Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

SUV Hyundai ix35 s pohonem na vodíkové palivové články vytvořilo světový rekord v dojezdu na jednu nádrž. Urazilo 700 km bez potřeby doplňování paliva a o více než 100 km překročilo výrobcem oficiálně udávaný dojezd. V cíli prý vozu zbýval dojezd ještě na zhruba 10 km.

Hyundai ix35 Fuel Cell, první velkosériově vyráběný vůz s pohonem na palivové články, urazil vzdálenost 700 km mezi norským Oslem a švédským Malmö průměrnou rychlostí 76 km/h. Vůz řídili norští ekonadšenci Marius Bornstein a Arnt Hartvig.

Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malá vylepšení velkého významu

Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malá vylepšení velkého významu

Podle společnosti Hyundai je rekordní jízda důkazem variability a použitelnosti elektrických vozidel na vodíkové palivové články v reálném provozu. Dá se říci, že dojezd je v porovnání s konvenčním elektromobilem až trojnásobný.

Hyundai ix35 Fuel Cell má dvě nádrže s celkovou kapacitou 5,6 kg vodíku, ve kterých je uložen pod tlakem 700 barů. Vodíkový článek pak převádí energii do Li-Pol akumulátorů o kapacitě 24 kWh. Výkon elektromotoru je 100 kW (136 k), SUV rozjede na stovku za 12,5 sekundy a podle normovaného cyklu spotřebuje necelý kilogram vodíku na 100 km jízdy. Z výfuku vychází čistá vodní pára.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků