Hyundai ix35: nový Tucson konečně oficiálně

Konečně jsme moudřejší, automobilka Hyundai uvolnila informace i svém novém SUV ix35, který nahradí populární Tucson.

S oficiálními snímky se sice U Hyundai nepředali, nicméně nyní již máme k dispozici vlastně všechny údaje, které nás mohou zajímat.

Zcela nový typ ix35 v Evropě nahradí řadu Tucson a v Koreji se začal prodávat před několika dny. Evropskou premiéru si odbude kde jinde než ve Frankfurtu a do prodejů vstoupí v prvním čtvrtletí příštího roku. Pro domácí trh se ix35 bude vyrábět v jihokorejském Ulsanu, Evropa bude zásobována z továrny v Žilině a nový Hyundai se pro tamní trh bude vyrábět i v Číně.

Všechny motory jsou zcela nové a design novinky má být prvním příkladem nového firemního stylu s názvem Fluidic Sculpture. Zprvu se bude následovník Tucsonu dodávat ze zážehovým dvoulitrem o výkonu slušných 166 koní (121 kW) a vznětovou jednotkou téhož objemu, ovšem alternativně ve dvou verzích s výkony 136 a 184 koní, tedy 100, resp. 134 kW. Koncem příštího roku se v Evropě můžeme těšit na nový zážehový čtyřválec 1,6 GDI s výkonem 140 koní (103 kW) a systémem start-stop (ISG), ale také na nový turbodiesel s objemem 1,7 l a výkonem 115 koní (85 kW).  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

U Hyundai slibují, že všechny vznětové jednotky budou standardně kombinovány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, výkonnější verze R bude moci být vybavena šestistupňovým „automatem“.

Přední kola modelu ix35 budou spočívat na konvenčních vzpěrách MacPherson, zatímco ta zadní budou disponovat víceprvkovými závěsy, jež mají zlepšit jízdní vlastnosti na asfaltových vozovkách a snížit šíření rušivých hluků. V závislosti na konkrétním trhu se bude Hyundai ix35 prodávat s pohonem předních, nebo všech kol, v nabídce se objeví dva nové systémy Hill Start Assist Control pro usnadnění rozjezdů do kopce a Downhill Brake Control zajišťující bezpečné sjezdy ostrých svahů, takže půjde o další z vozů, které mohou řídit i cvičené opice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozvor náprav v porovnání s Tucsonem narostl pro typ ix35 o 10 mm na celkových 2 640 mm, také vnější rozměry jsou větší. Novinka bude dlouhá 4 410 mm (+ 85 mm) a široká 1 820 mm (+ 20 mm), zatímco výška karosérie poklesla o 20 mm na výsledných 1 660 mm, přičemž prostor pro hlavy cestujících údajně neutrpěl. Řidičovo sedadlo má být navíc seřiditelné v širším rozpětí, čímž umožní pohodlné cestování vyšším řidičům než dosud.

Do výbavy typu ix35 budou dále patřit kontrolka ECO mezi tachometrem a otáčkoměrem informující o optimálním řazení, couvací kamera kombinovaná s velkým LCD, startování tlačítkem, ovládání rádia na volantu či pneumatiky se sníženým odporem nazuté na šestnáctipalcových ráfcích.

Definitivní představení a hlavně více snímků evropské verze korejské novinky můžeme očekávat zanedlouho. Do té doby se budeme muset spokojit s uvolněnými a dříve uniknuvšími snímky korejské verze nebo její první videoprezentací.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků