce příštího roku začnou objevovat v modelech Sonata a Tucson. Oba motory vycházejí z konceptu „R-Engine”, který jsme mohli vidět letos v Ženevě a s jakými parametry zabojují v konkurenčním boji jeho sériové verze?
Menší dvoulitr nabídne výkon 135 kW a maximální točivý moment 392 Nm, přičemž větší jednotka už disponuje výkonem 147 kW a točivým momentem 436 Nm. Obě jednotky budou těžit ze vstřikování common-rail třetí generace a díky filtru pěvných částic jich můžeme zařadit mezi agregáty splňující emisní normu Euro 5. Konstruktéři se při vývoji zaměřili i na eliminaci hlučnosti a vibrací, což se jednoznačně podepíše pod zvýšení jízdního komfortu. Uvidíme, jak dopadne uvedení do praxe.
Hyundai R-Diesel