První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

57 komentářů

Zelený palec
27. července • 8:14

Elektromobily by se měly zakázat. Však už se vědecky prokázalo, že životní prostředí ničí daleko víc, než konvenční automobily. Je to politika. A politika by se měla starat o daleko důležitější témata, jako jsou např. šatny a toalety pro transexuály a nebináry.

Kuk Vykuk
29. července • 16:30

Papouškuješ kraviny z kkotfora nebo vod toho zoufalýho kašpara Macka. Naopak se vědecky dokázalo že elektriky jsou 2x až 3x ekologičtější než spalovací rakovinomety. Teď už spalovák ničím neomluvíš. B-]
https://fdrive.cz/clanky/dalsi-studie-potvr... ...

Kuk Vykuk
27. července • 1:51

Ve Vlkohradu maj z tohodle auta velkou radost. :-D:-D:-DB-]

Hobit
23. července • 14:47

Co to je? To si autor dělá srandu? Viděl vůbec to auto? Víto co to je elektromobil?
Napsat jako plusy: vzhled, prostor, interiér a výbava, to mohl jen někdo kdo vůbec netuší v čem je tohle auto unikátní a předhání konkurenci!Tohle auto má jednu hlavní výhodu a tou je 800V systém. To je v této cenové kategorii naprostá rarita a konkurence nic takového nemá a může si o tom zdát.
Díky tomu má tohle auto výhodu v opravdu rychlém nabíjení DC s výkonem 235 kW.
Autor ani neví co to nabíječka je, když v článku píše něco o tom, že na 350 kW nabíječkách se auto nabije za 18 minut. Kdyby o tom něco věděl, tak by napsal, že to nemusí být jen 350 kW nabíječky, ale i 250 kW nebo jiné. Protože co je důležité u elektromobilu jaký výkon auto dokáže dostat do baterky a v tomto případě díky 800V tohle auto umí až 235 kW DC. Což je právě to unikátní a bezkonkurenční v téhle cenové kategorii. Tohle umí zatím pouze auta jako Porsche, ale za několik milionů ne s cenou 1,1 mil. Stejnou jako např. VW ID4, nebo Škoda Enyq, které ale umí pouze 135 kW, tedy 2x méně a je to sakra znát. Čas potom strávený na nabíječce je 2-3x delší. Tohle je největší výhoda tohoto auta, ne design, ten je pro každého jiný. Proč proboha napsal auto design? To mu jebe, nebo co? Ano design je hezký, ale jako velké plus tohoto auta?!?A pak to jsou další technologické vychytávky, které konkurence nemá, jako 3 metrý dlouhý rozvor! dokáže udělat z nabíjecího portu zásuvku na 230 V s výkonem 3,5 kW! Má možnost tažného, elektrické polohování předních sedaček.
A spousta dalších technických vychytávek.To co je v tomto článku je neskutečná blbost. Je vidět, že autor absolutně nemá ponětí co to Ioniq je.Jestli chcete vidět skutečnou recenzi na tohle auto, tak rozhodně jděte na jakykoli jiný web. Tohle je šit.

Rembaz
23. července • 17:02

Pravda. Na druhu stranu ten kto by väčšinou musel nabíjať na rychlonabijackach si EV asi nekúpi. Väčšina ľudí nabíja skôr pomaly,nie?Čiže nejaka zásadná výhoda oproti konkurencii to nebude, či?
Plus to je. Ale neviem koľko by mi to ročne reálne ušetrilo času.

Smrdík
24. července • 12:35

Není to jen o uštření času. Při vyšším napětí nemusi systémem téct takové proudy,změnší se ztráty čili baterie se méně zahřívá, průřezy vodičů jsou výrazně menší,což šetří váhu

Rembaz
24. července • 16:22

Ok. Lenže ako som povedal, neviem koľkokrát za rok to priemerný EV vodič využije aby to malo nejaký podstatný dopad.

David
23. července • 4:35

Další příšera od kriváckeho Háčka!!!

Smrdík
23. července • 13:41

Pane vy budete solidní materiál . Děkujeme za názor a posíláme hezkou písničku. https://youtu.be/0oqU0NModSQ

petr r. (petrumr)
22. července • 21:55

pamatujete na dobu, jak začala elektrická kona? ta dojela z nošovic na pražský hrad a konkurent e-golf nedojel ani z prahy do brna, zůstal nékde před jihlavou.

Libor K.
31. července • 16:36

To je přeci naprosto normální, že VW hlavně v elektromobilitě na Hyundai ztrácí. Hyundai má před ním cca 20 let náskok. Ve vodíku ani nemluvě.
Takové Audi, aby dnes mohlo být tam, kde je, tak muselo začít s Hyundaiem ,,spolupracovat" - lépe řečeno kopírovat. No a co je doma, to se počítá. Takže VW má jistou šanci, že možná za nějakou dobu bude alespoň částečně dosahovat technologických kvalit Hyundaie.

Libor K.
31. července • 19:46

... lépe řečeno kopírovat ho.

David
23. července • 5:56

Víte kolik jich hořelo slavná Kuna!!!!

Rosťa
23. července • 11:12

Kolik a prosím s odkazem

Marek71
23. července • 15:18

Pár jich už bylo a následně Hyundai přiznal, že asi 75 tisíc jich má špatnou baterku, a hrozí jim vzplanutí. Proto i řešil úpravu SW a křivky nabíjení, aby se toto riziko vzplanutí minimalizovalo. A doporučuje nedobíjet v garáži, která je v domě. Tyto špatné baterky jsou i v jiných EV (např. nový Ioniq 38 kWh) a postupně se jim bude baterka měnit, jak u Ioniqa, tak u Kony.

David
23. července • 20:11

Tak tady to máte,že nekecam Hnujdaje ani náhodou FUJ

R
22. července • 17:17

Bohužel si musíme přiznat, že za posledních cca 15 let udělal Hyundai hrozně velký pokrok... udělat takový jiné dříve zavedené značky tak už možná i létáme...;-)

Pavel
23. července • 7:49

Háčka je prostě jednička! ;-)

David
24. července • 18:57

Jako fór dobrý Hnojdééěéěé

Driver
22. července • 18:56

Proč bohužel? To je prostě realita.
Zavedené značky mají zastaralé myšlení, jsou to prostě dinosauři a pokud se nepřizpůsobí, čeká je vymření.
Létat budeme nejdřív s Hyundaiem:
https://www.motorauthority.com/news/1132611_hyundai-aims... ...
https://www.youtube.com/watch...

Eurohujer
22. července • 15:52

Krasny vuz, skoda ze na nej nemam, jsem chudy prazak, nabijecka daleko, poskakovani po silnicich nic moc, ale to stani v zacpe by bylo super. To vesnicani ti se maj, kazdej ma garaz se zasuvkou, vsude kousek bez zacpy, naklady nula nula nic.

Hobit
23. července • 14:43

Zajímavý jsem taky pražák bydlím v paneláku a jezdím s elektrickým Citigo.
A nevím nějak jsem nezaregistroval problém s nabíjením. Naopak všude je nabíječek dost. Tam kde mi auto stojí a kde je nabíječka nabíjím.
Jedu cestou z práce na nákup, auto se nabíjí u OC. Jedu do kina, auto se nabíjí.
Doma před panelákem nabíječku nemám, ale jaksi ji vlastně vůbec nepotřebuju, proč taky?
Nabíjení mi stačí to co mám jednou za týden před OC, nebo jinde kde stojím na různých parkovištích u obchodů, nebo před prací, ale tam to taky moc nejde.
Takže nabíjím 90% u OC a pak občas na nějaké rychlonabíječce cestou kam jedu okolo 10 minut, víc nepotřebuji.
S klimatizací se neomezuji, s rychlostí ani topením taky ne.
Dojezd 300 km v létě a 200 v Zimě mi bohatě na dojíždění do/z práce stačí. Za mne neexistuje lepší auto do města.Možná by to chtělo si to auto zkusit používat než omílat na internetu stále ty samé nesmysly a lži.

Petra
25. července • 21:36

Ono ani tak nejde o to auto, já proti elektromobilům nic nemám, mně je fakt úplně jedno, co mám pod kapotou, jen jsou tu problémy, které jsou nedořešené a které vyřešit jen tak nepůjde. Nabíječek je všude dost? No .. teď možná. Ale kolik je v Praze momentálně elektromobilů ze všech aut? Procento? Půl procenta? Nejspíš ani to ne .. Někde jsem četla, že kdyby se měla vyměnit všechna auta za elektromobily, na jejich nabíjení bychom museli postavit čtyři Temelíny, nebo osm? Teď nevím, je to ostatně jedno .. Nepostaví se ani jeden, že .. A samozřejmě, že ne všechna elektro auta se budou dobíjet naráz, přesto je to bez výstavby nových elektráren nerealizovatelné .. nehledě na to, že to není ani ekologické .. elektro auto by měla jezdit primárně na energii z obnovitelných zdrojů, jenže kde je v ČR vzít? No a těchto velice závažných problémů je x .. prostě ta technologie a vůbec celá ta infrastruktura je nedořešená .. a ta debata okolo politicky a ideologicky tlačená, zmanipulovaná, uplacená, zohýbaná, cinknutá, hysterická, nevěcná, neodborná, hloupá a blbá .. ostatně jako dnes všechno.

stealth01
27. července • 7:29

Tak elektromobily se jaksi nevyrábějí jen pro ČR a její energetický mix. Takže ta technologie je zvládnutá dobře, jen se počítá s mezinárodním trhem. Ostatně všechny novinářské ioniq 5, které jsem viděl na desítkách youtube kanálů mají norské registrační značky. To o něčem svědčí.

Kuk Vykuk
27. července • 1:46

Jo čteš spousty blbostí a ještě to šíříš dál. :-DB-]

Rembaz
25. července • 22:59

“Někde jsem četla, že kdyby se měla vyměnit všechna auta za elektromobily, na jejich nabíjení bychom museli postavit čtyři Temelíny, nebo osm”“zohýbaná, cinknutá, hysterická, nevěcná, neodborná, hloupá a blbá .. ostatně jako dnes všechno.”

Lukáš
25. července • 21:25

No a teď si zkus představit, že takovejch Hobitů s elektroautíčkem bude plnej panelák. Myslíš, že to bude taková pohoda jako teď? Jo, jasně, u každýho marketu bude sto padesát nabíječek ..

Gumídek
22. července • 13:51

Tak určitě. Auto docela hezké. Škoda toho šišatého volantu. Nevím, jaké marketingové či dyzajnové jelito přišlo na to, že šišatý volant je lepší než kulatý. Fakt směšné. O baterkách a nabíječkách nemá ani smysl mluvit, to je zcela nedořešené. A obávám se, že je to hlavně neřešitelné. Stačí si uvědomit, kolik konvenčních aut se za hodinu vymění u konvenční pumpy. Jak na tom v porovnání asi tak bude pumpa elektrická? Ideologie či víra opět vítězí nad rozumem. Jako ve středověku. Zatím je to bez hranic a upalování, ale ani to nemusí trvat věčně. Lidská povaha se nemění.

Marek71
23. července • 15:22

Jo, nabíjení je pomalé. Ale zase je potřeba říct, že, dle nějakého průzkumu, majitelé EV nabíjí z 80-90 procent doma, většinou v noci na nízký tarif. Já mám sice spalovací auto (EV pro mě není vhodné), ale co jsem tak koukal na benzinkách, kde jsou i nabíječky, tak tam u nich snad nikdy fronta nebyla.

Bramborák
26. července • 17:56

No jestli to náhodou nebude tím, že je elektro aut (zatím) tak málo .. :-D:-D:-D

Rembaz
26. července • 18:51

A keď ich bude viac tak počet nabijaciek zostane rovnaky?

ABC
26. července • 21:12

A čo počiet ektrární zoustaně taktíež rovnaký?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
27. července • 1:42

Elektráren bude víc, ale celková výroba elektřiny se zmenší. Hlavně se pozavíraj uhelky a vám na Slovensko přestanem exportovat TWh elektřiny jako dosud a budete si jí muset vyrobit sami. :-P;-)B-]

Rembaz
26. července • 21:38

Netuším. To majú na starosti ini.
Ale predpokladam, že nie. Tak isto ako aj počet ropných poli sa tiež každoročne zvyšuje.Ale to samozrejme v CR nikoho netrápi keď to nemá “pod oknom”.

petr r. (petrumr)
22. července • 21:49

říká ti něco pozemek, garáž, průjezd, přístřešek? Přeci ještě nedávno ti co měli naftáka taky přeci netankovali u konvenční pumpy. Nevím co máte před panelákem za auto, ale já mám dvě a ani jedno nemá kulatý volant.

Igor Dlaba
23. července • 6:50

Ty jsi taky dobrej matlák, tyvole. Jo, jasně, když se před cca třiceti lety dýzly tak nějak pozvolna začaly šířit v ČR, jejich majitelé u pumpy moc vidět nebylo, protože kradli naftu ve firmách, nebo ji překupovali od známejch šoférů náklaďáků a tiráků a traktorů a bůh ví čeho. Jenže to moc dlouho nevydrželo, to jsi nezaregistroval, tyvole? A krasnej svět, kde má každej baráček s přístřeškem, to je taky spíš vlhkej sen českého maloměšťáka (burana), než realita. Co lidi ve městech, tyvole? A města pořád houstnou, protože na venkově je čím dál tím větší ho-v-no. Neříkám, že je to dobře. Ale snad víš, každej mladej chce do města. Takže mokrej hadr na hlavu. :-D:-D

petr r. (petrumr)
23. července • 22:51

asi lidi v panelákách nebudou vlastnit auta, jsi hospodskéj buran co prochlastá vše a musí bydlet jak králík? Nejdříve si člověk postaví barák nebo koupí garáž a až potom si koupí za cenu baráku elektromobil. Trochu uber, města houstnou dopravou, nebot ti co bydlí bez svojeho poztemku mají auta a tady je ta chyba. :-D:-D

Lukáš
25. července • 21:22

Už zase píšeš hovadiny. To jsi fakt špatnej.

Rembaz
23. července • 8:06

"A města pořád houstnou"Mesta prirastok za 2019 (-17172) https://www.czso.cz/documents/10180/121768536... ...

OMG
23. července • 9:12

Přesně tak. Města jsou stále menší a menší, vylidňují se a upadají. Zatímco venkov roste, zalidňuje se a hlavně prosperuje. Mladí venkov milují, o městech nechtějí ani slyšet. Hlavně pak ti vzdělaní, úspěšní a bohatí mladí. Pro ty má venkov ohromnou přitažlivost, protože nabízí x příležitostí. A nejenom pracovních, ale i kulturních a společenských. Venkov prostě žije. Proto nebude žádný problém mít u každé stodoly přístřešek s nabíječkou, zvlášť uvážíme-li, jak kvalitní jsou na venkově elektrorozvody. O dostatku dostupné, laciné a ekologické energie ani nemluvě. To prostě nemůže vidět jedině fašista.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
23. července • 9:36

Hmm. Podľa štatistiky sa obyvateľstvo z miest sťahuje na vidiek. Tam nie je o čom diskutovať.
Pokial máš nejakú inú tak ju sem daj. Inak je to len veľa písmenok bez argumentov.Čo sa týka infraštruktúry, tak kedysi na vidieku nebola ani kanalizácia, obecný vodovod či kúrenie. A kde sme teraz. Alebo očakávaš že sa vývoj zastaví a uz sa tam nič robiť nebude? Alebo že sa o rok všetci rozhodnú vymeniť svoje autá za nové EV?

Pobavilo, hlavne pri stave vozového parku v CR.

Honza
23. července • 9:54

Tak u Vás v prosperujících Horních Uhrách jste napřed ve všem, o tom vůbec nepochybuji, každá návštěva u Vás mě o tom jen a jen ujistí. V Česku jsme holt sto let za opicema, v Česku je totiž jenom jedno Město a sice Praha. A do Prahy se každým rokem přistěhuje několik tisíc vesničanů z vylidňujícího se českého venkova. Chápu, že to pro tebe nebude argument, ale věř mi, že je mi to totálně u pr-de-le, stejně jako celé Horní Uhry.

Rembaz
23. července • 10:40

Dakujem za vecny prispevok.

OMG
23. července • 9:12

Přesně tak. Města jsou stále menší a menší, vylidňují se a upadají. Zatímco venkov roste, zalidňuje se a hlavně prosperuje. Mladí venkov milují, o městech nechtějí ani slyšet. Hlavně pak ti vzdělaní, úspěšní a bohatí mladí. Pro ty má venkov ohromnou přitažlivost, protože nabízí x příležitostí. A nejenom pracovních, ale i kulturních a společenských. Venkov prostě žije. Proto nebude žádný problém mít u každé stodoly přístřešek s nabíječkou, zvlášť uvážíme-li, jak kvalitní jsou na venkově elektrorozvody. O dostatku dostupné, laciné a ekologické energie ani nemluvě. To prostě nemůže vidět jedině fašista.

Superman
23. července • 6:11

Žijete zřejmě ve světě, kde nafťáci nejezdí k pumpě. Gratuluji!

petr r. (petrumr)
23. července • 22:40

ještě jednou vy dva si to přečtěte..já něco píši, že naftáci nejezdí k pumpám?

Lukáš
25. července • 21:22

To píšeš hrozný kraviny, chlape. Hrozný.

Rembaz
22. července • 14:19

Stačí si uvedomiť, že si nadtym príliš nepremýšľal.

Petr
22. července • 13:27

Nesmysl auto za nesmysl peníze od nesmyslné značky.

stealth01
23. července • 13:03

Co je na ní nesmyslného? Klidně přejdu z velké německé trojky do Hyundai, pokud mě ta značka přesvědčí. Dokazovat si něco domnělou prestiží není nic pro mě (naštěstí už)...

Rembaz
22. července • 13:25

Vydarene auto. Zaujímavý a pekný dizajn, zvonka “malé” a zvnútra veľké. Konečne mám ako vodič dosť miesta na kolena.Jedine čo sa mi na ňom nepáči je ten biely rámček okolo displejov a samotný infotainment.
Planovanie trás s nabijanim je dosť o ničom.

Xixao
22. července • 21:53

Planovani tras s nabijenim? Zajimave. Ja planuji jen trasy. Je videt, ze se svet posunul dal ;-)

Kuk Vykuk
27. července • 1:38

Akorát ty jsi zůstal pozadu.

Jarda P
22. července • 13:14

Jak zadarmo. A hodinu k tomu budu "tankovat", samozřejmě jen 70 procent Do plnych asi dvě a v zimě, pokud budu nekam spěchat, s tim ujedu 250 km. Uz jdete s temi elektrovozy do brusele.

stealth01
23. července • 13:02

Má cenu vysvětlovat, že se to auto dá nabít do 80% za 18 minut?
Shodneme se, že pro Tebe elektromobil nemá význam, pro mnoho lidí je to jinak.

Xixao
22. července • 21:56

Na kolik si tak clovek ceni svuj cas, kdyz natankovat kolikrat znamena vyckat frontu a pak tvrdnout u nabijecky? :-D

Rembaz
22. července • 22:11

Už si videl niekedy okolo seba radu na nabíjačky?

Doporučujeme

Články odjinud