Hyundai ix-onic: městský nomád

Pozornost milovníků vozů Hyundai se bude na značkovém stánku v Ženevě upírat především k premiéře studie nového crossoveru. Její označení bylo na poslední chvíli změněno z HED-6 na ještě tajemnější šifru ix-onic a aby toho nebylo málo, rovnou říkáme, že by mělo jít o vůz, který si časem bude říkat Tucson druhé generace.

Studie vznikla především pro potřeby evropských zákazníků, a sice v designérském středisku Hyundaie v německém Rüsselsheimu. Tvůrci si k srdci brali životní styl v nejdůležitějších evropských městech a snažili se do vozu vtisknout otisk těchto kultur. V křivkách nikoli nepodobných Fordu Kuga můžeme vystopovat právě vzhled nové generace Tucsonu. Složitá příď studie nese celou řadu křivek a úběžníků, k sebevědomému vzezření přispívají i jedenadvacetipalcové lité ráfky či dvojice koncovek výfuků integrované do zadního nárazníku. Členité zadní okno je vytvořeno z plastického Lexanu namísto běžného skla. Šestihranná maska chladiče je další evolucí ve stylu, který byl představen díky studii Genus v roce 2006 a rozvinut ve studii i-mode v roce 2008. Přední světlomety nabízejí technologii celodenních světel LED (DRL), které se stávají důležitou součástí identity značky. V případě modelu ix-onic se část světel DRL posouvá níže kdykoli jsou zapnuta tlumená světla a část světel DRL je také zabudována do tělesa zpětných zrcátek.

Hyundai ix-onic měří na délku 4 400 mm, na šířku 1 850 mm a je vysoký jen 1 650 mm. I přes kompaktní rozměry usadí pohodlně pět cestujících, ačkoli sériový Tucson II by mohl být i sedmimístný. Pod kapotou studie se ukrývá zcela nový zážehový čtyřválec 1,6 GDI s výkonem 175 koní, jenž je doplněn technologií Stop and Go a novou šestistupňovou převodovkou Hyundai se dvěma spojkami.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai ix-onic: ex HED-6 a budoucí Tucson II
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků