Hyundai ix-onic: městský nomád

Pozornost milovníků vozů Hyundai se bude na značkovém stánku v Ženevě upírat především k premiéře studie nového crossoveru. Její označení bylo na poslední chvíli změněno z HED-6 na ještě tajemnější šifru ix-onic a aby toho nebylo málo, rovnou říkáme, že by mělo jít o vůz, který si časem bude říkat Tucson druhé generace.

Studie vznikla především pro potřeby evropských zákazníků, a sice v designérském středisku Hyundaie v německém Rüsselsheimu. Tvůrci si k srdci brali životní styl v nejdůležitějších evropských městech a snažili se do vozu vtisknout otisk těchto kultur. V křivkách nikoli nepodobných Fordu Kuga můžeme vystopovat právě vzhled nové generace Tucsonu. Složitá příď studie nese celou řadu křivek a úběžníků, k sebevědomému vzezření přispívají i jedenadvacetipalcové lité ráfky či dvojice koncovek výfuků integrované do zadního nárazníku. Členité zadní okno je vytvořeno z plastického Lexanu namísto běžného skla. Šestihranná maska chladiče je další evolucí ve stylu, který byl představen díky studii Genus v roce 2006 a rozvinut ve studii i-mode v roce 2008. Přední světlomety nabízejí technologii celodenních světel LED (DRL), které se stávají důležitou součástí identity značky. V případě modelu ix-onic se část světel DRL posouvá níže kdykoli jsou zapnuta tlumená světla a část světel DRL je také zabudována do tělesa zpětných zrcátek.

Hyundai ix-onic měří na délku 4 400 mm, na šířku 1 850 mm a je vysoký jen 1 650 mm. I přes kompaktní rozměry usadí pohodlně pět cestujících, ačkoli sériový Tucson II by mohl být i sedmimístný. Pod kapotou studie se ukrývá zcela nový zážehový čtyřválec 1,6 GDI s výkonem 175 koní, jenž je doplněn technologií Stop and Go a novou šestistupňovou převodovkou Hyundai se dvěma spojkami.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai ix-onic: ex HED-6 a budoucí Tucson II
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků