Hyundai jde do černé: nové vznětové motory 2,0 a 2,2 R-Diesel

Jihokorejská automobilka Hyundai včera oficiálně představila dva nové přeplňované vznětové agregáty s označením R, které se již od konce příštího roku začnou objevovat v modelech Sonata a Tucson. Oba motory vycházejí z konceptu „R-Engine”, který jsme mohli vidět letos v Ženevě a s jakými parametry zabojují v konkurenčním boji jeho sériové verze?

Menší dvoulitr nabídne výkon 135 kW a maximální točivý moment 392 Nm, přičemž větší jednotka už disponuje výkonem 147 kW a točivým momentem 436 Nm. Obě jednotky budou těžit ze vstřikování common-rail třetí generace a díky filtru pěvných částic jich můžeme zařadit mezi agregáty splňující emisní normu Euro 5. Konstruktéři se při vývoji zaměřili i na eliminaci hlučnosti a vibrací, což se jednoznačně podepíše pod zvýšení jízdního komfortu. Uvidíme, jak dopadne uvedení do praxe.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai R-Diesel
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků