Hyundai ix35 po faceliftu: První jízdní dojmy a české ceny

Hyundai ix35 se dočkal modernizace. Co je nového a jak změny vypadají v praxi?
Seznam kapitol
  1. Přidej trochu LED, Dvoulitr GDI
  2. Praxe?
  3. Fotogalerie

Psal se rok 2009 a na světlo světa se dostávají první snímky nového Tucsonu. Kompaktní korejské SUV si ale tento název neponechalo, probíhala kompletní modelová obměna, což tehdy mělo kromě jiného vyjadřovat také jiné značení nových modelů. Na trh tak dorazil model ix35, který oproti svému předchůdci představoval hodně velkou změnu a solidní posun kupředu.

Jenže dnešní doba je rychlá a jak známo, konkurence nikdy nespí, takže nastal čas na modernizaci. Tu Hyundai poprvé představil na letošním autosalonu v Ženevě, aktuálně upravená ix35 dorazila na český trh. Klasická otázka, co tedy je nového?

Hyundai poprvé ukázal nový ix35 z Nošovic

Hyundai poprvé ukázal nový ix35 z Nošovic

Přidej trochu LED

Na první pohled se toho až tolik nezměnilo a nakonec není se čemu divit. Design tohoto SUV za léta svého působení prakticky nezestárnul, takže se v případě vnější karoserie předělávaly jen detaily. Jiné jsou přední světlomety, kde nesmí chybět diody pro denní svícení. Nová jsou také zadní světla a také zde najdete LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hlavní poznávací znamení - diody. Najdete je v předních světlech i v zadních svítilnách.

Atraktivnější vzhled mají zajistit nové designy litých kol o velikosti 17 a 18 palců. Drobným detailem pak je lakovaná ploutev na střeše místo klasické prutové antény. Tahle novinka ovšem souvisí s tím, jakou konkrétní verzi audia si vyberete. Ty levnější používají stále prut, což byl případ testovaného exempláře.

Interiér je na první pohled téměř stejný, ale i tady se najde několik zajímavých novinek. Kromě lepších materiálů použitých třeba na dveřích se pod volantem objevilo tlačítko ovládající chování posilovače řízení. Jde o systém dobře známý třeba z většího Sorenta sesterské značky Kia. Na výběr jsou režimy Normal, Sport a Comfort. Sedadla dostala kvalitnější potahové látky, kolem výdechů ventilace se objevily chromové rámečky, držáky nápojů dostaly osvětlení a na přístrojový štít se nastěhoval barevný displej palubního počítače.

Všechny zmíněné novinky mají spíše kosmetický charakter, ale modelu ix35 jednoznačně prospěly. Na první pohled působí přeci jen modernějším dojmem. Každopádně k tomu nejdůležitějšímu jsme se ještě nedostali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lepší materiály dostaly také sedačky, na přístrojovém štítu se objevuje barevný displej.

Dvoulitr GDI

To hlavní, co přinesl facelift, najdete pod kapotou, respektive v nabídce motorizací. Hyundai ix35 dostal nový motor 2.0 GDI, tedy benzinovou jednotku osazenou proměnným časováním sacích a výfukových ventilů a především přímým vstřikem paliva. Ta v nabídce nahradila starší čtyřválec 2.0i D-CVVT spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Novinka standardně spolupracuje se šestistupňovým manuálem.

Facelift se ovšem dotknul také naftového dvoulitru, který v obou svých variantách dostal systém nízkotlaké recirkulace výfukových plynů, což má přinést nižší spotřebu paliva a samozřejmě nižší produkci emisí CO2. Abychom měli výčet změn kolem motorů kompletní, musíme doplnit ještě informaci o tom, že ke slabšímu naftovému dvoulitru lze pořídit nově automatickou převodovku.

Modernizace se nakonec dotkla také podvozku. Zavěšení kol má měkčí horní úchyty, nově naladěné jsou tlumiče, auto dostalo ESC s kontrolou brzdění v zatáčkách (CBC), kdy systém dělí brzdnou sílu asymetricky na jednotlivá kola.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přidej trochu LED, Dvoulitr GDI
  2. Praxe?
  3. Fotogalerie
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků