Hyundai Ioniq 5 má české ceny. Pod milion nejde, vybaven je ale bohatě

Nový elektrický crossover od Hyundaie se ukazuje ve třech specifikacích pohonu a dvou úrovních výbavy.

O Ioniqu 5, prvotině nové éry elektrických vozů korejského Hyundaie, jsme se obsáhle rozepsali už během únorové premiéry. Teď už se nicméně elektrický crossover, který klame tělem a nabízí prostor o třídu větších vozů, objevuje také v konfigurátoru českého zastoupení značky.

Volbu specifikace pohonného ústroji částečně diktuje zvolená výbava. Na výběr je mezi výchozím stupněm Smart a vyšší úrovní Style. Základ je dostupný od 1.099.990 Kč, kdy za tuto cenu čekejte kombinaci s jedním elektromotorem o síle 125 kW (170 koní) pohánějícím zadní kola a také menší baterii o kapacitě 58 kWh. Bohužel hodnoty dojezdu u této konfigurace zatím Hyundai neupřesňuje.

Hyundai skládá poctu slavnému modelu Pony. Udělal z něj fešný elektromobil

Hyundai skládá poctu slavnému modelu Pony. Udělal z něj fešný elektromobil

Výbavu Smart můžete spojit také s výkonnější specifikací jednoho zadního elektromotoru o síle 160 kW (217 koní) a větší baterií o kapacitě 72,6 kWh, která má vozu zajistit dojezd mezi 470 až 480 km. Cenovku to posune na 1.249.990 Kč. V obou případech ale Ioniq 5 zdůvodňuje cenu silně přes milion opravdu bohatou výbavu.

Standardně tedy čekejte 19palcová litá kola, LED přední světlomety, zadní kombinované LED svítilny, celou řadu asistentů (aktivní vedení vozu v pruhu, sledování únavy řidiče, autonomní krizové brzdění s detekcí chodců, cyklistů a varování před srážkou při odbočování vlevo, upozornění na cestující vzadu nebo inteligentní adaptivní tempomat a aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu), vyhřívání předních sedadel a koženého volantu, automatickou klimatizaci s výdechy pro cestující vzadu, 10,25palcový přístrojový štít, 12,3palcový infotainment s navigací (Android Auto, Apple CarPlay), zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, dešťový a světelný senzor nebo taky sadu zimních pneumatik v hodnotě až 43.000 Kč.

Hyundai Staria oficiálně: Stylové MPV uveze až 11 lidí, pod kapotou má i V6

Hyundai Staria oficiálně: Stylové MPV uveze až 11 lidí, pod kapotou má i V6

Zatímco je úroveň Style dostupná i pro výše zmíněná ústrojí, je tato výbava k mání i s nejsilnější variantou s pohonem všech kol, tedy dvěma elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW (306 koní) a 72,6kWh baterií. Cena Ioniqu v této specifikaci míří na minimálně 1.469.990 Kč.

Style přidává standardně například Bi-LED přední světlomety, elektrické sedadlo řidiče a spolujezdce, vyhřívání zadních sedadel, přední parkovací senzory, posuvnou středovou konzolu s úložným prostorem, elektricky ovládané páté dveře s bezdotykovým otvíráním, systém V2L pro nabíjení externích zařízení vozem, tepelné čerpadlo nebo systém předehřevu akumulátorů.

Kia EV6 oficiálně: Prostorný elektromobil má až 585 koní a ujede přes 510 km

Kia EV6 oficiálně: Prostorný elektromobil má až 585 koní a ujede přes 510 km

V každém případě ale může cena Ioniqu zamířit ještě výše díky příplatkovým paketům. Pro úroveň Smart je za 40.000 Kč dostupný paket Range (pro silnější motorizaci je zdarma) obsahující tepelné čerpadlo a systém předehřevu akumulátorů. Úroveň Style jde zase rozšířit paketem Premium za 80.000 Kč, který přidá 20palcová kola, velký head-up displej, další asistenční systémy, kožená a ventilovaná sedadla vpředu, elektricky posuvná zadní sedadla, ambientní osvětlení nebo automaticky výsuvné kliky dveří.

Hyundai Ioniq 5 – dostupné technické údaje a první české ceny
Pohon RWD RWD AWD
Kapacita baterie [kWh] 58 72,6 72,6
Výkon [kW] 125 160 225
Točivý moment [Nm] 350 350 605
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,5 7,4 5,2
Max. rychlost [km/h] 185 185 185
Max. dojezd WLTP [km] - 470-480 -
Cena Smart [Kč] 1.099.990 1.249.990 -
Cena Style [Kč] 1.269.990 1.369.990 1.469.990

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

BMW M3 Competition

Šestiválec, dvě turba, pohon zadních kol a rozměry a hmotnost dvacet let staré M5. Nové BMW M3 Competition je tady a brousí si zuby na to nejlepší, co se dnes dá koupit.

včera | Vladimír Kadera
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků