Kultovní propagátor driftování se zaměřil na celkové vylepšení ovladatelnosti ostrého elektromobilu. O pouhé „bokování“ tedy nejde.
Hyundai Ioniq 5 N si za krátkou dobu stačil vydobýt pozici dnes nejzábavnějšího elektromobilu na trhu, který umí mimo jiné velice snadno projíždět zatáčky bokem. V tomto ohledu se nyní korejská automobilka pustila do spolupráce s přezdívaným Drift Kingem, japonským závodníkem Keiichim Tsuchiyou. A výsledkem je speciálně vyladěná verze „enka“ s dodatkem DK Edition.
Konkrétně zamíří edice do prodeje jako exkluzivní balíček dílů, na jejichž vývoji se podílel právě Tsuchiya. Výchozí Ioniq 5 N vylepšuje novými 21palcovými kovanými koly (celkem šetří 10,6 kg hmotnosti), posílenou a odolnější brzdovou soustavou s šestipístkovými třmeny a novými pružinami H&R, které pracují v kombinaci s původními elektronicky řízenými tlumiči a dále snižují světlou výšku vozu o 15 mm vpředu i vzadu.
Výrazný karbonový bodykit DK Edition se skládá z většího předního splitteru, bočních prahů, upraveného difuzoru a také velkého pevného křídla. Při rychlosti 140 km/h generuje dodatečných 93 kg přítlaku. Celkový styl edice pak podtrhují zelené detaily, které odkazují na ikonickou zelenou závodní kombinézu a přilbu japonského mistra.
Úpravy v kabině elektrického crossoveru Hyundai mezi zveřejněnými snímky neukazuje. Stejně tak nezmiňuje ladění pohonného ústrojí. Lze tedy čekat, že všechno zůstává při starém – to znamená dvojici elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon až 478 kW (650 koní).
Asi nepřekvapí, že speciální Ioniq 5 N DK Edition je určen především pro japonský a korejský trh. Značka sice dodává, že s modelem plánuje expanzi i na další trhy, přesnější ale zatím není. Do prodeje zamíří edice v průběhu letošního roku.