Do prosince 2021 se na evropském trhu prodalo 135.692 kusů a v České republice Ioniq zvolilo 589 zákazníků. Zdroj: Hyundai

Do prosince 2021 se na evropském trhu prodalo 135.692 kusů a v České republice Ioniq zvolilo 589 zákazníků. | Zdroj: Hyundai

Předzvěstí sériového provedení byl koncept i-oniq, který automobilka představila v roce 2012. Na délku měřil 4,4 metru, záď byla tvarována jako fastback, dveře se vyklápěly směrem vzhůru. Zdroj: Hyundai

Předzvěstí sériového provedení byl koncept i-oniq, který automobilka představila v roce 2012. Na délku měřil 4,4 metru, záď byla tvarována jako fastback, dveře se vyklápěly směrem vzhůru. | Zdroj: Hyundai

Poháněl ho litrový tříválec s 45 kW, propojený s 80kW elektromotorem – na elektřinu vůz zvládl 120 km, s asistencí spalovací jednotky až 700 kilometrů. Sériová verze měla premiéru v lednu 2016 a během roku se postupně představily všechny tři varianty: hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. Zdroj: Hyundai

Poháněl ho litrový tříválec s 45 kW, propojený s 80kW elektromotorem – na elektřinu vůz zvládl 120 km, s asistencí spalovací jednotky až 700 kilometrů. Sériová verze měla premiéru v lednu 2016 a během roku se postupně představily všechny tři varianty: hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. | Zdroj: Hyundai

Klasický hybrid kombinoval 77kW čtyřválcovou šestnáctistovku s 32kW elektromotorem, baterie měla kapacitu 1,56 kWh. Zdroj: Hyundai

Klasický hybrid kombinoval 77kW čtyřválcovou šestnáctistovku s 32kW elektromotorem, baterie měla kapacitu 1,56 kWh. | Zdroj: Hyundai

Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. Zdroj: Hyundai

Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. | Zdroj: Hyundai

Elektromobil vstupoval na trh s 88 kW a 28kWh baterií, od září 2019 pak přezbrojil na 100 kW a 38,3 kWh akumulátor. Zdroj: Hyundai

Elektromobil vstupoval na trh s 88 kW a 28kWh baterií, od září 2019 pak přezbrojil na 100 kW a 38,3 kWh akumulátor. | Zdroj: Hyundai

Předzvěstí sériového provedení byl koncept i-oniq, který automobilka představila v roce 2012. Na délku měřil 4,4 metru, záď byla tvarována jako fastback, dveře se vyklápěly směrem vzhůru. Zdroj: Hyundai
Poháněl ho litrový tříválec s 45 kW, propojený s 80kW elektromotorem – na elektřinu vůz zvládl 120 km, s asistencí spalovací jednotky až 700 kilometrů. Sériová verze měla premiéru v lednu 2016 a během roku se postupně představily všechny tři varianty: hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. Zdroj: Hyundai
Klasický hybrid kombinoval 77kW čtyřválcovou šestnáctistovku s 32kW elektromotorem, baterie měla kapacitu 1,56 kWh. Zdroj: Hyundai
Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. Zdroj: Hyundai
6
Fotogalerie

Hyundai Ioniq se loučí po osmi letech na trhu. Pro značku byl prvním krokem k masové elektrifikaci

V červenci letošního roku bude v jihokorejském Ulsanu ukončena výroba modelu, který se stal praotcem současných bateriových a hybridních vozů Hyundai.

Předzvěstí sériového provedení byl koncept i-oniq, který automobilka představila v roce 2012. Na délku měřil 4,4 metru, záď byla tvarována jako fastback, dveře se vyklápěly směrem vzhůru. Poháněl ho litrový tříválec s 45 kW, propojený s 80kW elektromotorem – na elektřinu vůz zvládl 120 km, s asistencí spalovací jednotky až 700 kilometrů. Sériová verze měla premiéru v lednu 2016 a během roku se postupně představily všechny tři varianty: hybrid, plug-in hybrid a elektromobil.

Klasický hybrid kombinoval 77kW šestnáctistovku s 32kW elektromotorem, baterie měla kapacitu 1,56 kWh. Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. Elektromobil vstupoval na trh s 88 kW a 28kWh baterií, od září 2019 pak přezbrojil na 100 kW a 38,3 kWh akumulátor.

Do prosince 2021 se na evropském trhu prodalo 135.692 kusů a v České republice Ioniq zvolilo 589 zákazníků. Slouží mimochodem i u české policie, která v roce 2020 převzala 38 kusů. V současné době jej už v ceníku Hyundai nenajdete, české zastoupení počítá, že se v nabídce objeví malý počet skladových kusů. Mezi ojetinami seženete nejlevnější kusy v hybridním provedení za 330 až 400 tisíc korun.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud