Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh.
Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

V Jižní Koreji se na svět dostaly první snímky a informace o novém konkurentovi pro Toyotu Prius. Jmenuje se Hyundai IONIQ a koncepce vozu je s Priusem velmi podobná. Podle zatím dostupných informací ujede IONIQ na jeden litr benzínu 22,4 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V korejské tiskové zprávě byly jen tyto dva snímky. Na kompletní odhalení si zřejmě musíme počkat na jeden z nadcházejících velkých autosalonů

Světovou premiéru si Hyundai IONIQ odbude zřejmě nyní na autosalonu v Detroitu. Na jaře v Ženevě bychom se měli dozvědět přesné specifikace pro evropský trh. Zatím víme, že motor 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva pracuje v Atkinsonově cyklu, stejně jako v jiných hybridech. Výkon spalovacího motoru činí 77 kW (105 k).

Hyundai Ioniq nafocen zcela bez maskování. Jak se vám líbí?

Hyundai Ioniq nafocen zcela bez maskování. Jak se vám líbí?

Zážehový motor má točivý moment 146 Nm, ale na pomoc si bere elektromotor o výkonu 32 kW (43,5 k) a točivém momentu 170 Nm. Jak je na tom celkový výkon a točivý moment celé soustavy, to ještě nevíme. Hyundai se nicméně zmiňuje o dvouspojkové převodovce, což nebývá u hybridů obvyklé.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hyundai IONIQ bude k dispozici v několika stupních výbavy a cena by měla být nižší než v případě konkurenčního Priusu. Vedle klasického hybridu by se měl prodávat i plug-in hybrid. Do prodeje na evropském trhu by se měl hybridní model dostat v druhé polovině roku 2016.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků