Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh.
Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

V Jižní Koreji se na svět dostaly první snímky a informace o novém konkurentovi pro Toyotu Prius. Jmenuje se Hyundai IONIQ a koncepce vozu je s Priusem velmi podobná. Podle zatím dostupných informací ujede IONIQ na jeden litr benzínu 22,4 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V korejské tiskové zprávě byly jen tyto dva snímky. Na kompletní odhalení si zřejmě musíme počkat na jeden z nadcházejících velkých autosalonů

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh. Zatím víme, že motor 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva pracuje v Atkinsonově cyklu, stejně jako v jiných hybridech. Výkon spalovacího motoru činí 77 kW (105 k).

Hyundai Ioniq nafocen zcela bez maskování. Jak se vám líbí?

Hyundai Ioniq nafocen zcela bez maskování. Jak se vám líbí?

Zážehový motor má točivý moment 146 Nm, ale na pomoc si bere elektromotor o výkonu 32 kW (43,5 k) a točivém momentu 170 Nm. Jak je na tom celkový výkon a točivý moment celé soustavy, to ještě nevíme. Hyundai se nicméně zmiňuje o dvouspojkové převodovce, což nebývá u hybridů obvyklé.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hyundai IONIQ bude k dispozici v několika stupních výbavy a cena by měla být nižší než v případě konkurenčního Priusu. Vedle klasického hybridu by se měl prodávat i plug-in hybrid. Do prodeje na evropském trhu by se měl hybridní model dostat v druhé polovině roku 2016.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků