Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh.
Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

V Jižní Koreji se na svět dostaly první snímky a informace o novém konkurentovi pro Toyotu Prius. Jmenuje se Hyundai IONIQ a koncepce vozu je s Priusem velmi podobná. Podle zatím dostupných informací ujede IONIQ na jeden litr benzínu 22,4 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V korejské tiskové zprávě byly jen tyto dva snímky. Na kompletní odhalení si zřejmě musíme počkat na jeden z nadcházejících velkých autosalonů

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh. Zatím víme, že motor 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva pracuje v Atkinsonově cyklu, stejně jako v jiných hybridech. Výkon spalovacího motoru činí 77 kW (105 k).

Hyundai Ioniq nafocen zcela bez maskování. Jak se vám líbí?

Hyundai Ioniq nafocen zcela bez maskování. Jak se vám líbí?

Zážehový motor má točivý moment 146 Nm, ale na pomoc si bere elektromotor o výkonu 32 kW (43,5 k) a točivém momentu 170 Nm. Jak je na tom celkový výkon a točivý moment celé soustavy, to ještě nevíme. Hyundai se nicméně zmiňuje o dvouspojkové převodovce, což nebývá u hybridů obvyklé.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hyundai IONIQ bude k dispozici v několika stupních výbavy a cena by měla být nižší než v případě konkurenčního Priusu. Vedle klasického hybridu by se měl prodávat i plug-in hybrid. Do prodeje na evropském trhu by se měl hybridní model dostat v druhé polovině roku 2016.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků