Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq je na trhu již třetím rokem. Korejská automobilka však nelení a přináší facelift. Zvenku se toho moc nezměnilo, uvnitř je to ale jiná písnička.

Automobilka sice vůz prezentuje jako druhou generaci, ve skutečnosti jde ale pouze o facelift. Pravdou však je, že zatímco většina automobilek teprve elektrifikaci chystá, korejský gigant je v tomto o krok napřed. Hyundai Ioniq je pětidveřový liftback, který debutoval na autosalonu v Ženevě v roce 2016.

Protože byl vůz vyvíjen na čistém papíře, byla pro základ vyvinuta zcela nová platforma, která umožňuje částečnou i plnou elektrifikaci pohonu. Výsledkem jsou tři verze: Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in hybrid a čistě elektrický Ioniq Electric. Pro Hyundai to byla trefa do černého a od začátku produkce se hybridních verzí modelu Ioniq prodalo již celosvětově přes 60.000.

Hyundai začíná prodávat v Česku plug-in hybridní verzi modelu Ioniq

Hyundai začíná prodávat v Česku plug-in hybridní verzi modelu Ioniq

Zvenku se v podstatě nic nezměnilo, pořád jde o ten samý rozporuplný, ale futuristický design. Přibyly však tři nové barvy: Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand. Novinkou je systém GDM (Green-zone Drive Mode), který automaticky přepíná mezi elektrickým a spalovacím motorem po vjezdu do ekologických zón, které mají již například v Německu. Cílem je zefektivnit používání hybridního pohonného ústrojí.

Elektrický Ioniq dostane větší baterii, což je vzhledem ke krátkému dojezdu současné verze vítaná změna. Kapacita by se měla zvednout z 28 kWh na 38,3 kWh. Dojezd podle WLTP zatím nevíme, podle metodiky NEDC je to až 378 km. Oproti současným 280 km je to tedy velmi vítaná změna. Větší kapacitu by měla mít baterie i u plug-in hybridní verze, a to o 35 %. Ve výsledku by to mohlo znamenat dojezd až 60 km čistě na elektřinu.

Novinkou bude i takzvané „Ovládání jedním pádlem“ - pádla pod volantem neslouží k řazení, ale k volení intenzity rekuperace. Nově bude možné tímto pádlem i úplně zastavit bez nutnosti použít brzdový pedál a maximalizovat tak dobíjení baterií během jízdy. Tuto funkci si Ioniq vypůjčil od elektrické verze crossoveru Kona.

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

Ta největší, a také nejpohlednější, změna ale proběhla v interiéru. Vůz dostal nové obložení, které se postupně spojuje s výdechem ventilace. Vnitřnímu prostoru nyní dominuje velký infotainment s úhlopříčkou 10,25 palce, který je nově sdružený s ovládacími prvky klimatizace. Částečně digitální přístrojový štít zřejmě zůstal beze změn.

Modernizovaný Ioniq bude v Evropě k mání v polovině letošního roku. Čistě elektrická verze by měla následovat v září.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků