Hyundai odhalil české ceny důležitého modelu Ioniq. Může být nákup auta ještě snazší?

49 komentářů

ACZ
16. září • 10:45

Elektromobil s rozjezdem na 100km za 9,5sec s točákem průměrného benzínu a cenovkou milion myslím neosloví žádného zájemce o elektromobil. Tam musejí být úplně jiná čísla. Z nuly na sto max. 5s., točák 500-600 a stejná cena, jinak to Tesla 3 za stejnou cenu zadupe do země. A jinak je to ukázka, jak prakticky všechny automobilky na Teslu ztrácejí.

šofér
16. září • 14:25

nevím, čím jezdíte vy, ale nač zrychelní z 0 na 100 za 5s ? V reálu je to nesmyslná hodnota. Dynamika auta je o něčem jiném. A navíc, co je důležité, víte co při takovém zrychlení dělá namhání hnacího ústrojí, hlavně pneu? Nebo mi budete tvrdit, že vás výměna pneu co 15 tis km netrápí?!

ACZ
16. září • 14:43

Ještě k údajnému opotřebování. To je holý nesmysl. Pokud s pneumatikami přímo nedriftujete, žádné zvýšené opotřebování hnacího ústrojí není, stejně tak pneumatiky dále užívám po celou dobu jejich běžné životnosti. Ty auta jsou totiž na tyto parametry konstruována.

Martin_MPS
18. září • 14:11

To je blbost. Pneumatika se samozřejmě při prudkém zrychlování a brzdění opotřebovává více než při běžném používání.

ACZ
16. září • 14:40

To není podstatné nač to je vám, nebo většině lidí, kteří to doposud nemají. Mnohem důležité je a bude, že to jedno auto nabízet bude a to druhé ne a přitom budou stát stejně.A věřte mi, zrychlení z 0 na 100 za 5s oceníte okamžitě, jakmile to jednou vyzkoušíte v běžném provozu, např. při předjíždění, rychlém manévrování a pod.Já to dříve také nikdy neřešil, ale když mi před nějakou dobou postavili dvě auta za stejné peníze a jedno dávalo za 8,5s a to druhé za 6,9s, tak jsem moc dlouho neváhal, výbava stejná.Dnes si nedovedu představit, že další auto by mělo v tomto ohledu horší parametry, strašně, ale strašně rychle se na to zvyká. A vzhledem k finančním možnostem a obecným specifikacím je mi najednou elektromobil s takovými parametry mnohem blíže.

bzzz
16. září • 13:35

Rekl bych, ze vetsina oceni spise spolehlivost, servis, spickove zpracovani (Tesla prakticky na vsechny automobilky ztraci) atp... zrychleni z 0 na 100 za 5 s je jim na dve veci ;-)

MV.
16. září • 16:20

Kdyz uz elektro tak proc si neuzit tech vyhod, 9,5s na stoo je proste zdechlina. I hybridni krabice RAV4 umi za 8,1s.

Skodovak
16. září • 14:12

Tesla 3 pokud ma mit nejakou vybavu a dojezd je na 1.5M. To uz je konkurenci Ecku/5tce, kde hodne ztraci kvalitou zpracovani.Nicmene, v kateogii aut na 1.5M se toho taky moc neproda ... clit na vrcholovy management/vlastniky firem necim takovym je smesne.

ACZ
16. září • 14:35

Podívejte, ono to bude fungovat tak, že kdo trvá na dlouhém dojezdu, vybere modely s dlouhým dojezdem (jakoukoliv značku). Těm co na ultimátním dojezdu vůbec nezáleží a mohou si auto nabíjet třeba klidně každý den na firemním, nebo domácím parkovišti - garáži, vyhoví základní model. Ale všichni budou mít k dispozici hodně živé auto na úrovni sportovních vozů v cenové kategorii minimálně nad úrovní např. právě Tesla 3. Ano, cenová kategorie milion a vejš je zastoupenená cca15-ti procenty. Pokud ale máme aktuálně elektromobily za milion a vejš, můžeme je rozumně porovnávat jen v této třídě. Nemá moc smysl soutěžit Teslou 3 s Fábií za čtvrtinovou cenu.A 15% trhu jsou pořád desítky milionů aut ročně.Věřte mi, BMW5 s jízdními parametry Tesly 3 za 1,5mega, stojí 2,5 milionu, nikoliv 1,5. A to už jsme u Tesly S zase s úplně jinými parametry.O kvalitě nemá cenu hovořit. Tesla ji zlepšuje každým dnem a nakonec ji dotáhne na běžné Evropské standardy. To není celoživotní stav, který se nikdy nezmění.

ACZ
16. září • 14:12

To je jen teorie. Praxe je jiná už nyní. O různé jiné elektromobily prakticky není zájem, protože právě co se týče jízdních parametrů jsou na tom na úrovni velmi průměrných vozů. To skutečně nikoho za cenu milion nenadchne. Tesla 3 má jízdní parametry "sportovního" vozu v cenové kategrorii třeba ten milion, takže záhy zjistíte, že ten jakože úplně totálně nevýhodnej elektromobil stojí stejně. Nakonec zkuste si nasimulovat menší vůz velikosti a komfortu Tesla 3 s těmito parametry: pohon 4x4, z 0 na 100km/h do 5s., tm alespoň 550Nm. Pod milion se vůbec nedostanete, spíše k milion a půl.Tyhle parametry musí mít i konurenční Evropské elektromobily, jinak to nepůjde.

puk123
16. září • 10:21

V době, kdy se všude cpe Start&Stop, nastává pro hybrid nový smysl.

Pavel
16. září • 9:39

Hybridy mě osobně vůbec nezajímají takže se vyjadřují jenom k EV, kde ovšem nepochopím jak mohli udělat auto horší, to nabíjení je strašné. Starý Ioniq zvládl až 65 - 70kwh při nabíjení ale verze s větší baterií kde je to potřeba dá max 50 a to už kolem 55 - 60% jste někde na 40 a pak je to ještě horší. Dobré EV se jim povedlo zkazit.

Lojza
15. září • 21:27

za tudle elektrickou zdechlinu dat mego a jeste k tomu na kapote huundaii, jako bonus. No potes koste.

JirkaX
16. září • 16:37

Pravil Lojza.

Lojza
17. září • 6:04

Lojza má pořádna auta na rozdíl od této zdechliny za těžké prachy.

Ondra
21. září • 7:27

Když nemáš Hyundai, tak nemůžeš mít nic lepšího, tečka.

JirkaX
15. září • 20:42

Hyundai je zase o krok napřed před ostatníma. B-]

Rokyta ex Acz
15. září • 20:11

Hnůjdu nebrat, ani tu elektrickou, brrr ptfuj :-P

petr r. (petrumr)
15. září • 16:37

měl by někdo vyrobit auto, kde by byl jen základ, třeba taková octavie měla v příplatku jen topení a ostřikovač. Cena dobrá, slevy to ještě podpoří.

petr r. (petrumr)
15. září • 17:40

jo a to topení bylo stejný jak u nákladáků a rto busů.

e na v
15. září • 17:18

Ty uz zalez do nory s těma ochcáfkama.

petr r. (petrumr)
15. září • 17:38

A proč jako? Co sem ti udělal? Nedaří se ti ji uspokojit a máš zlost na všechny? Kdybys raději napsal, že hyundai ten ioniq slevnil a tá tabulka je stará. Vlastníš auto jaký, ani neumíš přemýšlet a odpovídáš na diskuzi zbrkle, tak asi nějakou čorku.

e na v
15. září • 18:29

Jsi moc mladý a divoký nato abys něco pochopil.;-)

petr r. (petrumr)
16. září • 19:05

tak ti to nešuká, žádná divočina.:-/

mpolan
16. září • 7:51

On je už naopak příliš starý a zamindrákovaný komunista.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
16. září • 18:59

Chceš deku?

Ben
16. září • 16:34

To raději komunista (jestli víš co to vůbec znamená) než havloid. ;-)

petr r. (petrumr)
16. září • 19:00

s tebou na bachmě sem nebyl.

Muflon evropský
15. září • 12:42

Zajímavé, ale na dálnici šplhá spotřeba k 7l. Dynamika také nic moc. Vybavené za 750 to není žádné terno.

Pepa
15. září • 21:17

Průměrná spotřeba na spritmonitoru hybridní verze (bez dobíjení ze zásuvky) je 4,76l/100km. https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/19-Hyundai/... ...
A to většina udává poměr dálnic 2/3 až 1/2.
Moc aut této velikosti mít lepší spotřebu nebude.

Muflon evropský
15. září • 21:38

Četl jsem testy na zahraničních webech, po dálnici to baští přes 6 a není problém za 7l. Majitelé s tím jezdí pochopitelně eko jízdy. Takovou spotřebu mají i živější vozy. Pak tento hybrid nedává v naší zemi smysl. Je to vůz do velkých měst. Nebo pokuď někdo pokukuje po plug-in. To je pak nejlevnější model na trhu.

šofér
16. září • 14:18

A kolik baští váš benzín na dálnici, 9, 10litrů ? Hlavně netvrďte, že při dálniční 130 jezdíte za 5,5l, to je komická lež.

Skodovak
17. září • 10:20

6.5-7 ... 100kw+, automat

Muflon evropský
16. září • 19:31

Takové spotřeby byly před dvaceti lety. S benzíny 110-140kw jedeš po dálnici za 6.5-7.5 a to je dynamika proti hybridu úpně jinde. Proto jsem psal, že v NAŠICH podmínkách to většinou není vhodné.

iPace
16. září • 8:47

"Pak tento hybrid nedává v naší zemi smysl." tou zemi myslis Ceskou Republiku? protoze Ceska Repiblaka ma dalnicni sit naprosto tragickou, takze prave do nasi zeme bez vetsi dalnicni site to smysl dava :-D

puk123
16. září • 10:18

Jel jsem po dálnici kolem Berlína v době špičky. Hybrid by si tam rochnil.

Ijon
16. září • 7:35

Ano, pro člověka, který jezdí z 50 a více procent po dálnici, nemá hybrid smysl. Naproti tomu když jezdíš po městě, příměstský provoz a jednou za čas dálnici, je to zatím ideální pohon.
Na druhou staranu, na takové D1 bude člověk rekuperovat jena radost.

Joe Doe
16. září • 9:53

Podla toho, aky hybrid. Jediny sposob ako sa dostat s mojim hybridnym Aurisom nad 6 litrov na dialnici je jazdit ako prasa za hranicou limitov a/alebo odporucani (podla krajiny). Cokolovek medzi 5 a 5.6 je beznou normou.Hybrid od Hyundai ma obrovsku nevyhodu - a tou je prevodovka s pevne danymi stupnami, takze v ziadnom rezime nedokaze ako celok fungovat optimalne jeden aj druhy motor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
uda
16. září • 20:29

Zrovna tehle model Ioniq hybrid phev jezdi po dalnicich za 4,2 litru bez nabijeni. Ve vetsine testech porazi Priuse plus. A prevodovka s pevnymi stupni je brana jako vyhoda hlavne na dalnici. Tak nevim co clovek to nazor.

Ijon
16. září • 11:12

Asi tak, on tam sice odpadá "vysavačový efekt" při plném plynu, který je vděčným tématem všech testerů, ale zase přibývají problémy jiné, jak teoretické (spolehlivost e-CVT versus DSG) tak i praktické. Ona ta e-CVT je opravdu geniálně jednoduchá... Fakt je, že první pokus o předjetí na plný plyn s touto převodovkou je zvláštní, podle otáček motoru má člověk pocit, že musí akcelerovat jako dragster, ale není tomu tak.

petr r. (petrumr)
15. září • 16:41

spotřebu na dálnici nikdo nesleduje, hybridní a elektro auta jsou určeny jinde a ještě u nás, když máme vlaky.

Petr Vaněk
15. září • 12:10

Kdo si koupí Hjůndaje, na dosmrti kun.da je. Děkuji :-O

Ota P.
16. září • 17:55

Kdo nekoupi Hjundaje nadosmrti kunda je!

Assasin
16. září • 8:59

A ty k tomu titulu nepotřebuješ ani tu káru.B-]

.
15. září • 18:58

Vizitka naprosto neschopné redakce.

mpolan
16. září • 7:46

Omyl. Vizitka zaostalé společnosti a úpadku morálky.

pacho
15. září • 12:59

ty musíš mať veľmi ťažký život, keď takéto veci trápia.

Hyundai YES!👍
15. září • 14:26

Jeho to netrápí. On má na to diagnózu. A nemyslím tím ten nick, ale to pako, které se za Vaňka vydává.

Mirek
15. září • 15:08

Že se tím kun.dou Vaňkem vůbec zabýváte, vždyť ten výrobek, o kterém píše, ani neexistuje. :-D

Doporučujeme

Články odjinud