Hyundai Ioniq dorazil na český trh. Stojí jako sedan střední třídy

Hyundai u nás nabízí hybridní a elektrickou verzi modelu Ioniq, plug-in hybrid zatím v nabídce chybí. Ceny startují na 700.000 korunách.

Model Ioniq je jednou z největších novinek automobilky Hyundai pro letošní rok. Je k dispozici jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, což je kombinace u jiných značek nevídaná. Veřejnosti se poprvé představil v lednu a nyní už má také český ceník. V něm zatím chybí plug-in hybridní varianta, ta nicméně dorazí do Česka v polovině příštího roku.

Nejdostupnější verzi představuje Ioniq Hybrid, který je nabízen ve výbavách Future a Ultimate. Připravte si nejméně 699.990 Kč, což je teritorium mainsteamových modelů střední třídy. Připlatit si ale na druhou stranu můžete pouze za metalízu (stojí 14.900 Kč) a navigaci s osmipalcovým displejem (stojí 25.000 Kč).

V základu je sedm airbagů, litá patnáctipalcová kola, dojezdová rezerva, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, vyhřívaný volant s koženým potahem, zadní parkovací kamera, rádio s pětipalcovým displejem, adaptivní tempomat nebo automatická klimatizace.

Hyundai Ioniq Hybrid - technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 1580
Válce/ventily 4/4
Největší výkon - motor [kW/min] 77/5700
Největší výkon - elektromotor [kW/min] 32/-
Točivý moment - motor [N.m/min] 147/4000
Točivý moment - elektromotor [N.m/min] 170/0
Kombinovaný výkon/  točivý moment  104 kW/265 N.m
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 185
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,4
Cena Future [Kč] 699.990
Cena Ultimate [Kč] 849.990

Verze Hybrid Future je dražší o 150.000 Kč, dostanete ale lité „sedmnáctky“, bixenony vpředu, kombinované svítilny vzadu, hlídaní mrtvého úhlu, asistent pro couvání z řady zaparkovaných vozů, kožené čalounění sedadel, ventilovaná sedadla vpředu nebo navigaci. Tady už existuje pouze příplatek 14.900 Kč za metalízu.

Standardní výbava elektrické verze v podstatě kopíruje hybrid, samotný vůz je ale pochopitelně dražší. V linii Future stojí 849.990 Kč a z drobných rozdílů oproti hybridu se sluší zmínit třeba litá šestnáctipalcová kola (pro Future a Ultimate), diodové světlomety (Ultimate) nebo navigace ve standardu.

Hyundai Ioniq EV - technická data a české ceny
Největší výkon [kW] 120
Točivý moment - elektromotor [N.m/min] 295
Převodovka stálý redukční převod
Max. rychlost [km/h] 165
Zrychlení 0-100 km/h [s]* 9,9/10,2
Komb. spotřeba [kWh/100 km] 11,5
Cena Future [Kč] 849.990
Cena Ultimate [Kč] 999.990
*v závislosti na zvoleném jízdním režimu

K výbavě Future se dá za 60.000 Kč přikoupit paket Efficiency zahrnující diodové světlomety, zásuvku pro rychlodobíjení, tepelné čerpadlo pro vytápění a chlazení interiéru nebo systém předehřevu akumulátoru. Ultimate EV jej má ve standardu, vůz ale sám o sobě stojí 999.990 Kč. Pro všechny varianty platí stadardní pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů a osm let na akumulátor s omezením na 200.000 ujetých kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 58 963 km
Cena: 235 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 126 041 km
Cena: 61 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 71 040 km
Cena: 203 000 Kč
Hyundai i20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 64 330 km
Cena: 119 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2014
Stav: 29 393 km
Cena: 240 000 Kč
Hyundai Atos Prime 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 72 765 km
Cena: 58 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků