Vážení kritici, mám obavy že jset ještě nejezdili ani s Santou ani x55Za 2-násobnou cenu se do SUV jistě narve více zbytečných nesmyslů ale je dobré hodnotit, co je pro mne užitečné. Praxe taky ukazuje, že je to dobré,jen když to funguje. A s tím mají dnes renomované a drahé vozy z německa potíže.Posuzuji to z pohledu někoho, kdo měl spoustu jiných aut, (a asi 1.100.000 km) pak jsem si půjčil Terracan a změnil jsem názor. Tento tereňák samozřejmě měl spoustu nectností, což je ovšem dáno určením tohoto typu. Jelikož tahám vlek cca 2400kg s velkou lodí, koupil jsem ho a nelituji dodnes. Bohužel skončil předčasně ve šrotu a zachránil mi život při čelním střetu se škodovkou (jela taky 100) Nyní mám druhý rok Santa Fe 2.2 a nemám mu co vyčítat. Pokud akceptuji kvalitu plastů v interiéru jako daň za nízkou cenu, nic dalšího mě nenapadá.Co je pro mne priorita, je spolehlivost. Teracan se mnou vydržel 80 tis.km, nyní Santa má 65 a dosud se jen jezdí a prvidelně olej atd. Žádné závady.Oproti tomu Mercedes měl po 40 tis řízení na výměnu a při 63tis. se rozpadla mezinápravová převodovka, dost ostuda, domů se jelo odtahovkou.Další případ na podzim, Kamarádi s audinama a VW je mají taky věčně v servisu, pořád něco nefungovalo.Můj Pasat 2,5TDi (byl jsem druhý majitel) taky tak zlobil, že jsem jej po roce radši prodal.Land Rover Discovery, docela pěkný vůz se super výbavou (mod.2007) jako měchy, automat a spousta elktroniky, kterou ale musíte studovat pár dnů, než vyjedete.Majitel chtěl vytáhnout loď 2 tuny na vleku do kopce cca 20 stupňů. V praxi se nedařilo zvednout vůz na měchách. po půlhodině telefonování zjistil majitel, že to jde jen při zavřených dveřích. Ale to zas nevidí řidič, jak vysoko se podvozek zvedl. Tak tuhle parádu si rád odpustím. V další fázi jsme se snažili zapnout redukci ANI PO HODINĚ ZKOUŠENÍ VŠECH KOMBINACÍ a telefonování se to nepovedlo. Bez redukce s tímto automatem se auto s 2 tunovým vlekem ani nepohlo. Takže přišel ostudný krok, odpřáhnout vlek od mého SantaFe, lano a hezky jsem celou soupravu vytáhl na rovinu. Tam už se rozjel vlastní silou.A proč SUV? Na pasatu jsem 2x poškodil disk na běžném českém výmolu. S SUV se nebojím dojíždět k obrubníku, přejet nějakou tu nerovnost a na sněhu nebo blátě se rozjíždím jako na suchu. Hyundai mi nabízí nadstandartní servis - záruka 3roky bez omezení km, já za 3 roky budu mít cca 180 tis.km, takže mám jakoby 2x delší záruku. Za pravidelnou prohlídku v Mercedesu platím cca 15000, za Santa Fe cca 6500, cením si také slušnější jednání, bez arogance, která je běžná u jiných značek.Posuďte sami za co platíte.
Příteli , mohu jen potvrdit tvoje slova , i když z jiného úhlu pohledu.Měl jsem ,,několik peugeotů 406, 307, - 607 // Dále Audi A6 (combi) 132KW, 2,5 TDi , a nakonec Audi A6 S-line 174KW 3,0 Tdi / Celé období peugeotů bez potíží s lehkou vyjímkou 307, ta trochu zlobila , ale cenovky nebyly nikterak horentní. Moje trápení s auty odstartovala až AUDINA. Ta první zlobila ve všech směrech , nechce se mi to tu vše vypisovat , ale kdybych ji nedal ženě , která víc nejezdí než jezdí , tak už bych měl vyměněné snad všechno, ale to jsem netušil do čeho jdu nákupem té druhé , která mi měla vylepšit názor na Audi a měla být jakýmsi vrcholem mého autoparku. Dva roky soužití s tímhle jinak nádherným autem mě stály neuvěřitelný obnos peněz, nervů a času. Nikdy , ale vážně nikdy už si koncernové auto nekoupím !!! Mimo mých zkušeností mám také pár přátel jež se pyšní vozy Q7, X5, a GL a díky jim nevidím jediný důvod , proč do těhle značek investovat bankovky a nervy. Koupil jsem na zkoušku IX 55 a při pořizovací ceně 829, včetně DPH se nyní jen škodolibě chechtám. Dokoupil jsem jen pioneer navi za 55 tis. a tažné za 14.500 i s montáží a jsem znovu spokojený řidič :o)) Najeto s ním mám 30.000 a jen si chrochtám. Servis ( Háša) je jako přijít za známým s problémem ( od Domanského jsem pravda po první zkušenosti utekl , ale to je jiná kapitola) a jak říkáš - audiňácká arogance a nabubřelost ,, pánů,, servisáků je ta tam..Mimochodem za celou zimu jsem s autem neuklouz ani jednou , pokud jsem to nechtěl sám ( prázdné parkoviště u tesca ) a motor ?? Kdo nezkusil - neuvěří, Víc nemám co říct , jen snad, že až lidi v česku pochopí , že nakupovat a vozit děti do kroužků se dá i za 700 tis. tak možná němci zase začnou dělat kvalitní auta, adekvátní ceně.
Ten pán který vlastní škoda 1.2 mpi neví o čem mluví. Jaké slepence Korejské vždyt WV,AUDI,SEAT a ŠKODA jsou dnes největší vraky. At se zajede podivat do D bazary jsou plné ročních aut na prodej. Po roce jsou zralé na zešrotování. 3letá octávie neprojde v D technickou někdy možná na třetí pokus. Mám Hyundai ix55 a je to auto kterému Audiq7 ani Touareg nomužou spolehlivostí ani zpracováním plastu v interieru čichnout.
Zdravím, s komentářem zcela souhlasím a mám podobné zkušenosti. V mém případě nyní zvažuji výměnu Santy I. za Santu II nebo IX55, jen netuším, když tahám vlek s lodí a občas na písečných plážích je problém, zda jít do AT nebo do 6st. manuálu. Díky za názory.
IX55 se dodává jen s 6st. AT, ale tenhle je stavěný na tahání 2,5 tuny, takže bez problémůZkoušel jsem do stoupání asi tak 25% rozjet taháním dodávky cca 2,2 tuny. Nebyl problém, takže i s tou lodí to půjde hladce.Santa II má AT stavěné pro přívěs do 2,0 tuny, takže se spíše doporučuje manuál pro těžké přívěsy. Ale manuál bez redukce zase dost trpí při rozjezdu do kopce na spojce.Mám na mysli moji situaci při vytahování lodě na vleku do stoupání cca 20%. Ovšem můj vlek s lodí má asi 2,3 tuny, s lehčím vlekem ten problém asi nebude.Jinak nyní má můj santa 140 tis. km, dosud bez poruchy, jezdí stejně jako nový. Už se těším na IX 55, měl jsem možnost jej 3 dny vyzkoušet a nenašel jsem chybu. Snad jen vyšší spotřeba, ale to při 240 koních ve 2,3 tunovém voze je přiměřené.
Naprosto souhlasím!!!
No tady jsou teda fakt ubohý keci,každý tu jen chválí to co má nebo by chtěl mít.
V případě, že tento traktor není určen k orání, pak je diskuze o výkonu šestiválce zbytečná.Pro ježdění po městě, ke kterému jsou suvka marketingově určena, je motor s výkonem 177kw a spotřebou 10l na 100 zbytečný. Pro jízdu mimo město je využití výkonu omezeno jízdními vlastnostmi tohot mastodonta. To platí samozřejmě i pro Q7, X5 a podobné výtvory.
no neviem ci si jazdil s X5 ale jeho vykon 3,0d vyuzijem aj na okreskach naplno. Jasne q7 je mastodont ale vykon pri X5 absolutne nieje obmedzeny pri tomto aute pretoze kedykolvek vykluckujem na okreske hocaku "nabuchanu natunenu" octavku na 17stkach
kdyz sis koupil smradlavej nekultivovanej a hlavne slabej vznetovej bublifuk, tak se nediv ze to i na okreskach musis rvat naplno B-]
koukám, že fyzika ti asi moc neříká.Myslíš že dvě stejné auta o stejné váze(2,2tuny) a stejném objemu motoru a jen rozdíl nafta/benzín...tak že benzím uteče naftě?Možná chápu v nižším váhovém rozsahu, ale určitě ne kolem dvou tun a výš....říká ni něco jako "kroutící moment"? Ten "bublifuk" ti natrhne ve stoupání prdelku a to nemluvím o spotřebě, která jednoznačně vítězí ve prospěch nafty.
Hyundai má jednu slabinu - pro iX55 by měly být k dispozici nové a silnější motory, motory z iX55 by se měly přesunout do Santa Fé a motory ze Santa Fé do Tucsonu. Podobně v řadě osobáků. Hyundai už se naučil stavět poměrně slušná auta, ovšem motory pořád zaostávají za velikostí modelů. Proto by se všechny motory měly posunout - směrem k nižším modelům a na vrcholku řady vymyslet úplně nové
Hyundai potřebuje upsizing.
http://auto.server.sk/---spravy-spravy-zo-zahranicia-hyundai-kia-ziskala-titul-automobilova-spolocnost-roka--category-je-4-x-id-je-27803
Ale hloupost. Vždyť ten motor má 177 kW, to už stačí na hodně svižnou jízdu. Vždyť to je stejný výkon, jako má třeba nejbližší konkurent - Audi Q7 3.0 TDI.
Díky za potvrzení. Měl jsem tedy pravdu, že tento motor by měl být v Santa Fé, Sonatě apod. Každý model od Hyundai má o třídu slabší motor
Ale kdepak. To si pletete automobilu. Škoda-auto řadí svoje auta o třídu výš. Konkrétně Octavii do střední třídy a Superb (s podvizkem z nižší střední) do vyšší střední.
Proč by tam měl být? Na co dávat něco, co lidé stejně nekupují a zvyšovat si náklady na výrobu, když jim nabídnu to, co uspokojí 95% zákazníků a ušetřím. Podívejte se, jaké nejčastější motorizace jsou u takového BMW X5, Audi Q7, MB ML apod. Drtivou většinu tvoří modely s 3,0 naftový motorem. Takže na co mít u Santa Fe motor, který by se v tomto segmentu v EU v podstatě neprodával? K ničemu.
Ano Q7 je opravdu konkurent tomuhle slepenci ;-)
A co jiného? Roomster? :-D
Máro, tebe ty korejci vyloženě iritují :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.