Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

onlytruth  |  22. 02. 2016 10:10

elektromobil si nekupim dovtedy ,dokym nebudu mat dojazd aspon 1000km a nebudu take tazke.. vyvjaju stale len nove technologie ale baterie nic..

Odpovědět  |   | 
Mio  |  22. 02. 2016 12:09

Mně by stačil dojezd opravdových 200km a rozhodně nejsem sám. V autě jsem stejně nejel bez přestávky víc jak cca 150km. Nebyl důvod.

Odpovědět  |   | 
martin  |  23. 02. 2016 01:34

Tak to som zvedavy, ako zahlasujes penazenkou, ked budes mat na vyber e-paskvil za tristvrte mega, kde budes neustale manazovat nabijanie vs. benzinove auto za 300tisic.
A to nehovorim o velkej neznamej, ci baterky (pripadne nieco ine hodne drahe) na tom vobec vydrzia napr. takych 200tisic km, ktore bezne benzinove auto da bez vyznamnejsich problemov.

Odpovědět  |   | 
VGT  |  05. 12. 2016 10:04

Můj benzínový spalovák ujede na jednu plnou nádrž něco kolem 700 km. A vůbec mně to nevadí - což třeba pan Onlytruth by asi nesnesl (požaduje u elektromobilu dojezd aspon 1000 km). No tak si ho nekupujte -- mně by u elektromobilu stačilo 200 km (ale určitě a vždy, nejenom v prospektu výrobce toho vozu).

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 02. 2016 10:12

Jakkoliv jakýkoliv elektromobil považuji v zásadě za frašku, než za plnohodnotný dopravní prostředek, existuje cílová skupina, která jezdí denně do práce a z práce, mají malé auto do města tak jako tak a mají v rodině více aut, šili mohou vlastnit jedno naftové s dojezdem 1300km a jeden elektromobil. Tahle cílovka není již limitovaná dojezdem, ale právě pořizovačkou. Dívím se, že automobilky nedotují elektromobily třeba ze zdrojů na propagaci. (autosport, reklamy, tam jsou zdroje milióny až stamiloóny euro u každého koncernu) Při nižší ceně by tato cílovka neměla co řešit. Někteří sice z principu nic nového nepřijmou, ale až by jezdilo půl fabriky v elektrovozech typu CityGo s náklady na elektřinu 2000kč ročně (né na benzín měsíčně) tak by to asi byl hit. Totiž lepší kapacita aku nebude v dohledné době a i kdyby náhodou byla, tak tam bude astronomická cena. Takže kdo si koupí E-Golf za milion? Byť je to GTE ale cena je nedostupná (nepíšu předražená). A kolik byde stát tento Hyundai? 750.000?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  22. 02. 2016 10:48

Výraznější rözšíření elektromobilů s sebou přinese razantní zdražení jejich provozu. Stát dnes při nahrazování spalovacích aut elektromobily nijak nebolí snížení příjmu ze spotřebních daní, protože se zatím jedná o bezvýznamnou částku. Pokud ale elektomobilů přibude, zjistí vládní úředníci že jim ubývá peněz na rozhazování a rázně zakročí.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 02. 2016 20:12

Já to vidím takto. V případě Česka se jedná o přesun odběratelů od dovozové ropy kdy peníze tečou pryč k místnímu ČEZ. Je to lobing. Proto je nyní ropa levná. Jedná se o boj o odběratele. Břidlicový plyn, elektřina, je to soutěž o zákazníky.Jak tolik elektřiny budou vyrábět? Přečti si něco o Nikola Tesla. Tohle je vyřešeno 100let. A z počátku klidně Temelínem. A jedná se o dostavbě rozšíření atd. Mají těch elektráren mnoho po EU. Přenosová soustava se neustále posiluje, dnes a denně. A špičky v odběru se korigují tak, že dostaneš sazbu noční a denní. Každý si naprogramuje dobíjení v garáži na levnou sazbu. No a u veřejných Superchargerů se počítá s velkým odběrem samozdřejmě 24h denně. Česko patří mezi exportéry elektrické energie a má slušně dimenzovanou přenosovou soustavu. Black out hrozí spíše při transferu energie okolních zemí přes naše území, a to by měla částečně vykrýt její spotřeba=nabíjení. Není problém s nedostatkem, ale s tím, že je malá spotřeba a velké nároky na přenos na velké vzdálenosti. A až by byl problém s nedostatkem, ČEZ klidně postaví další dva Temelíny. Severní Německo je plné elektráren co už dávno pohání vlaky, které jezdí defacto zdarma. Jen se přesouvají peníze na účtech, bez účasti dovozců ropy. Elektromobily mají následovat tento model. Není to sice snadná cesta ale rozhodně je reálná. Státy už daně od korporací ne vyberou, ty je umí optimalizovat. Jediná jistota jsou suroviny a energie. Jediná jistota je ta, že kdyby stát neuměl energii pro elektromobil zdražit tak vysoko, aby vybral potřebný objem, tak v té době už se bude platit za ujetý km na VŠECH komunikacích prostřednictvím Galileo, a tady žádný limit na v ceně není. Sice je to ještě daleko, ale čas letí rychle.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 02. 2016 20:15

Chtěl jsem napsat, že ty vlaky pohání větrné elektrárny...

Odpovědět  |   | 
jean  |  23. 02. 2016 09:30

Ujo doktor ti zabudol predpísať prášky? Prenosová sústava sa posilňuje? Vieš si predstaviť, čo by sa stalo, keby napr. v takom Brne 1000 áut pripojili naraz na rýchlonabíjačky? A čo je to 1000 áut? To má dnes dedina s 5-6 000 obyvateľmi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  22. 02. 2016 11:24

A kdo, kde, z ceho bude vyrabet elektrinu, kdyz snad kazdy zdroj ma pocetnou skupinu zarytych odpurcu?

Kdo vybuduje/zadotuje rozvodnou sit, kdyz stavajici je uadajne na hrane?

Kdo, kde, jak vybuduje sit dobijecich stanic/sloupku? Nebo budeme vsichni na sidlistich tahat prodluzovaci kabely ze sklepu a oken bytu?

EGolf za mega si dnes najde urcite dost/vice zajemcu nez EKorejec za 3/4mega.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 02. 2016 10:29

Ty baterky jsou čím dál lepší. Ve snaze je vyrobit levně budou baterky za chvíli vytékat jak staré monočlánky

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 02. 2016 10:29

Ty baterky jsou čím dál lepší. Ve snaze je vyrobit levně budou baterky za chvíli vytékat jak staré monočlánky

Odpovědět  |   | 
milanekjablonecak  |  22. 02. 2016 11:32

Přitom je to tak jednoduchý, stačí vozejk plný baterek a rázem je dojezd někde jinde, sic to vypadá blbě, nabíjí se dlouho a některý umělci to asi převrátěj, ale co už, máme konečně dojezd jako spalováky.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 02. 2016 12:49

Jawa 350 s člunkem už pomalu ožívá

Odpovědět  |   | 
Marekx  |  22. 02. 2016 16:42

Je to jako s patlacími founy, když ho nejvíce potřebujete a nemáte rezervní zdroj po ruce je to na hod daleký a o tom, že se to musí skoro každou noc nabíjet ani nemluvě. Přesně stejný problém mají i elektromobily. Představa, že budu potřebovat někde jet a dojde mi na cestě energie a budu muset si někde zajíždět na nabíjecí stanici a ještě minimálně 30 minut čekat až se baterie dobijí aspoň na poloviční kapacitu je opravdu leda tak pro ty, které k tomu vede nadšení pro nové technologie a jsou ochotni za to ty peníze dát a nevadí jim, že je to auto bude právě díky bateriím dosti omezovat. Pro normálního uživatele má smysl v dnešní době z nových pohonů leda tak hybrid a budoucnost vidím spíše ve vodíkovém pohonu, než v předražených elektromobilech s nejslabším článkem v podobě kapacity a odolnosti baterií.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  23. 02. 2016 11:29

Slyšel jste někdy o automobilce Tesla? Jako první začali používat Li-Pol/Li-Ion články (stejné jako v noteboocích a telefonech). A jako první si na ně postavili vlastní továrnu v USA. A myslím, že jako první také nabídnou elektromobil s přijatelnou cenou (kolem milionu), který bude mít přijatelný dojezd (400 Km a více)...
Na modelu S ukázali, co umí, a musím říct, že kupovat si auto v dané cenové hladině, rozhodně jdu do něj. Nabízí skvělou výbavu, komfort, doživotní připojení k internetu zdarma, doživotní aktualizace zdarma, doživotní dobíjení na stanicích Tesla zdarma, má malé provozní náklady (hlavně v poměru s komfortem a výkonem, které auto nabízí) a dál než těch 350-450Km stejně jezdím jen na dovolené atp., kdy mi půl hodinky přestávka po třech hodinách cesty vůbec nevadí...

Odpovědět  |   | 
Marekx  |  24. 02. 2016 01:31

Ne, povídejte mi o tom Až na takový detail, jako je cena těchto vozů a až se budou nabíjet do plné kapacity aspoň tak rychle, jak čepujete CNG, což už i tady to jde třeba oproti LPG poměrně pomalu. Ne každého jako vás bude bavit vysedávat na nabíjecí stanici a čím více km najezdí, tím více ho to bude omezovat. Horší bude, když se na nabíjecí stanici sejde fronta stejných nadšenců, to bude i na odpolední siestu. No, až překonají výrobci i tahle dosti podstatná omezení, pak si můžeme teprve přiznat, že to má nějaký smysl. Do té doby je to pouze o ochotě tolerovat nedostatky nadšenci tohoto staronového pohonu.
"Jako první začali používat Li-Pol/Li-Ion články (stejné jako v noteboocích a telefonech)." Tomu říkám fakt revoluční řešení. Jenom doufám, že to mají ošetřeno i z hlediska bezpečnosti. Viděl jste někdy co dokáže udělat explodující malej li-ion článek, nehledě na to, že také nemá zrovna moc dlouhou životnost a stejně tak omezený počet nabíjecích cyklů. Jediný přínos je snížení váhy a navýšení kapacity a snad i pořizovací ceny, ale stále se u baterií žádná revoluce nekoná a stále je to největší slabina elektromobilů. Také doufám, že si nemyslíte, že vám nabíjecí stanici provozovatel sítě dovolí jen tak připojit kdekoliv si to někdo usmyslí, právě díky velké energetické náročnosti těchto nabíjecích stanic, takže určitě nebudou vznikat jako houby po dešti, protože to bude finančně dosti náročné i po této stránce. Bez technologické revoluce pro přechovávání dostatečného množství el. energie v rozměrové malém zařízení to prostě nemá zdárnou budoucnost, do té doby se budeme leda tak dívat na parodie v podobě přívěsných vozíků za auto, coby záložního powerpacku

Odpovědět  |   | 
*  |  24. 02. 2016 22:20

Dobře napsáno. Zde je jeden z mnoha příkladů snahy o rychlé nabíjení:
http://www.autoforum.cz/bleskovky/tesla-model-s-s... ...
Zkrátka, fyzika se nedá obejít a kdo si myslí, že někdo v blízké, možná i vzdálené, budoucnosti vymyslí akumulátory, co půjdou nabíjet stejně rychle jako tankování fosilních paliv (myšleno do jednotek minut při stejném dojezdu jako u klasického pohonu), tak je zoufale naivní. Plnohodnotné (čistě) elektromobily jsou mýtus. Velkou budoucnost před sebou mají palivové články.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 03. 2016 05:56

Palivové články jsou ještě větší mýtus. Už vod dob Apolla se furt nějak ne a ne prosadit v automobilovým průmyslu. Každej rok se objevujou články plný keců vo budoucnosti a superpohonu a kde nic tu nic. Palivový články nám po léta cpe olejářská lobby skrze nadšený články a furt se jim to nedaří. Toyota dokonce zarazila prodeje těch svejch vodíkovejch zázraků protože zjistili, že jim chybí síť čerpacích stanic. To jsou ale jelimani, to na to přišli teda brzo Elektriku máte na každým rohu a baterky udělali od jedovatejch olověnejch akumulátorů pořádnej kus cesty. Mercedes letos dokončí gigatovárnu na baterie za 1/2 miliardy euro, Číňani a Korejci stavěj další, CEO Porsche řekl, že jsou za Teslou pozadu a že je musej dohnat a jedině vy s Toyotou tu blouzníte o palivových člácích

Odpovědět  |   | 
*  |  02. 03. 2016 20:03

Plnohodnotný, čistě akumulátorový elektromobil je utopie. Když už bude mít stejný dojezd jako konvenční auto, tak se zase bude muset dobíjet výrazně delším časem, než jakékoli tankování, třeba vodíku, což bude vždy výrazně nekomfortní a silně obtěžující. Žádný akumulátor, který bude elektromobilu udělovat srovnatelný dojezd, nelze nikdy nabít za 2-3 min. aby neexplodoval, minimálně se neuvařil. Tudy cesta nevede. A ani pokud by byly supernabíječky na každém rohu, nic to nevyřeší a navíc je nelze ve větším počtu připojit do rozvodu. Taky se mi líbí, jak si každý "odborný" obdivovatel elektromobilů myslí, že se všichni mohou připojit k síti na každém rohu. Třeba na takovém parkovišti na sídlišti, a navíc, až bude každý druhý vůz elektromobil.
"baterky udělali od jedovatejch olověnejch akumulátorů pořádnej kus cesty" ???
Udělaly malinký KRŮČEK. Absolutně nevěřím, že někdo někdy vytvoří konvenční akumulátor, který půjde nabít na plnou kapacitu v kAh proudem stovek nebo tisíce Ampér v řádu desítek sekund.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 12:20

Té zajímavý, že ty vaše utopický auta už se vyráběj vod roku 2008 a tisíce lidí s nima jezdí tisicekilometrový štreky a ještě si strašně libujou jak nejsou na konci cesty tak vyčerpaný jako z hluku a vibrací svejch starejch spalovacích popelnic ;D
To že si během cesty udělaj pauzu u rychlodobíječky kdy maj za 20 minut zadarmo dobitou baterku na 50% je naopak těší protože s tim dopředu počítaj a cestu si podle toho naplánovali. A naopak jsou rádi, že můžou zase pokračovat svěží a odpočatí.
Dobíjet za 2 minuty potřebujete asi akorát vy, nevím kdo a kdy vám něco takovýho nasliboval, protože je to prozatím blbost a jedinej kdo o tom blouzní jsou vědci s grafenem ;D
No a ty baterky, který místo 1500 dobíjecích cyklů už jich maj 8000, místo 4 let vydržej 10-15 let, vážej polovic a dávaj proudy jak hovado, maj minimální pamětovej efekt, jdou super rychle nabít, Airbus s nima udělal e-letadlo, který přelítlo La Manche s prstem v nose, neobsahujou težký jedovatý olovo a litry kyseliny a používaj je všichni motorističtí závodníci jsou fakt naprosto k smíchu :D Ale co jám vím možná jste žil posledních 10 let po kamenem a máte k mobilu, notebůku a vaší aku-vrtačce ještě pořád připojenej přídavnej vozejk s ovolověným akumulátorem a proto nesršíte zrovna nadšením z baterek. :D
Mimochodem věřit se dá akorát v boha, všechno ostatní buď je nebo není. ;)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 12:34

Taky je strašně divný, že tydle utopický káry totálně natrhli p#del celýmu segmentu luxusních spalovacích popelnic v loňských prodejích
Lidi jsou fakt blázní, že za takovej nesmysl vyhazujou miliony místo aby si koupili řeba S kládu :D :D
http://cleantechnica.com/2016/01/15/1-large-luxury... ...
http://www.bmwblog.com/2015/10/19/tesla-model-s-... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 12:45

Ale pokud teda mermomocí trváte na šíleně rychlém nabíjení tak pošlete pár korunek těmhle izraelcům, ti už to předloni zmákli za 30 sekund, heč!
http://www.youtube.com/watch...

Ejhle jaké zázraky se dějí ve svaté zemi :D

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  24. 02. 2016 23:51

Ano, z hlediska bezpečnosti to mají vyřešené. Ano viděl jsem a zažil jsem... Zábavné (explodující články všeho druhu.... :D)... Superchargers od Tesly se ve většině případů k odběrné síti vůbec nepřipojují (solární panely na střechách a další baterie :D), takže s tím zrovna u nich problém nebude... Ale souhlasím s Vámi, potřebujeme revoluci v bateriích - všechno jde kupředu od mobilních telefonů (dnešní osmijádrové telefony jsou výkonnější než počítače před pár lety..) přes automobily až po budovy, ale nové typy článků pořád nikde a jaká je to doba, co nám slibovali články na bázi uhlíku a všemožné jiné... A vždycky jsem četl, jak už za pár let je uvidíme v telefonech a že budou i domácí spotřebiče se záložní baterií, protože to bude levné a super kapacita...... A kde nic, tu nic.... :D

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 03. 2016 06:19

Až statistiky samozápalnejch benzínovejch pochodní na 4 kolech překonaj minimální množtví požárů elektrickejch aut, tak se ozvěte. Majitelé Porsche, Lamborgini a jinejch automobilovejch klenotů by mohli vyprávět. Stejně tak automobilky, který je museli hromadně svolávat k výměně. Oheň je krutej a nepřeju to nikomu. Auta na vysoce hořlavej vodík jsou zatím hodně velkou neznámou.

Odpovědět  |   | 
Marekx  |  24. 02. 2016 01:39

A to jsem ještě opomněl dalšího velkého nepřítele Li-Pol/Li-Ion baterií a tím jsou nízké teploty, natož mrazy

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  24. 02. 2016 23:54

Od toho mají v Tesle (nebo i BMW i3 to má myslím...) udržování stálé teploty, proto se tyto auta dobře prodávají a kupodivu fungují i v severských zemích (myšleno Norsko, Finsko, Švédsko)...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 03. 2016 06:04

Tak určitě a proto jsou jsou největší prodeje v tropickém Norsku

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 03. 2016 06:46

V tropickém Norsku se dokonce vyskytuje nejznámější Tesla celebrity Bjorn, který s radostí najíždí desetitisíce kiláků po celý Norsku a furt ne a ne zamrznout. Jako vedlejší produkt mu to vyneslo výhru novotou vonícího modelu X tak mu budem držet palečky a snad se mu konečně podaří zamrznout :D

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A