V červenci letošního roku bude v jihokorejském Ulsanu ukončena výroba modelu, který se stal praotcem současných bateriových a hybridních vozů Hyundai.
Předzvěstí sériového provedení byl koncept i-oniq, který automobilka představila v roce 2012. Na délku měřil 4,4 metru, záď byla tvarována jako fastback, dveře se vyklápěly směrem vzhůru. Poháněl ho litrový tříválec s 45 kW, propojený s 80kW elektromotorem – na elektřinu vůz zvládl 120 km, s asistencí spalovací jednotky až 700 kilometrů. Sériová verze měla premiéru v lednu 2016 a během roku se postupně představily všechny tři varianty: hybrid, plug-in hybrid a elektromobil.
Klasický hybrid kombinoval 77kW šestnáctistovku s 32kW elektromotorem, baterie měla kapacitu 1,56 kWh. Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. Elektromobil vstupoval na trh s 88 kW a 28kWh baterií, od září 2019 pak přezbrojil na 100 kW a 38,3 kWh akumulátor.
Do prosince 2021 se na evropském trhu prodalo 135.692 kusů a v České republice Ioniq zvolilo 589 zákazníků. Slouží mimochodem i u české policie, která v roce 2020 převzala 38 kusů. V současné době jej už v ceníku Hyundai nenajdete, české zastoupení počítá, že se v nabídce objeví malý počet skladových kusů. Mezi ojetinami seženete nejlevnější kusy v hybridním provedení za 330 až 400 tisíc korun.