Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

20 komentářů

Kenny
15. července • 0:12

fuj hovňák, to se rozsype :-D

Kozlus
14. července • 15:43

Uzasny. Auto na vodik. A kde ten vodik asi vezmete? Vyrobite pomoci energie z uhelnych elektraren, plynovych, nebo z tech atomovych?

LOL
15. července • 21:47

Je to paradoxní, ale v tomto ohledu dávají najednou soláry a větrníky smysl.

Vana666
14. července • 15:46

dovezeme ze Slunce, tam ho je dost B-]

Fantomas
14. července • 21:53

Přivezeme se Slunce palivo, z něj vyrobíme elektřinu a zbyde nám voda. Sice se zbavíme znečišťování atmosféry, zato urychlíme stoupání hladiny moří.
Asi pak teda bude potřeba (i v rámci vytěžování nákladních lodí, aby nelítaly jednu cestu prázdné) tu vodu zase odvážet zpátky do Slunce :-))

ironie
14. července • 21:37

Při dovozu vodíku přímo že Slunce by takové elektromobily jezdily na čistě solární energii? ;-)

Abcd
14. července • 10:08

Škoda, že na hromadné rozšíření aut na vodík budeme čekat nejmíň 100 let, než se vyčerpají a zpeněží zásoby ropy. I když kdo ví co lepšího se vynalezne do té doby.

Fantomas
14. července • 12:56

Kdyby došla ropa, nebude z čeho vyrábět ani ta auta na vodík, takže vaše předpověď je nesprávná.
Navíc když jsem četl, že vodík je v nádrži pod tlakem 700! atmosfér... To je obrovský tlak, na tom sedět odmítám.
Například v lahvích s kapalným CO2 do svářeček je tlak "pouhých" 200 atmosfér.

Revan_21
14. července • 23:40

Pravděpodobnost výbuchu bude asi stejně velká jak u benzínové nádrže... :D

Vana666
15. července • 17:38

Ale až to bouchne tak to bude šupa

Oskar P.
14. července • 13:46

A údajně nejhorší na tom je to, že když auto nejezdí, tak prostě vodík z nádrže mizí. Prostě ztrácí objem. Zatím nejsou prostředky jak tomu zabránit. Informace by měla pocházet od BMW.

Vana666
14. července • 13:06

jj, na 700 atp by motor jel i s vypnutým zapalováním :-)

raketa
15. července • 9:37

Možná by při takovém tlaku stačilo urazit ventil a byl by z toho tryskáč?

Vana666
14. července • 11:47

Může nás zatím aspoň těšit, že v zimě nedostaneme na zplodinách z klasických motorů smyk. S rozšířením vodíkových článků ovšem přijde větší legrace... :-)

D4nNy0o7
15. července • 5:58

No spalovanim benzinu a nafty taktiež vzniká v prevaznej väčšine voda (+co2) a nemám pocit zeby z toho mrzli cesty :)

Vana666
15. července • 10:54

Protože ji odnese pryč velké množství hoprkých výfukových plynů - tj. dusík, CO2 a spol.. Z palivových článků ale půjde jen samotná voda

ironie
14. července • 21:45

Kolik vody asi vznikne ze 6,5 kg vodíku? Ale když se to pak rozloží na 700 km v zimě a jezdilo by tolik elektromobilů jako dnes běžných aut, tak by každý elektromobil mohl být současně sypač, který by tu ledovku za sebou solil.

Vana666
14. července • 22:33

Tipnul bych cca 60 litrů
A když tohle ukápne z každého auta tak budeme po silnicích jezdit s vodními skůtry

plavčík
15. července • 12:41

Pro vodní skútry by bylo lepší, kdyby z dálnic odstranili povrch a místo toho vykopali koryto plavebního kanálu. Pak by šlo propojit Labe a Dunaj přes Vltavu, D1 a D2. :-)

Fantomas
14. července • 22:19

:-D
No ale to pak budou muset mít všechna vodíková auta, jako posypová auta, oranžové majáky :-)

Doporučujeme

Články odjinud