Hyundai Ioniq dorazil na český trh. Stojí jako sedan střední třídy

Hyundai u nás nabízí hybridní a elektrickou verzi modelu Ioniq, plug-in hybrid zatím v nabídce chybí. Ceny startují na 700.000 korunách.

Model Ioniq je jednou z největších novinek automobilky Hyundai pro letošní rok. Je k dispozici jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, což je kombinace u jiných značek nevídaná. Veřejnosti se poprvé představil v lednu a nyní už má také český ceník. V něm zatím chybí plug-in hybridní varianta, ta nicméně dorazí do Česka v polovině příštího roku.

Nejdostupnější verzi představuje Ioniq Hybrid, který je nabízen ve výbavách Future a Ultimate. Připravte si nejméně 699.990 Kč, což je teritorium mainsteamových modelů střední třídy. Připlatit si ale na druhou stranu můžete pouze za metalízu (stojí 14.900 Kč) a navigaci s osmipalcovým displejem (stojí 25.000 Kč).

V základu je sedm airbagů, litá patnáctipalcová kola, dojezdová rezerva, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, vyhřívaný volant s koženým potahem, zadní parkovací kamera, rádio s pětipalcovým displejem, adaptivní tempomat nebo automatická klimatizace.

Hyundai Ioniq Hybrid - technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 1580
Válce/ventily 4/4
Největší výkon - motor [kW/min] 77/5700
Největší výkon - elektromotor [kW/min] 32/-
Točivý moment - motor [N.m/min] 147/4000
Točivý moment - elektromotor [N.m/min] 170/0
Kombinovaný výkon/  točivý moment  104 kW/265 N.m
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 185
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,4
Cena Future [Kč] 699.990
Cena Ultimate [Kč] 849.990

Verze Hybrid Future je dražší o 150.000 Kč, dostanete ale lité „sedmnáctky“, bixenony vpředu, kombinované svítilny vzadu, hlídaní mrtvého úhlu, asistent pro couvání z řady zaparkovaných vozů, kožené čalounění sedadel, ventilovaná sedadla vpředu nebo navigaci. Tady už existuje pouze příplatek 14.900 Kč za metalízu.

Standardní výbava elektrické verze v podstatě kopíruje hybrid, samotný vůz je ale pochopitelně dražší. V linii Future stojí 849.990 Kč a z drobných rozdílů oproti hybridu se sluší zmínit třeba litá šestnáctipalcová kola (pro Future a Ultimate), diodové světlomety (Ultimate) nebo navigace ve standardu.

Hyundai Ioniq EV - technická data a české ceny
Největší výkon [kW] 120
Točivý moment - elektromotor [N.m/min] 295
Převodovka stálý redukční převod
Max. rychlost [km/h] 165
Zrychlení 0-100 km/h [s]* 9,9/10,2
Komb. spotřeba [kWh/100 km] 11,5
Cena Future [Kč] 849.990
Cena Ultimate [Kč] 999.990
*v závislosti na zvoleném jízdním režimu

K výbavě Future se dá za 60.000 Kč přikoupit paket Efficiency zahrnující diodové světlomety, zásuvku pro rychlodobíjení, tepelné čerpadlo pro vytápění a chlazení interiéru nebo systém předehřevu akumulátoru. Ultimate EV jej má ve standardu, vůz ale sám o sobě stojí 999.990 Kč. Pro všechny varianty platí stadardní pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů a osm let na akumulátor s omezením na 200.000 ujetých kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků