Hyundai ix35 po faceliftu: První jízdní dojmy a české ceny

Hyundai ix35 se dočkal modernizace. Co je nového a jak změny vypadají v praxi?
Seznam kapitol
  1. Přidej trochu LED, Dvoulitr GDI
  2. Praxe?
  3. Fotogalerie

Psal se rok 2009 a na světlo světa se dostávají první snímky nového Tucsonu. Kompaktní korejské SUV si ale tento název neponechalo, probíhala kompletní modelová obměna, což tehdy mělo kromě jiného vyjadřovat také jiné značení nových modelů. Na trh tak dorazil model ix35, který oproti svému předchůdci představoval hodně velkou změnu a solidní posun kupředu.

Jenže dnešní doba je rychlá a jak známo, konkurence nikdy nespí, takže nastal čas na modernizaci. Tu Hyundai poprvé představil na letošním autosalonu v Ženevě, aktuálně upravená ix35 dorazila na český trh. Klasická otázka, co tedy je nového?

Hyundai poprvé ukázal nový ix35 z Nošovic

Hyundai poprvé ukázal nový ix35 z Nošovic

Přidej trochu LED

Na první pohled se toho až tolik nezměnilo a nakonec není se čemu divit. Design tohoto SUV za léta svého působení prakticky nezestárnul, takže se v případě vnější karoserie předělávaly jen detaily. Jiné jsou přední světlomety, kde nesmí chybět diody pro denní svícení. Nová jsou také zadní světla a také zde najdete LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hlavní poznávací znamení - diody. Najdete je v předních světlech i v zadních svítilnách.

Atraktivnější vzhled mají zajistit nové designy litých kol o velikosti 17 a 18 palců. Drobným detailem pak je lakovaná ploutev na střeše místo klasické prutové antény. Tahle novinka ovšem souvisí s tím, jakou konkrétní verzi audia si vyberete. Ty levnější používají stále prut, což byl případ testovaného exempláře.

Interiér je na první pohled téměř stejný, ale i tady se najde několik zajímavých novinek. Kromě lepších materiálů použitých třeba na dveřích se pod volantem objevilo tlačítko ovládající chování posilovače řízení. Jde o systém dobře známý třeba z většího Sorenta sesterské značky Kia. Na výběr jsou režimy Normal, Sport a Comfort. Sedadla dostala kvalitnější potahové látky, kolem výdechů ventilace se objevily chromové rámečky, držáky nápojů dostaly osvětlení a na přístrojový štít se nastěhoval barevný displej palubního počítače.

Všechny zmíněné novinky mají spíše kosmetický charakter, ale modelu ix35 jednoznačně prospěly. Na první pohled působí přeci jen modernějším dojmem. Každopádně k tomu nejdůležitějšímu jsme se ještě nedostali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lepší materiály dostaly také sedačky, na přístrojovém štítu se objevuje barevný displej.

Dvoulitr GDI

To hlavní, co přinesl facelift, najdete pod kapotou, respektive v nabídce motorizací. Hyundai ix35 dostal nový motor 2.0 GDI, tedy benzinovou jednotku osazenou proměnným časováním sacích a výfukových ventilů a především přímým vstřikem paliva. Ta v nabídce nahradila starší čtyřválec 2.0i D-CVVT spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Novinka standardně spolupracuje se šestistupňovým manuálem.

Facelift se ovšem dotknul také naftového dvoulitru, který v obou svých variantách dostal systém nízkotlaké recirkulace výfukových plynů, což má přinést nižší spotřebu paliva a samozřejmě nižší produkci emisí CO2. Abychom měli výčet změn kolem motorů kompletní, musíme doplnit ještě informaci o tom, že ke slabšímu naftovému dvoulitru lze pořídit nově automatickou převodovku.

Modernizace se nakonec dotkla také podvozku. Zavěšení kol má měkčí horní úchyty, nově naladěné jsou tlumiče, auto dostalo ESC s kontrolou brzdění v zatáčkách (CBC), kdy systém dělí brzdnou sílu asymetricky na jednotlivá kola.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přidej trochu LED, Dvoulitr GDI
  2. Praxe?
  3. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků