Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq je na trhu již třetím rokem. Korejská automobilka však nelení a přináší facelift. Zvenku se toho moc nezměnilo, uvnitř je to ale jiná písnička.

Automobilka sice vůz prezentuje jako druhou generaci, ve skutečnosti jde ale pouze o facelift. Pravdou však je, že zatímco většina automobilek teprve elektrifikaci chystá, korejský gigant je v tomto o krok napřed. Hyundai Ioniq je pětidveřový liftback, který debutoval na autosalonu v Ženevě v roce 2016.

Protože byl vůz vyvíjen na čistém papíře, byla pro základ vyvinuta zcela nová platforma, která umožňuje částečnou i plnou elektrifikaci pohonu. Výsledkem jsou tři verze: Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in hybrid a čistě elektrický Ioniq Electric. Pro Hyundai to byla trefa do černého a od začátku produkce se hybridních verzí modelu Ioniq prodalo již celosvětově přes 60.000.

Hyundai začíná prodávat v Česku plug-in hybridní verzi modelu Ioniq

Hyundai začíná prodávat v Česku plug-in hybridní verzi modelu Ioniq

Zvenku se v podstatě nic nezměnilo, pořád jde o ten samý rozporuplný, ale futuristický design. Přibyly však tři nové barvy: Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand. Novinkou je systém GDM (Green-zone Drive Mode), který automaticky přepíná mezi elektrickým a spalovacím motorem po vjezdu do ekologických zón, které mají již například v Německu. Cílem je zefektivnit používání hybridního pohonného ústrojí.

Elektrický Ioniq dostane větší baterii, což je vzhledem ke krátkému dojezdu současné verze vítaná změna. Kapacita by se měla zvednout z 28 kWh na 38,3 kWh. Dojezd podle WLTP zatím nevíme, podle metodiky NEDC je to až 378 km. Oproti současným 280 km je to tedy velmi vítaná změna. Větší kapacitu by měla mít baterie i u plug-in hybridní verze, a to o 35 %. Ve výsledku by to mohlo znamenat dojezd až 60 km čistě na elektřinu.

Novinkou bude i takzvané „Ovládání jedním pádlem“ - pádla pod volantem neslouží k řazení, ale k volení intenzity rekuperace. Nově bude možné tímto pádlem i úplně zastavit bez nutnosti použít brzdový pedál a maximalizovat tak dobíjení baterií během jízdy. Tuto funkci si Ioniq vypůjčil od elektrické verze crossoveru Kona.

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

Ta největší, a také nejpohlednější, změna ale proběhla v interiéru. Vůz dostal nové obložení, které se postupně spojuje s výdechem ventilace. Vnitřnímu prostoru nyní dominuje velký infotainment s úhlopříčkou 10,25 palce, který je nově sdružený s ovládacími prvky klimatizace. Částečně digitální přístrojový štít zřejmě zůstal beze změn.

Modernizovaný Ioniq bude v Evropě k mání v polovině letošního roku. Čistě elektrická verze by měla následovat v září.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků