Další důkaz, že MPV vymírají: Hyundai se v Česku loučí s ix20. Levnější už nebude

Doba se mění. Zatímco dříve jsme mohli malá MPV považovat za alternativu k rodinným kombíkům, dnes už o ně není zájem. Nyní se s českým trhem loučí i povedený Hyundai ix20. A to je velkém stylu!

Klesající zájem o MPV se dotýká snad všech automobilek, které tyto vozy vyrábí. Už loni nám české zastoupení Kie potvrdilo ukončení výroby modelu Carens. Letos jsme se zase dozvěděli, že Citroën C4 Spacetourer končí a jeho místo zaujme crossover C5 Aircross. Bez přímé náhrady zůstanou také Fordy C-Max a Grand C-Max či BMW 2 Active Tourer a Gran Tourer. A to bohužel není všechno. Zbývá totiž už jenom pár stovek nových vozů Hyundai ix20 a další nebudou. Výroba totiž v květnu skončila.

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

Konkrétně se bavíme o akční verzi Last Edition, která právě vstoupila do prodeje. Jde o skladovky a nabídka platí do vyprodání zásob. Na výběr je pouze jeden motor, ale zato relativně silný (92 kW a 156 N.m). Volit lze mezi manuální a automatickou převodovkou a liniemi Trikolor Plus a Trikolor Club. To vše za ceny od 279.990 Kč do 339.900 Kč díky prémii 60.000 Kč, která je podmíněna registrací vozu na jméno zákazníka v případě využití Hyundai pojištění. Prémie se vztahuje na celé porfolio vozů Hyundai, výše se však liší v závislosti na modelu.

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Výbavy jsou jasně dané a příplatkové prvky, pominu-li samostatný katalog originálního příslušenství, existují jen tři: metalíza (15.900 Kč), přihlášení vozu do evidence (1690 Kč) a velurové rohože (990 Kč). Řešit nemusíte první sadu zimních kol, která je už v ceně, a k tomu dostanete i slevovou kartu, s níž po dobu záruky (5 let bez omezení kilometrů) natankujete u čerpacích stanic akceptujících karty CCS o 40 haléřů za litr paliva levněji.

Hyundai v Česku mění strategii. I název značky se bude vyslovovat jinak

Hyundai v Česku mění strategii. I název značky se bude vyslovovat jinak

Hyundai ix20 Last Edition je už základu (Trikolor Plus za 279.990 Kč) vybaven klimatizací, elektricky ovládanými předními okny, mlhovkami, denním svícením, asistentem rozjezdu do kopce, rádiem s USB a čtyřmi reproduktory, ovládáním rádia i na volantu, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, 15palcovými koly s poklicemi či šesti airbagy. Litá kola z katalogu příslušenství stojí od 2553 Kč (15“) do 3582 Kč (17“) za kus, za méně než tři sta tisíc tedy můžete mít atraktivní a slušně vybavené auto.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Linie Trikolor Club (od 299.990 Kč), kterou poznáte třeba podle chromované mřížky chladiče, má litá kola už v základu (16“). K tomu i tempomat, bluetooth handsfree, zadní parkovací senzory a přední loketní opěrku. Zabudovanou navigaci nebo zadní parkovací kameru nedostanete ani za příplatek, jsou to ale prvky, bez kterých se lze obejít. Je totiž pravděpodobné, že ryze praktické rodinné vozy za super cenu, jako je právě Hyundai ix20, brzy nenávratně zmizí v propadlišti dějin.

Hyundai ix20 Last Edition: Technická data a české ceny
Motor 1.6 CVVT
Zdvihový objem [cm3] 1591
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 91,5/6300
Točivý moment [N.m/min] 156/4200
Převodovka 6M(6A)
Maximální rychlost [km/h] 185(180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,8(11,5)
Komb. spotřeba[l/100 km] 6,5(6,9)
Akční cena Trikolor Plus [Kč] 279.990
Akční cena Trikolor Style [Kč] 299.990
Ceny po odečtení prémie 60.000 Kč. Příplatek za automat činí 60.000 Kč
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků