Další důkaz, že MPV vymírají: Hyundai se v Česku loučí s ix20. Levnější už nebude

60 komentářů

Petrk
17. července • 22:44

Včera jsem prodal ix20 (sedmileté) a dnes objednal nové. Tak asi tak. (ale je pravda že jsem už důchodce a dotykáč mi bohatě stačí na mobilu) - od auta čekám, že bude jezdit bez poruch a dokáže i něco převézt na chalupu, nebo naopak. A to ten starý vůz splnil beze zbytku, tudíž proč bych to neměl očekávat i od toho nového?!

Tom
2. července • 20:24

Zase jedna špatná zpráva.
ix20 či sesterská Venga patří mezi málo aut, která bych si dokázal představit řídit. Není to nechutnej krám typu SUV, co se nikam nevejde, všude vadí a ovnitř není žádný místo. No hold lidská blbost je bezmezná, jak se říká. Nakonec budou po silnicích jezdit jen ty SUV traktory, všude se bude opravovat, protože jsou těžký, nikde se nebude dát zaparkovat protože se nikam nevejdou.
A srovnávat to s Oktávkou ? Kdysi jsme chtěli odvéz větší krabici. Otevřeli jsme oktávku, zjistili, že se tam nevejde, tak jsme to odvezli Matizem, tam se totiž vešla. Mám kamaráda, co má služební Vengu a když mu místo toho nabídli nové SUV, tak prý raději bude jezdit autobusem. Tak to asi není špatné auto.

mpolan
2. července • 20:57

Bohužel to auto už je dnes zastaralé. A móda teď zkrátka velí mít SUV. Je to stejné jako konec malých kombi. Prý je nahradí malá SUV. No jo, ale na přepravní kapacitu Clia kombi budu muset koupit buď kombi nižší střední třídy (a ani to není jisté), nebo SUV velikosti Kodiaka. Opravdu je malé SUV náhradou?

Rembaz
2. července • 21:54

Neprehanaj.

mpolan
3. července • 7:59

Aha, takže vlastní zkušenost je přehánění? To jsou mi novinky na českých stránkách...
Víš, blbounku, přepravní kapacita auta není jen o litrech nahnaných v zákoutích a skulinkách kufru a pod dvojitou a trojitou podlahou, jak to dělá Škoda. Občas je potřeba i něco více. A tady prostě SUV tragicky ztrácí.

Rembaz
3. července • 10:51

Sa správaj trocha slusne. Husi som s tebou nepasol.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
3. července • 11:16

To určitě ne, já nejsem z vidlácké rodiny.

Shimi
3. července • 12:16

mpolan: "já nejsem z vidlácké rodiny" - no zatím se tu tak prezentuješ. To je samá 3.14ča sem 3.14ča tam, to není zrovna slovník aristokrata.

rembaz
3. července • 11:23

njn. vidiet.

Jakub
2. července • 16:20

Co se dá dělat. Lidi chtějí auta s menší kabinou i kufrem, vyšší spotřebou a o 1/3 vyšší cenou. Pokrok nezastavíš....

Moje jméno
2. července • 17:19

Bude to jako s malými mobily. Nikdo je prý nechce, tak se nevyrabeji. Jak je může někdo nechtit, když se koupit nedají.... 😉

Rembaz
2. července • 13:06

Za tie peniaze dobre auto. Rodičia ho majú na dôchod
Pár postrehov:
+ vnútorný priestor
- staromódny interiér
- zadné dvere sa zle zatvárajú
+- 1.6 atmosféra asfalt netrhá ale spotreba v normeCelkovo spokojenost.

Rokyta ex Acz
2. července • 12:28

Něco mezi Velorexem, Daewoo Matiz a Suzuki Carry. Hrozná jízda, fakt hrozná. Pár důchodcům to podstrčili místo přepisu elektřiny, ale jinak na JC kálí pes. Nedoporučil bych to asi fakt nikomu. :-/

Moje jméno
2. července • 12:36

Ale no tak.. Zejména nastupovaniposaz považuji že velmi pohodlný a pro mnohé

Moje jméno
2. července • 12:37

ach ten dotykáč...
Pro starší lidi dobrý vůz s horší zadní nápravou.

Rembaz
2. července • 13:07

99% zákazníkov nič nepozná.

Moje jméno
2. července • 12:36

Ale no tak.. Zejména nastupovaniposaz považuji že velmi pohodlný a pro mnohé

Shimi
2. července • 10:51

Nemám nic proti ix20, ale vydávat to za MPV je idiocie na n-tou. Jedna z hlavních definic MPV je, že odveze 6 a více lidí. O čemž může ix20 leda tak snít.

xman
2. července • 14:53

Do Rapida (liftback) se vejde 22 lidí...trupem uvnitř karoserie... ;)

k22
2. července • 11:57

anebo 40 západoněmeých soudruhů :-D

mpolan
2. července • 11:23

Jediná a základní definice MPV je to, že je víceúčelové. A to ix20 splňuje. O šesti a více osobách na palubě se nikde nemluví.

Shimi
2. července • 12:10

mpolan: :-D ty máš ten dar se střelit do vlastní nohy hned prvním příspěvkem. Nicméně, to "6 a více osob" je právě ta víceúčelovost, víme? A aby to zase někdo (Petr) špatně nepochopil, není to jediná definice. Každopádně je to jedna z těch nejzásadnějších. Druhá nejzásadnější je, aby šly vyhodit zadní sedačky a tím udělat z auta dodávku a tady pozor - bez nakládací hrany! A takhle bych mohl pokračovat do nekonečna, ale vysvětlovat to někomu, kdo za plného vědomí označí miniaturní ix20 za MPV, je naprostá ztráta času.

mpolan
2. července • 13:37

Ne, víceúčelovost se opravdu neměří počtem osob na palubě. Takže ses střelil sám a ještě se otíráš o ostatní, aby to nebylo vidět.
Možná se spíš zastřel.

Shimi
2. července • 14:02

mpolan: Právě že měří a můžeš to okecávat jak chceš. To je právě jeden z těch víceúčelů, že převezeš více lidí než klasickým autem. Mě jenom zaráží, že se neorientuješ ani v tam triviální záležitosti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
2. července • 14:49

Ale mě tvůj soukromý názor nezajímá, na obecně platné definice nemá vliv.
Tím pádem vlastně většina MPV nikdy nebyly skutečnými MPV, protože to byla pouze pětimístná auta. Tak to asi byly supersporty, no...
To, že jsi naprosto mimo realitu mě už dávno nezaráží. Nikdy ses v autech skutečně neorientoval a jen zaplavoval svět spoustou domněnek.

Shimi
2. července • 15:04

mpolan: Pravověrné MPV vždy bylo a je minimálně 7místné, co za perly tam ještě máš?

mpolan
2. července • 20:55

Aha, takže Renault Espace nebyl MPV? Hm, to je dobrá novinka...
Není nad to uvařit tě na tvém vlastním ohni.

Shimi
2. července • 21:16

mpolan: A on snad nemá Espace variantu pro 7 cestujících? Odpovím si sám, samozřejmě má. Má ix20 variantu pro 7 cestujících? Odpověď znáš. Není nad to ze sebe udělat ještě většího vola.

mpolan
3. července • 7:57

První dvě generace Espace nebyly sedmimístné, až ta třetí. Kdybys nebyl píča, všimneš si minulého času.
A plno jiných MPV nemělo sedmimístné varianty, jenže ty jsi prostě píča.

Shimi
3. července • 8:59

mpolan: Hezky jsi vystříkl, jen co je pravda. Tak já tě zase usadím, ju? Už asi počtvrté tu píšu, že počet sedadel není jediná podmínka. Je to mimochodem uvedeno hned v mém prvním příspěvku a v druhém jsem to speciálně pro tebe a Petra ještě dovysvětlil. Jak je vidět, zbytečně. Espace byl vždy MPV, protože splňoval další podmínky víceúčelovosti - dodávka, obytňák, atd. ix20 nesplňuje žádnou podmínku, nedokáže plnit žádný další účel oproti sestřičce i20. Neodveze více lidí, nestane se z ní dodávka, atd. Takže buď tak hodný a postav se před zrcadlo, abys viděl, kdo je tady 3,14ča.

mpolan
3. července • 11:14

No ne, už najednou couváš. To je hezké, jak se dovedeš kroutit. Nejdřív je to "jedna z nejzásadnějších", ale když by tě to potopilo, tak najednou není tak důležitá. Co jsem napsal, to platí, takže to zrcadlo si opravdu zkus sám.

Shimi
3. července • 12:26

mpolan: "jedna z nejzásadnějších" - ano, na tom trvám, ale není jediná. Takže jak můžu couvat, když není odkud? Chlape, tohle je od tebe další střelba mimo terč. A marně přemýšlím, kdy ses naposled do terče trefil.

petr r. (petrumr)
2. července • 15:36

uklidni se, mám grand picasso a je to pětimístný a sedačky se nevyjímají, ale sklopí do roviny, zy ty dvě sedačky byl příplatek 15tkč, podlaha po sklopení je rovná, žádný schod.

Shimi
2. července • 15:56

petrumr: Nic ve zlém, ale co já s tím?

petr r. (petrumr)
2. července • 16:41

Pravověrné MPV vždy bylo a je minimálně 7místné, co za perly tam ještě máš- tak to řekni tomu, kdo to napsal.

ijon
2. července • 11:20

No, fakt je, že dnes by byla ix20 nejspíš něco jako malý crossover (když už může být Kamziq městský crossover). MPV jsou (nebo spíš byla) nicméně taky rozdělena podle velikostí, čekat od těch malých schopnosti takového Sharanu by asi bylo poněkud nereálně. Nicméně je tu přinejmenším nadstandardní variabilita zadních sedaček, takže proč ne MPV.

Petr
2. července • 11:18

takze VW Sharan bez priplatkove vybavy pro sedm lidi neni MPV?

Radim
4. září • 22:33

Do Sharanu dáš sedadla pro sedm lidí, i když třeba za příplatek, ale do ix20 ani za dva příplatky. Proto to není MPV.

serpentina wostra
2. července • 10:32

Jak je ta odrhovacka, kterou zde nekdo porad dokola opakuje?"Kdo nekoupi Hyundaie, nadosmrti *** je?"

Mirek
2. července • 11:24

Celkem nechápu lidi jako ty. Můžu si na cokoliv zanadávat, psát, že to není dobře uděláno, ale ať si každý koupí co chce a nikoho podle čehokoli, co si koupí nehodnotím. Tohle může dělat jen "momentálně" retardovaný blbeček s nějakým velkým mindrákem.

serpentina wostra
2. července • 11:31

Dopocuji precist muj prispevek jeste jednou a nebrat vse tak vazne. ;-):-D

Mirek
2. července • 11:46

Umím číst docela dobře a pokud to tak napíšeš, tak přejímáš "myšlenku" (to jsem se sekl, to není o myšlení, nemá zjevně čím myslet :-D) toho autora. A opravdu z toho není poznat, že se to má brát jinak.

serpentina wostra
2. července • 12:26

Nicmene ted uz to vis, takze to jinak ber. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
2. července • 23:22

A jak to mám brát? To chce vysvětlit, z obsahu nevyplývá smysl tvého "brání". ;-)

serpentina wostra
3. července • 9:55

Mel jsem za to, ze kdyz zamenim "koupit" za "nekoupit", cimz se zasadne meni vyznam, dojde temer kazdemu, ze jde o ironii a vtip. Zda se ovsem, ze jsem se se svou duverou ve vseobecny smysl pro humor ponekud prepocital. :-/

k22
2. července • 10:27

Kdo koupí, neprohloupí - bezkkonkurenčně nejlepší nabídka pro "obyčejné lidi" dlouho číslo 1. v prodeji fyzickým osobám (ne na IČO). Prostor a výkon Oktávky za cenu prdítka Fabie.

zavaro
3. července • 8:18

ááá, ako inak - po tomto príspevku sa nedalo čakať nič iné, ako úderku miestnych škodováckych trollov.

Ota
2. července • 13:25

ono se to neda koupit na ICO? :-O

petr r. (petrumr)
2. července • 20:21

Dá, ale když se koupí jiné dražší auto, tak je větší vratka.

Rembaz
2. července • 13:09

Vykonovo je to horšie. Atmosféra proti turbu nemá šancu. Ale vzadu priestor super.

k22
2. července • 14:26

125 koní JE 125 koní, podřadím a ty Nm mám na kolech taky...zkus 1 km s pevným startem, atmosféra 125 koní a turbo 125 koní, stejná hmotnost. rozdíl bude jen v práaci se spojkou a rychlosti řazení...

rembaz
2. července • 14:44

Mam Octaviu, otec iX20. Nerobili sme ziadne merania ale obidvaja sme sa zhodli, ze ix20 zaostava.

Petr Vaněk
2. července • 11:21

Ix20 je takový, no jak by trochu homo prostitut z Nošovic :-D Sype se to, nohy si tam není kam dát. Stabilita vražedná, koroze nic moc :-O. To se Hovnajům teda moc nepovedlo. Vypadá jak vajíčko. Hovnají nebrat :-(

k22
2. července • 11:56

Ano, koroze NIC, místa na nohy víc než v OII a cca stejně jako v OIII, kufr širší (ale lešenářské trubky se tam nevejdou). Stabilita OK, proč by jinak ty Oktávky přede mnou před zatáčkou vždy brzdily? Rozchod kol to má jak střední třída, tak se úžovky nechytají ;-)

Pepe
3. července • 2:48

Popelnici uz nechtějí kupovat ani se nedivím.

Mirek
2. července • 11:41

To máš z doslechu? Kamarád koupil před necelými dvěma roky pro manželku, aby mohla v dětských sedačkách vozit své dvě vnoučata a jsou s tím velice spokojeni. Kladně hodnotí bezkonkurenční prostor na tak "malé" auto, přístup k dětským sedačkám, žádné poruchy. A o korozi a malém prostoru pro nohy jsi slyšel kde? Samozřejmě jsem si to vyzkoušel, tak vím co píšu.

JaroSlav
2. července • 11:27

Raději elektrokolo z Číny než Hynudaj :-D

petr r. (petrumr)
2. července • 20:19

Ty si tedy technicky nevzdělaný, proč sis nekoupil německý elektrokolo. Chod do práce a můžeš si přikoupit k tomu kolu hyundai, vývojový středisko mají v německu.:-(

Karchel Tool
2. července • 11:35

Šlapací Moskvič od Vošického :-D Fuj bebrat :-P

Pavel Studník
3. července • 0:18

Kdo si koupí Hovnaje, na dosmrti k.u.n.d.a je!!! :-O Hovnaj nebrat.:-/

Doporučujeme

Články odjinud