Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

SUV Hyundai ix35 s pohonem na vodíkové palivové články vytvořilo světový rekord v dojezdu na jednu nádrž. Urazilo 700 km bez potřeby doplňování paliva a o více než 100 km překročilo výrobcem oficiálně udávaný dojezd. V cíli prý vozu zbýval dojezd ještě na zhruba 10 km.

Hyundai ix35 Fuel Cell, první velkosériově vyráběný vůz s pohonem na palivové články, urazil vzdálenost 700 km mezi norským Oslem a švédským Malmö průměrnou rychlostí 76 km/h. Vůz řídili norští ekonadšenci Marius Bornstein a Arnt Hartvig.

Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malá vylepšení velkého významu

Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malá vylepšení velkého významu

Podle společnosti Hyundai je rekordní jízda důkazem variability a použitelnosti elektrických vozidel na vodíkové palivové články v reálném provozu. Dá se říci, že dojezd je v porovnání s konvenčním elektromobilem až trojnásobný.

Hyundai ix35 Fuel Cell má dvě nádrže s celkovou kapacitou 5,6 kg vodíku, ve kterých je uložen pod tlakem 700 barů. Vodíkový článek pak převádí energii do Li-Pol akumulátorů o kapacitě 24 kWh. Výkon elektromotoru je 100 kW (136 k), SUV rozjede na stovku za 12,5 sekundy a podle normovaného cyklu spotřebuje necelý kilogram vodíku na 100 km jízdy. Z výfuku vychází čistá vodní pára.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků