Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

29 komentářů

Marekx
22. února • 16:42

Je to jako s patlacími founy, když ho nejvíce potřebujete a nemáte rezervní zdroj po ruce je to na hod daleký a o tom, že se to musí skoro každou noc nabíjet ani nemluvě. Přesně stejný problém mají i elektromobily. Představa, že budu potřebovat někde jet a dojde mi na cestě energie a budu muset si někde zajíždět na nabíjecí stanici a ještě minimálně 30 minut čekat až se baterie dobijí aspoň na poloviční kapacitu je opravdu leda tak pro ty, které k tomu vede nadšení pro nové technologie a jsou ochotni za to ty peníze dát a nevadí jim, že je to auto bude právě díky bateriím dosti omezovat. Pro normálního uživatele má smysl v dnešní době z nových pohonů leda tak hybrid a budoucnost vidím spíše ve vodíkovém pohonu, než v předražených elektromobilech s nejslabším článkem v podobě kapacity a odolnosti baterií.

Pavel
23. února • 11:29

Slyšel jste někdy o automobilce Tesla? Jako první začali používat Li-Pol/Li-Ion články (stejné jako v noteboocích a telefonech). A jako první si na ně postavili vlastní továrnu v USA. A myslím, že jako první také nabídnou elektromobil s přijatelnou cenou (kolem milionu), který bude mít přijatelný dojezd (400 Km a více)...
Na modelu S ukázali, co umí, a musím říct, že kupovat si auto v dané cenové hladině, rozhodně jdu do něj. Nabízí skvělou výbavu, komfort, doživotní připojení k internetu zdarma, doživotní aktualizace zdarma, doživotní dobíjení na stanicích Tesla zdarma, má malé provozní náklady (hlavně v poměru s komfortem a výkonem, které auto nabízí) a dál než těch 350-450Km stejně jezdím jen na dovolené atp., kdy mi půl hodinky přestávka po třech hodinách cesty vůbec nevadí...

Marekx
24. února • 1:39

A to jsem ještě opomněl dalšího velkého nepřítele Li-Pol/Li-Ion baterií a tím jsou nízké teploty, natož mrazy ;-)

Kuk Vykuk
2. března • 6:46

V tropickém Norsku se dokonce vyskytuje nejznámější Tesla celebrity Bjorn, který s radostí najíždí desetitisíce kiláků po celý Norsku a furt ne a ne zamrznout. :-D Jako vedlejší produkt mu to vyneslo výhru novotou vonícího modelu X tak mu budem držet palečky a snad se mu konečně podaří zamrznout :D

Kuk Vykuk
2. března • 6:04

Tak určitě a proto jsou jsou největší prodeje v tropickém Norsku :-DB-]

Pavel
24. února • 23:54

Od toho mají v Tesle (nebo i BMW i3 to má myslím...) udržování stálé teploty, proto se tyto auta dobře prodávají a kupodivu fungují i v severských zemích (myšleno Norsko, Finsko, Švédsko)...

Marekx
24. února • 1:31

Ne, povídejte mi o tom :-D Až na takový detail, jako je cena těchto vozů a až se budou nabíjet do plné kapacity aspoň tak rychle, jak čepujete CNG, což už i tady to jde třeba oproti LPG poměrně pomalu. Ne každého jako vás bude bavit vysedávat na nabíjecí stanici a čím více km najezdí, tím více ho to bude omezovat. Horší bude, když se na nabíjecí stanici sejde fronta stejných nadšenců, to bude i na odpolední siestu. No, až překonají výrobci i tahle dosti podstatná omezení, pak si můžeme teprve přiznat, že to má nějaký smysl. Do té doby je to pouze o ochotě tolerovat nedostatky nadšenci tohoto staronového pohonu.
"Jako první začali používat Li-Pol/Li-Ion články (stejné jako v noteboocích a telefonech)." Tomu říkám fakt revoluční řešení. Jenom doufám, že to mají ošetřeno i z hlediska bezpečnosti. Viděl jste někdy co dokáže udělat explodující malej li-ion článek, nehledě na to, že také nemá zrovna moc dlouhou životnost a stejně tak omezený počet nabíjecích cyklů. Jediný přínos je snížení váhy a navýšení kapacity a snad i pořizovací ceny, ale stále se u baterií žádná revoluce nekoná a stále je to největší slabina elektromobilů. Také doufám, že si nemyslíte, že vám nabíjecí stanici provozovatel sítě dovolí jen tak připojit kdekoliv si to někdo usmyslí, právě díky velké energetické náročnosti těchto nabíjecích stanic, takže určitě nebudou vznikat jako houby po dešti, protože to bude finančně dosti náročné i po této stránce. Bez technologické revoluce pro přechovávání dostatečného množství el. energie v rozměrové malém zařízení to prostě nemá zdárnou budoucnost, do té doby se budeme leda tak dívat na parodie v podobě přívěsných vozíků za auto, coby záložního powerpacku :-D

Kuk Vykuk
2. března • 6:19

Až statistiky samozápalnejch benzínovejch pochodní na 4 kolech překonaj minimální množtví požárů elektrickejch aut, tak se ozvěte. Majitelé Porsche, Lamborgini a jinejch automobilovejch klenotů by mohli vyprávět. Stejně tak automobilky, který je museli hromadně svolávat k výměně. Oheň je krutej a nepřeju to nikomu. Auta na vysoce hořlavej vodík jsou zatím hodně velkou neznámou.

Pavel
24. února • 23:51

Ano, z hlediska bezpečnosti to mají vyřešené. Ano viděl jsem a zažil jsem... Zábavné (explodující články všeho druhu.... :D)... Superchargers od Tesly se ve většině případů k odběrné síti vůbec nepřipojují (solární panely na střechách a další baterie :D), takže s tím zrovna u nich problém nebude... Ale souhlasím s Vámi, potřebujeme revoluci v bateriích - všechno jde kupředu od mobilních telefonů (dnešní osmijádrové telefony jsou výkonnější než počítače před pár lety..) přes automobily až po budovy, ale nové typy článků pořád nikde a jaká je to doba, co nám slibovali články na bázi uhlíku a všemožné jiné... A vždycky jsem četl, jak už za pár let je uvidíme v telefonech a že budou i domácí spotřebiče se záložní baterií, protože to bude levné a super kapacita...... A kde nic, tu nic.... :D

*
24. února • 22:20

Dobře napsáno. Zde je jeden z mnoha příkladů snahy o rychlé nabíjení:
http://www.autoforum.cz/bleskovky/tesla-model-s-s... ...
Zkrátka, fyzika se nedá obejít a kdo si myslí, že někdo v blízké, možná i vzdálené, budoucnosti vymyslí akumulátory, co půjdou nabíjet stejně rychle jako tankování fosilních paliv (myšleno do jednotek minut při stejném dojezdu jako u klasického pohonu), tak je zoufale naivní. Plnohodnotné (čistě) elektromobily jsou mýtus. Velkou budoucnost před sebou mají palivové články.

Kuk Vykuk
2. března • 5:56

Palivové články jsou ještě větší mýtus. Už vod dob Apolla se furt nějak ne a ne prosadit v automobilovým průmyslu. Každej rok se objevujou články plný keců vo budoucnosti a superpohonu a kde nic tu nic. Palivový články nám po léta cpe olejářská lobby skrze nadšený články a furt se jim to nedaří. Toyota dokonce zarazila prodeje těch svejch vodíkovejch zázraků protože zjistili, že jim chybí síť čerpacích stanic. :-P To jsou ale jelimani, to na to přišli teda brzo :-D Elektriku máte na každým rohu a baterky udělali od jedovatejch olověnejch akumulátorů pořádnej kus cesty. Mercedes letos dokončí gigatovárnu na baterie za 1/2 miliardy euro, Číňani a Korejci stavěj další, CEO Porsche řekl, že jsou za Teslou pozadu a že je musej dohnat a jedině vy s Toyotou tu blouzníte o palivových člácích :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
*
2. března • 20:03

Plnohodnotný, čistě akumulátorový elektromobil je utopie. Když už bude mít stejný dojezd jako konvenční auto, tak se zase bude muset dobíjet výrazně delším časem, než jakékoli tankování, třeba vodíku, což bude vždy výrazně nekomfortní a silně obtěžující. Žádný akumulátor, který bude elektromobilu udělovat srovnatelný dojezd, nelze nikdy nabít za 2-3 min. aby neexplodoval, minimálně se neuvařil. Tudy cesta nevede. A ani pokud by byly supernabíječky na každém rohu, nic to nevyřeší a navíc je nelze ve větším počtu připojit do rozvodu. Taky se mi líbí, jak si každý "odborný" obdivovatel elektromobilů myslí, že se všichni mohou připojit k síti na každém rohu. Třeba na takovém parkovišti na sídlišti, a navíc, až bude každý druhý vůz elektromobil. :-D
"baterky udělali od jedovatejch olověnejch akumulátorů pořádnej kus cesty" ???:-D:-D:-D
Udělaly malinký KRŮČEK. Absolutně nevěřím, že někdo někdy vytvoří konvenční akumulátor, který půjde nabít na plnou kapacitu v kAh proudem stovek nebo tisíce Ampér v řádu desítek sekund.

Kuk Vykuk
10. března • 12:45

Ale pokud teda mermomocí trváte na šíleně rychlém nabíjení tak pošlete pár korunek těmhle izraelcům, ti už to předloni zmákli za 30 sekund, heč! :-P
http://www.youtube.com/watch... Ejhle jaké zázraky se dějí ve svaté zemi :D

Kuk Vykuk
10. března • 12:34

Taky je strašně divný, že tydle utopický káry totálně natrhli p#del celýmu segmentu luxusních spalovacích popelnic v loňských prodejích B-]
Lidi jsou fakt blázní, že za takovej nesmysl vyhazujou miliony místo aby si koupili řeba S kládu :D :D
http://cleantechnica.com/2016/01/15/1-large-luxury... ...
http://www.bmwblog.com/2015/10/19/tesla-model-s-... ...

Kuk Vykuk
10. března • 12:20

Té zajímavý, že ty vaše utopický auta už se vyráběj vod roku 2008 a tisíce lidí s nima jezdí tisicekilometrový štreky a ještě si strašně libujou jak nejsou na konci cesty tak vyčerpaný jako z hluku a vibrací svejch starejch spalovacích popelnic ;D
To že si během cesty udělaj pauzu u rychlodobíječky kdy maj za 20 minut zadarmo dobitou baterku na 50% je naopak těší protože s tim dopředu počítaj a cestu si podle toho naplánovali. A naopak jsou rádi, že můžou zase pokračovat svěží a odpočatí.
Dobíjet za 2 minuty potřebujete asi akorát vy, nevím kdo a kdy vám něco takovýho nasliboval, protože je to prozatím blbost a jedinej kdo o tom blouzní jsou vědci s grafenem ;D
No a ty baterky, který místo 1500 dobíjecích cyklů už jich maj 8000, místo 4 let vydržej 10-15 let, vážej polovic a dávaj proudy jak hovado, maj minimální pamětovej efekt, jdou super rychle nabít, Airbus s nima udělal e-letadlo, který přelítlo La Manche s prstem v nose, neobsahujou težký jedovatý olovo a litry kyseliny a používaj je všichni motorističtí závodníci jsou fakt naprosto k smíchu :D Ale co jám vím možná jste žil posledních 10 let po kamenem a máte k mobilu, notebůku a vaší aku-vrtačce ještě pořád připojenej přídavnej vozejk s ovolověným akumulátorem a proto nesršíte zrovna nadšením z baterek. :D
Mimochodem věřit se dá akorát v boha, všechno ostatní buď je nebo není. ;)

milanekjablonecak
22. února • 11:32

Přitom je to tak jednoduchý, stačí vozejk plný baterek a rázem je dojezd někde jinde, sic to vypadá blbě, nabíjí se dlouho a některý umělci to asi převrátěj, ale co už, máme konečně dojezd jako spalováky.

Kankunen
22. února • 12:49

Jawa 350 s člunkem už pomalu ožívá

Kankunen
22. února • 10:29

Ty baterky jsou čím dál lepší. Ve snaze je vyrobit levně budou baterky za chvíli vytékat jak staré monočlánky

Kankunen
22. února • 10:29

Ty baterky jsou čím dál lepší. Ve snaze je vyrobit levně budou baterky za chvíli vytékat jak staré monočlánky

Driver
22. února • 10:12

Jakkoliv jakýkoliv elektromobil považuji v zásadě za frašku, než za plnohodnotný dopravní prostředek, existuje cílová skupina, která jezdí denně do práce a z práce, mají malé auto do města tak jako tak a mají v rodině více aut, šili mohou vlastnit jedno naftové s dojezdem 1300km a jeden elektromobil. Tahle cílovka není již limitovaná dojezdem, ale právě pořizovačkou. Dívím se, že automobilky nedotují elektromobily třeba ze zdrojů na propagaci. (autosport, reklamy, tam jsou zdroje milióny až stamiloóny euro u každého koncernu) Při nižší ceně by tato cílovka neměla co řešit. Někteří sice z principu nic nového nepřijmou, ale až by jezdilo půl fabriky v elektrovozech typu CityGo s náklady na elektřinu 2000kč ročně (né na benzín měsíčně) tak by to asi byl hit. Totiž lepší kapacita aku nebude v dohledné době a i kdyby náhodou byla, tak tam bude astronomická cena. Takže kdo si koupí E-Golf za milion? Byť je to GTE ale cena je nedostupná (nepíšu předražená). A kolik byde stát tento Hyundai? 750.000? :-))

bzzz
22. února • 11:24

A kdo, kde, z ceho bude vyrabet elektrinu, kdyz snad kazdy zdroj ma pocetnou skupinu zarytych odpurcu? Kdo vybuduje/zadotuje rozvodnou sit, kdyz stavajici je uadajne na hrane?Kdo, kde, jak vybuduje sit dobijecich stanic/sloupku? Nebo budeme vsichni na sidlistich tahat prodluzovaci kabely ze sklepu a oken bytu?EGolf za mega si dnes najde urcite dost/vice zajemcu nez EKorejec za 3/4mega.

Vana666
22. února • 10:48

Výraznější rözšíření elektromobilů s sebou přinese razantní zdražení jejich provozu. Stát dnes při nahrazování spalovacích aut elektromobily nijak nebolí snížení příjmu ze spotřebních daní, protože se zatím jedná o bezvýznamnou částku. Pokud ale elektomobilů přibude, zjistí vládní úředníci že jim ubývá peněz na rozhazování a rázně zakročí.

Driver
22. února • 20:12

Já to vidím takto. V případě Česka se jedná o přesun odběratelů od dovozové ropy kdy peníze tečou pryč k místnímu ČEZ. Je to lobing. Proto je nyní ropa levná. Jedná se o boj o odběratele. Břidlicový plyn, elektřina, je to soutěž o zákazníky.Jak tolik elektřiny budou vyrábět? Přečti si něco o Nikola Tesla. Tohle je vyřešeno 100let. A z počátku klidně Temelínem. A jedná se o dostavbě rozšíření atd. Mají těch elektráren mnoho po EU. Přenosová soustava se neustále posiluje, dnes a denně. A špičky v odběru se korigují tak, že dostaneš sazbu noční a denní. Každý si naprogramuje dobíjení v garáži na levnou sazbu. No a u veřejných Superchargerů se počítá s velkým odběrem samozdřejmě 24h denně. Česko patří mezi exportéry elektrické energie a má slušně dimenzovanou přenosovou soustavu. Black out hrozí spíše při transferu energie okolních zemí přes naše území, a to by měla částečně vykrýt její spotřeba=nabíjení. Není problém s nedostatkem, ale s tím, že je malá spotřeba a velké nároky na přenos na velké vzdálenosti. A až by byl problém s nedostatkem, ČEZ klidně postaví další dva Temelíny. Severní Německo je plné elektráren co už dávno pohání vlaky, které jezdí defacto zdarma. Jen se přesouvají peníze na účtech, bez účasti dovozců ropy. Elektromobily mají následovat tento model. Není to sice snadná cesta ale rozhodně je reálná. Státy už daně od korporací ne vyberou, ty je umí optimalizovat. Jediná jistota jsou suroviny a energie. Jediná jistota je ta, že kdyby stát neuměl energii pro elektromobil zdražit tak vysoko, aby vybral potřebný objem, tak v té době už se bude platit za ujetý km na VŠECH komunikacích prostřednictvím Galileo, a tady žádný limit na v ceně není. Sice je to ještě daleko, ale čas letí rychle.

jean
23. února • 9:30

Ujo doktor ti zabudol predpísať prášky? Prenosová sústava sa posilňuje? Vieš si predstaviť, čo by sa stalo, keby napr. v takom Brne 1000 áut pripojili naraz na rýchlonabíjačky? A čo je to 1000 áut? To má dnes dedina s 5-6 000 obyvateľmi.

Driver
22. února • 20:15

Chtěl jsem napsat, že ty vlaky pohání větrné elektrárny...

onlytruth
22. února • 10:10

elektromobil si nekupim dovtedy ,dokym nebudu mat dojazd aspon 1000km a nebudu take tazke.. vyvjaju stale len nove technologie ale baterie nic..

VGT
5. prosince • 10:04

Můj benzínový spalovák ujede na jednu plnou nádrž něco kolem 700 km. A vůbec mně to nevadí - což třeba pan Onlytruth by asi nesnesl (požaduje u elektromobilu dojezd aspon 1000 km). No tak si ho nekupujte -- mně by u elektromobilu stačilo 200 km (ale určitě a vždy, nejenom v prospektu výrobce toho vozu).

Mio
22. února • 12:09

Mně by stačil dojezd opravdových 200km a rozhodně nejsem sám. V autě jsem stejně nejel bez přestávky víc jak cca 150km. Nebyl důvod.

martin
23. února • 1:34

Tak to som zvedavy, ako zahlasujes penazenkou, ked budes mat na vyber e-paskvil za tristvrte mega, kde budes neustale manazovat nabijanie vs. benzinove auto za 300tisic.
A to nehovorim o velkej neznamej, ci baterky (pripadne nieco ine hodne drahe) na tom vobec vydrzia napr. takych 200tisic km, ktore bezne benzinove auto da bez vyznamnejsich problemov.

Doporučujeme

Články odjinud