První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Jarda P  |  22. 07. 2021 13:14

Jak zadarmo. A hodinu k tomu budu "tankovat", samozřejmě jen 70 procent Do plnych asi dvě a v zimě, pokud budu nekam spěchat, s tim ujedu 250 km. Uz jdete s temi elektrovozy do brusele.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  22. 07. 2021 21:56

Na kolik si tak clovek ceni svuj cas, kdyz natankovat kolikrat znamena vyckat frontu a pak tvrdnout u nabijecky?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  22. 07. 2021 22:11

Už si videl niekedy okolo seba radu na nabíjačky?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2021 13:02

Má cenu vysvětlovat, že se to auto dá nabít do 80% za 18 minut?
Shodneme se, že pro Tebe elektromobil nemá význam, pro mnoho lidí je to jinak.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  22. 07. 2021 13:25

Vydarene auto. Zaujímavý a pekný dizajn, zvonka “malé” a zvnútra veľké. Konečne mám ako vodič dosť miesta na kolena.

Jedine čo sa mi na ňom nepáči je ten biely rámček okolo displejov a samotný infotainment.
Planovanie trás s nabijanim je dosť o ničom.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  22. 07. 2021 21:53

Planovani tras s nabijenim? Zajimave. Ja planuji jen trasy. Je videt, ze se svet posunul dal

Odpovědět  |   | 

Akorát ty jsi zůstal pozadu.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 07. 2021 13:27

Nesmysl auto za nesmysl peníze od nesmyslné značky.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2021 13:03

Co je na ní nesmyslného? Klidně přejdu z velké německé trojky do Hyundai, pokud mě ta značka přesvědčí. Dokazovat si něco domnělou prestiží není nic pro mě (naštěstí už)...

Odpovědět  |   | 
Gumídek  |  22. 07. 2021 13:51

Tak určitě. Auto docela hezké. Škoda toho šišatého volantu. Nevím, jaké marketingové či dyzajnové jelito přišlo na to, že šišatý volant je lepší než kulatý. Fakt směšné. O baterkách a nabíječkách nemá ani smysl mluvit, to je zcela nedořešené. A obávám se, že je to hlavně neřešitelné. Stačí si uvědomit, kolik konvenčních aut se za hodinu vymění u konvenční pumpy. Jak na tom v porovnání asi tak bude pumpa elektrická? Ideologie či víra opět vítězí nad rozumem. Jako ve středověku. Zatím je to bez hranic a upalování, ale ani to nemusí trvat věčně. Lidská povaha se nemění.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  22. 07. 2021 14:19

Stačí si uvedomiť, že si nadtym príliš nepremýšľal.

Odpovědět  |   | 

říká ti něco pozemek, garáž, průjezd, přístřešek? Přeci ještě nedávno ti co měli naftáka taky přeci netankovali u konvenční pumpy. Nevím co máte před panelákem za auto, ale já mám dvě a ani jedno nemá kulatý volant.

Odpovědět  |   | 
Superman  |  23. 07. 2021 06:11

Žijete zřejmě ve světě, kde nafťáci nejezdí k pumpě. Gratuluji!

Odpovědět  |   | 

ještě jednou vy dva si to přečtěte..já něco píši, že naftáci nejezdí k pumpám?

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  25. 07. 2021 21:22

To píšeš hrozný kraviny, chlape. Hrozný.

Odpovědět  |   | 
Igor Dlaba  |  23. 07. 2021 06:50

Ty jsi taky dobrej matlák, tyvole. Jo, jasně, když se před cca třiceti lety dýzly tak nějak pozvolna začaly šířit v ČR, jejich majitelé u pumpy moc vidět nebylo, protože kradli naftu ve firmách, nebo ji překupovali od známejch šoférů náklaďáků a tiráků a traktorů a bůh ví čeho. Jenže to moc dlouho nevydrželo, to jsi nezaregistroval, tyvole? A krasnej svět, kde má každej baráček s přístřeškem, to je taky spíš vlhkej sen českého maloměšťáka (burana), než realita. Co lidi ve městech, tyvole? A města pořád houstnou, protože na venkově je čím dál tím větší ho-v-no. Neříkám, že je to dobře. Ale snad víš, každej mladej chce do města. Takže mokrej hadr na hlavu.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  23. 07. 2021 08:06

"A města pořád houstnou"

Mesta prirastok za 2019 (-17172)

https://www.czso.cz/documents/10180/121768536... ...

Odpovědět  |   | 
OMG  |  23. 07. 2021 09:12

Přesně tak. Města jsou stále menší a menší, vylidňují se a upadají. Zatímco venkov roste, zalidňuje se a hlavně prosperuje. Mladí venkov milují, o městech nechtějí ani slyšet. Hlavně pak ti vzdělaní, úspěšní a bohatí mladí. Pro ty má venkov ohromnou přitažlivost, protože nabízí x příležitostí. A nejenom pracovních, ale i kulturních a společenských. Venkov prostě žije. Proto nebude žádný problém mít u každé stodoly přístřešek s nabíječkou, zvlášť uvážíme-li, jak kvalitní jsou na venkově elektrorozvody. O dostatku dostupné, laciné a ekologické energie ani nemluvě. To prostě nemůže vidět jedině fašista.

Odpovědět  |   | 
OMG  |  23. 07. 2021 09:12

Přesně tak. Města jsou stále menší a menší, vylidňují se a upadají. Zatímco venkov roste, zalidňuje se a hlavně prosperuje. Mladí venkov milují, o městech nechtějí ani slyšet. Hlavně pak ti vzdělaní, úspěšní a bohatí mladí. Pro ty má venkov ohromnou přitažlivost, protože nabízí x příležitostí. A nejenom pracovních, ale i kulturních a společenských. Venkov prostě žije. Proto nebude žádný problém mít u každé stodoly přístřešek s nabíječkou, zvlášť uvážíme-li, jak kvalitní jsou na venkově elektrorozvody. O dostatku dostupné, laciné a ekologické energie ani nemluvě. To prostě nemůže vidět jedině fašista.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  23. 07. 2021 09:36

Hmm. Podľa štatistiky sa obyvateľstvo z miest sťahuje na vidiek. Tam nie je o čom diskutovať.
Pokial máš nejakú inú tak ju sem daj. Inak je to len veľa písmenok bez argumentov.

Čo sa týka infraštruktúry, tak kedysi na vidieku nebola ani kanalizácia, obecný vodovod či kúrenie. A kde sme teraz.

Alebo očakávaš že sa vývoj zastaví a uz sa tam nič robiť nebude? Alebo že sa o rok všetci rozhodnú vymeniť svoje autá za nové EV?

Pobavilo, hlavne pri stave vozového parku v CR.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  23. 07. 2021 09:54

Tak u Vás v prosperujících Horních Uhrách jste napřed ve všem, o tom vůbec nepochybuji, každá návštěva u Vás mě o tom jen a jen ujistí. V Česku jsme holt sto let za opicema, v Česku je totiž jenom jedno Město a sice Praha. A do Prahy se každým rokem přistěhuje několik tisíc vesničanů z vylidňujícího se českého venkova. Chápu, že to pro tebe nebude argument, ale věř mi, že je mi to totálně u pr-de-le, stejně jako celé Horní Uhry.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  23. 07. 2021 10:40

Dakujem za vecny prispevok.

Odpovědět  |   | 

asi lidi v panelákách nebudou vlastnit auta, jsi hospodskéj buran co prochlastá vše a musí bydlet jak králík? Nejdříve si člověk postaví barák nebo koupí garáž a až potom si koupí za cenu baráku elektromobil. Trochu uber, města houstnou dopravou, nebot ti co bydlí bez svojeho poztemku mají auta a tady je ta chyba.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  25. 07. 2021 21:22

Už zase píšeš hovadiny. To jsi fakt špatnej.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 07. 2021 15:22

Jo, nabíjení je pomalé. Ale zase je potřeba říct, že, dle nějakého průzkumu, majitelé EV nabíjí z 80-90 procent doma, většinou v noci na nízký tarif. Já mám sice spalovací auto (EV pro mě není vhodné), ale co jsem tak koukal na benzinkách, kde jsou i nabíječky, tak tam u nich snad nikdy fronta nebyla.

Odpovědět  |   | 
Bramborák  |  26. 07. 2021 17:56

No jestli to náhodou nebude tím, že je elektro aut (zatím) tak málo ..

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  26. 07. 2021 18:51

A keď ich bude viac tak počet nabijaciek zostane rovnaky?

Odpovědět  |   | 
ABC  |  26. 07. 2021 21:12

A čo počiet ektrární zoustaně taktíež rovnaký?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  26. 07. 2021 21:38

Netuším. To majú na starosti ini.
Ale predpokladam, že nie. Tak isto ako aj počet ropných poli sa tiež každoročne zvyšuje.

Ale to samozrejme v CR nikoho netrápi keď to nemá “pod oknom”.

Odpovědět  |   | 

Elektráren bude víc, ale celková výroba elektřiny se zmenší. Hlavně se pozavíraj uhelky a vám na Slovensko přestanem exportovat TWh elektřiny jako dosud a budete si jí muset vyrobit sami.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Eurohujer  |  22. 07. 2021 15:52

Krasny vuz, skoda ze na nej nemam, jsem chudy prazak, nabijecka daleko, poskakovani po silnicich nic moc, ale to stani v zacpe by bylo super. To vesnicani ti se maj, kazdej ma garaz se zasuvkou, vsude kousek bez zacpy, naklady nula nula nic.

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  23. 07. 2021 14:43

Zajímavý jsem taky pražák bydlím v paneláku a jezdím s elektrickým Citigo.
A nevím nějak jsem nezaregistroval problém s nabíjením. Naopak všude je nabíječek dost. Tam kde mi auto stojí a kde je nabíječka nabíjím.
Jedu cestou z práce na nákup, auto se nabíjí u OC. Jedu do kina, auto se nabíjí.
Doma před panelákem nabíječku nemám, ale jaksi ji vlastně vůbec nepotřebuju, proč taky?
Nabíjení mi stačí to co mám jednou za týden před OC, nebo jinde kde stojím na různých parkovištích u obchodů, nebo před prací, ale tam to taky moc nejde.
Takže nabíjím 90% u OC a pak občas na nějaké rychlonabíječce cestou kam jedu okolo 10 minut, víc nepotřebuji.
S klimatizací se neomezuji, s rychlostí ani topením taky ne.
Dojezd 300 km v létě a 200 v Zimě mi bohatě na dojíždění do/z práce stačí. Za mne neexistuje lepší auto do města.

Možná by to chtělo si to auto zkusit používat než omílat na internetu stále ty samé nesmysly a lži.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  25. 07. 2021 21:25

No a teď si zkus představit, že takovejch Hobitů s elektroautíčkem bude plnej panelák. Myslíš, že to bude taková pohoda jako teď? Jo, jasně, u každýho marketu bude sto padesát nabíječek ..

Odpovědět  |   | 
Petra  |  25. 07. 2021 21:36

Ono ani tak nejde o to auto, já proti elektromobilům nic nemám, mně je fakt úplně jedno, co mám pod kapotou, jen jsou tu problémy, které jsou nedořešené a které vyřešit jen tak nepůjde. Nabíječek je všude dost? No .. teď možná. Ale kolik je v Praze momentálně elektromobilů ze všech aut? Procento? Půl procenta? Nejspíš ani to ne .. Někde jsem četla, že kdyby se měla vyměnit všechna auta za elektromobily, na jejich nabíjení bychom museli postavit čtyři Temelíny, nebo osm? Teď nevím, je to ostatně jedno .. Nepostaví se ani jeden, že .. A samozřejmě, že ne všechna elektro auta se budou dobíjet naráz, přesto je to bez výstavby nových elektráren nerealizovatelné .. nehledě na to, že to není ani ekologické .. elektro auto by měla jezdit primárně na energii z obnovitelných zdrojů, jenže kde je v ČR vzít? No a těchto velice závažných problémů je x .. prostě ta technologie a vůbec celá ta infrastruktura je nedořešená .. a ta debata okolo politicky a ideologicky tlačená, zmanipulovaná, uplacená, zohýbaná, cinknutá, hysterická, nevěcná, neodborná, hloupá a blbá .. ostatně jako dnes všechno.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  25. 07. 2021 22:59

“Někde jsem četla, že kdyby se měla vyměnit všechna auta za elektromobily, na jejich nabíjení bychom museli postavit čtyři Temelíny, nebo osm”

“zohýbaná, cinknutá, hysterická, nevěcná, neodborná, hloupá a blbá .. ostatně jako dnes všechno.”

Odpovědět  |   | 

Jo čteš spousty blbostí a ještě to šíříš dál.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  27. 07. 2021 07:29

Tak elektromobily se jaksi nevyrábějí jen pro ČR a její energetický mix. Takže ta technologie je zvládnutá dobře, jen se počítá s mezinárodním trhem. Ostatně všechny novinářské ioniq 5, které jsem viděl na desítkách youtube kanálů mají norské registrační značky. To o něčem svědčí.

Odpovědět  |   | 
R  |  22. 07. 2021 17:17

Bohužel si musíme přiznat, že za posledních cca 15 let udělal Hyundai hrozně velký pokrok... udělat takový jiné dříve zavedené značky tak už možná i létáme...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 07. 2021 18:56

Proč bohužel? To je prostě realita.
Zavedené značky mají zastaralé myšlení, jsou to prostě dinosauři a pokud se nepřizpůsobí, čeká je vymření.
Létat budeme nejdřív s Hyundaiem:
https://www.motorauthority.com/news/1132611_hyundai-aims... ...
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  23. 07. 2021 07:49

Háčka je prostě jednička!

Odpovědět  |   | 
David  |  24. 07. 2021 18:57

Jako fór dobrý Hnojdééěéěé

Odpovědět  |   | 

pamatujete na dobu, jak začala elektrická kona? ta dojela z nošovic na pražský hrad a konkurent e-golf nedojel ani z prahy do brna, zůstal nékde před jihlavou.

Odpovědět  |   | 
David  |  23. 07. 2021 05:56

Víte kolik jich hořelo slavná Kuna!!!!

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  23. 07. 2021 11:12

Kolik a prosím s odkazem

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 07. 2021 15:18

Pár jich už bylo a následně Hyundai přiznal, že asi 75 tisíc jich má špatnou baterku, a hrozí jim vzplanutí. Proto i řešil úpravu SW a křivky nabíjení, aby se toto riziko vzplanutí minimalizovalo. A doporučuje nedobíjet v garáži, která je v domě. Tyto špatné baterky jsou i v jiných EV (např. nový Ioniq 38 kWh) a postupně se jim bude baterka měnit, jak u Ioniqa, tak u Kony.

Odpovědět  |   | 
David  |  23. 07. 2021 20:11

Tak tady to máte,že nekecam Hnujdaje ani náhodou FUJ

Odpovědět  |   | 
Libor K.  |  31. 07. 2021 16:36

To je přeci naprosto normální, že VW hlavně v elektromobilitě na Hyundai ztrácí. Hyundai má před ním cca 20 let náskok. Ve vodíku ani nemluvě.
Takové Audi, aby dnes mohlo být tam, kde je, tak muselo začít s Hyundaiem ,,spolupracovat" - lépe řečeno kopírovat. No a co je doma, to se počítá. Takže VW má jistou šanci, že možná za nějakou dobu bude alespoň částečně dosahovat technologických kvalit Hyundaie.

Odpovědět  |   | 
Libor K.  |  31. 07. 2021 19:46

... lépe řečeno kopírovat ho.

Odpovědět  |   | 
David  |  23. 07. 2021 04:35

Další příšera od kriváckeho Háčka!!!

Odpovědět  |   | 
Smrdík  |  23. 07. 2021 13:41

Pane vy budete solidní materiál . Děkujeme za názor a posíláme hezkou písničku.

https://youtu.be/0oqU0NModSQ

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  23. 07. 2021 14:47

Co to je? To si autor dělá srandu? Viděl vůbec to auto? Víto co to je elektromobil?
Napsat jako plusy: vzhled, prostor, interiér a výbava, to mohl jen někdo kdo vůbec netuší v čem je tohle auto unikátní a předhání konkurenci!

Tohle auto má jednu hlavní výhodu a tou je 800V systém. To je v této cenové kategorii naprostá rarita a konkurence nic takového nemá a může si o tom zdát.
Díky tomu má tohle auto výhodu v opravdu rychlém nabíjení DC s výkonem 235 kW.
Autor ani neví co to nabíječka je, když v článku píše něco o tom, že na 350 kW nabíječkách se auto nabije za 18 minut. Kdyby o tom něco věděl, tak by napsal, že to nemusí být jen 350 kW nabíječky, ale i 250 kW nebo jiné. Protože co je důležité u elektromobilu jaký výkon auto dokáže dostat do baterky a v tomto případě díky 800V tohle auto umí až 235 kW DC. Což je právě to unikátní a bezkonkurenční v téhle cenové kategorii. Tohle umí zatím pouze auta jako Porsche, ale za několik milionů ne s cenou 1,1 mil. Stejnou jako např. VW ID4, nebo Škoda Enyq, které ale umí pouze 135 kW, tedy 2x méně a je to sakra znát. Čas potom strávený na nabíječce je 2-3x delší.

Tohle je největší výhoda tohoto auta, ne design, ten je pro každého jiný. Proč proboha napsal auto design? To mu jebe, nebo co? Ano design je hezký, ale jako velké plus tohoto auta?!?

A pak to jsou další technologické vychytávky, které konkurence nemá, jako 3 metrý dlouhý rozvor! dokáže udělat z nabíjecího portu zásuvku na 230 V s výkonem 3,5 kW! Má možnost tažného, elektrické polohování předních sedaček.
A spousta dalších technických vychytávek.

To co je v tomto článku je neskutečná blbost. Je vidět, že autor absolutně nemá ponětí co to Ioniq je.

Jestli chcete vidět skutečnou recenzi na tohle auto, tak rozhodně jděte na jakykoli jiný web. Tohle je šit.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  23. 07. 2021 17:02

Pravda. Na druhu stranu ten kto by väčšinou musel nabíjať na rychlonabijackach si EV asi nekúpi. Väčšina ľudí nabíja skôr pomaly,nie?

Čiže nejaka zásadná výhoda oproti konkurencii to nebude, či?
Plus to je. Ale neviem koľko by mi to ročne reálne ušetrilo času.

Odpovědět  |   | 
Smrdík  |  24. 07. 2021 12:35

Není to jen o uštření času. Při vyšším napětí nemusi systémem téct takové proudy,změnší se ztráty čili baterie se méně zahřívá, průřezy vodičů jsou výrazně menší,což šetří váhu

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  24. 07. 2021 16:22

Ok. Lenže ako som povedal, neviem koľkokrát za rok to priemerný EV vodič využije aby to malo nejaký podstatný dopad.

Odpovědět  |   | 

Ve Vlkohradu maj z tohodle auta velkou radost.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Zelený palec  |  27. 07. 2021 08:14

Elektromobily by se měly zakázat. Však už se vědecky prokázalo, že životní prostředí ničí daleko víc, než konvenční automobily. Je to politika. A politika by se měla starat o daleko důležitější témata, jako jsou např. šatny a toalety pro transexuály a nebináry.

Odpovědět  |   | 

Papouškuješ kraviny z kkotfora nebo vod toho zoufalýho kašpara Macka. Naopak se vědecky dokázalo že elektriky jsou 2x až 3x ekologičtější než spalovací rakovinomety. Teď už spalovák ničím neomluvíš.
https://fdrive.cz/clanky/dalsi-studie-potvr... ...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků

Nejčtenější články

Do ČR míří levná SUV z Číny. Dongfeng spustil rezervace, už známe i české ceny

Do ČR míří levná SUV z Číny. Dongfeng spust…

Dongfeng to zkouší v Česku. Nabízí zde první modely včetně elektromobilu nebo rodinného SUV.

15.  9.  2021 | | 58 N/A
Daniel Fuglevič
DongfengČínaČeský trhCeny
Levné luxusnější ojetiny mohou být past. Těmto 8 motorům se vyhněte obloukem

Levné luxusnější ojetiny mohou být past. Tě…

Kdysi stály statisíce až miliony, dnes je koupíte za babku. Pořídit si luxusní kočár s výraznou slevou ale může znamenat extrémně drahý servis nebo rovnou odtah na vrakoviště. Poradíme, čemu se vyhnout.

23.  8.  2021 | | 20 N/A
Richard Herbich
Motory
Na první pohled jen další Škoda Favorit na prodej. Druhý zvedá nadšence ze židlí

Na první pohled jen další Škoda Favorit na …

Lovci zajímavých kousků by teď měli zpozornět. Na českých inzercích se objevila Škoda Favorit s palubním počítačem.

28.  8.  2021 | | 8 N/A
David Rusol
VeteránŠkoda Favorit
Nejlevnější Dacia Duster stojí méně než Fabia. Ostudu nedělá, ale máme lepší tip

Nejlevnější Dacia Duster stojí méně než Fab…

Dacii Duster po modernizaci u nás koupíte za cenu hluboko pod 300.000 Kč. Taková verze je ale určena pro skutečně nenáročného řidiče.

11.  9.  2021 | | 23 N/A
Jan Mička
České cenyDacia Duster
Na nejvzácnější Škodu Felicia se málem zapomnělo. Kráska měla jedinou chybu

Na nejvzácnější Škodu Felicia se málem zapo…

Když se v březnu 1998 v Ženevě odhalila Škoda Felicia s novou tváří, sériová auta na osvíceném pódiu nečekaně doplnil také zářivě zlatý koncept Golden Prague, obdařený mnoha neznámými doplňky. Měl jen jedinou chybu – nikdy nedostal šanci na sériovou výrobu.

21.  8.  2021 | | 11 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FeliciaRetro