Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

117 komentářů

Klasek
14. března • 18:03

jen tak dal hyundai, fandim, vodik je budoucnost

Neten
26. prosince • 17:02

Proč ne. Když tomu věří a ví že to má nějákou cenu a jdou po tom tak jen dobře. Určitě se máme na co těšit a předvedou nám jak jde vodík využít

Luboš S.
14. prosince • 19:31

Na těchto diskusích se mi líbí, jak jsou všichni hned na jehlách, když se někde objeví článek o Hyundai. Je to na plno lidí jak červený hadr na býka. Sám mám Tucsona a stejný je to na silnici. Hrozně se tím bavím. Stačí předjet někoho ve Škodovce a ten by se radši zabil, než aby jel za mnou :-)) Fakt se směju těmto primitivům. Jak se říká, nikdy nepodceňuj konkurenci. Pamatuju si dobu, kdy se objevili u nás první mobily třeba od Huawei apod. Všichni řvali to stejný jako na Hyundai. A dnes ma tento telefon mraky lidí v kapse. Ale jo závist je potvora :-)))

Kája
14. prosince • 22:58

S tím autem je to stejně jako s tím telefonem. Víte proč mají Huawei v kapse? Protože kdyby měli něco lepšího, klidně by to vytáhli z kapsy na světlo.

FRČ
15. prosince • 19:57

Takhle uvažují jen povrchní a ubozí kreté*i.

Holomel Karel
16. prosince • 0:51

Zatímco ti opravdičtí borci, nepovrchní a neubozí, jezdí v autech podřadných značek a v kapse mají mobily čínských výrobců?
Nenechte se vysmát. Takhle to nefunguje nikde na světě.
Je přirozeností lidstva, že se každý chce ukázat a zařadit mezi úspěšné.
A kdyby ani to ne, každý má rád kvalitní a dobré věci.Řemeslník chce kvalitní nářadí, fotograf kvalitní foťák, chirurg kvalitní skalpel....
A ani Hyundai ani Hyuawei kvalitní výrobky neprodukují.
Vlastně jenom hlupák se s nimu spokojí, když může mít výrobky dobré a přitom jen o málo dražší.V případě Hyundaie pak dokonce často lepší auto stojí méně peněz.

FRČ
16. prosince • 18:56

No ty jsi ukázkový příklad takového povrchního ubožáka postiženého výraznými předsudky.
Kdes přišel na to, že "Hyundai ani Huawei kvalitní výrobky neprodukují"? Nevím jak Huawei, ale Hyundai rozhodně produkuje špičkové výrobky napříč průmyslovými odvětvími. Stačí se přesvědčit například autem zde v článku. A takový luxusní Genesis (Hyundai) produkuje naprosto srovnatelná, v mnohém i lepší auta než auta těch nejprémiovějších značek světa.Právě že jenom hlupák se spokojí s předraženým, v mnoha případech poruchovým nebo designovým shitem (BMW, Tesla, VW, iphone, Bosch, ...., natož škodovkou), zkrátka nekvalitním výrobkem.
Co je podřadná značka, která je podřadnější, Škoda nebo Hyundai? Ano Škoda je podřadná a poslední značka koncernu VW na rozdíl o Hyundaie, který je koncernem vlastnící další své značky KIA a Genesis.

Veselin
14. prosince • 17:32

Když člověk čte ty bláboly z Vošického PR oddělení té legrační značky co vedle aut dělá i mikrovlnky pak si může koupit jenom popcorn a mohu se jen smát a ujídat, ta jejich blbost je nekonečná. :-))))))))

Karel.
13. prosince • 9:20

Už se těším, jak Vošického úderka znovu "vynalezne" kolo a prohlásí Hyundai za leadera automobilismu, protože mají kolo. Krutá pravda ovšem je, že když jezdilo první auto s palivovými články, tak Hyundai ještě ani neuměl vyrobit auto.

L
14. prosince • 9:46

zázraky do tří dnů a nebo na počkání? aha :))))

Luďánek
14. prosince • 9:41

zase ty chváliči škodovek co dělají zázraky do tří dnů a nebo vlastně na počkíní? trapný!

Kája
13. prosince • 19:03

To že Hyundai neuměl vyrobit auto se dodnes nezměnilo....

L
14. prosince • 9:42

jasně Luďku

FRČ
13. prosince • 19:33

Kájíku, ty náš malej trolíku. Jdi si raději dopsat domácí úkoly. K názorům dospělých, kteří o autech něco ví, si ještě očividně nedospěl. ;-)

LOL
13. prosince • 20:15

FRČ, zato ty jsi už dospěl do stařecké demence :-D

FRČ
13. prosince • 22:10

Píše dement od narození. ;-)

Honza
13. prosince • 12:25

No vidíš jak Hyundej všechny předběh a překvapil. Dnes se mu všechny ostatní automobilky dívají z obrovské vzdálenosti na záda...

Fero
13. prosince • 20:10

Jo hochu, tobě se zase dívá na záda Vošický. Nebolí tě z toho pak prdel?:-))

L
14. prosince • 9:43

Luďku?

Karel.
13. prosince • 19:54

Možná překvapil, ale leda tak tím, že mu prudce klesají zisky, čelí vyšetřováním, žalobám, mění kompletní vedení a musí reorganizovat společnost.
https://www.reuters.com/article/hyundai-motor-vic... ...

Formagi
12. prosince • 18:31

Jde vidět, že jde doba do předu. A jestli to funguje proč ne. Aspoň se nám bude lépe dýchat. A jsem rád, že to není jen o slovech ale i o činech.

Vóša
12. prosince • 17:04

Je vidět že náš koncern je proti jiným automobilkám v čele nejenom svou absolutně vyjímečnou kvalitou výroby ale má i bez diskuze naprosto bezkonkurenční vývojovou základnu. O to se může jiným, včetně rádoby "prémiových" výrobců (porsche, MB...) jenom zdát!

Tom
2. ledna • 8:25

Ano.. Proto je Toyota světovou jedničkou B-]

Luděk
12. prosince • 17:55

jo, s tímhle co tady předvádíme se taky budeme cpát do soutěže Flema!

Luděk
12. prosince • 17:48

Nemožné ihned, zázraky do tří dnů!!!

Daliborek
12. prosince • 12:15

nevěřil bych jako malý chlapec, že se dožiju toho, že budou auta na vodík... a ten volkswagen jak se honem přimotal k hyundai :D ajééj :D příjde mi to od vw dost podlézavé

H
12. prosince • 8:57

Cista demencia toto. Len sa niekde objavi H , hned je vsade banda vypatlanych xokotov. Najvyssi cas zrusit diskusie aj tu.

Jiří
22. prosince • 8:09

Tak potom už si sem bude kdejaký "chytrý, nezaujatý a nezávislý" redaktor - pisálek psát sebevětší blbost, stejně jako je to teď na Autoforu.cz, a nikdo mu to nerozmluví. A lidi mu to budou "žrát i s navijákem"... To chceš?

Luděk
12. prosince • 17:58

to jo naše agentura zaměstnává profíky, moc jim neplatíme, tak to takhle vypadá, ale to víte nemožné hned a zázraky do tří dnů :D

Petr Vaněk
11. prosince • 23:32

Zas ty šikmé H0vna :-D Bože bože, motoristé chtějí být klamáni. Takové Vošického cetky. Příště zarámovat posmrkaný kapesník :-D:-D:-D Kdo si koupí H0vnaje, na dosmrti k.u.n.d.a je :-P

ACE
12. prosince • 8:29

Vošického parta si h....a navzájem olizuje. Já to vím nejlíp, patřím mezi ně ;-)

RND
11. prosince • 23:05

Lídrem oboru? 52 let po Electrovanu od GM mohou být tak maximálně loserem.

Michael
12. prosince • 7:59

Neztrapňuj se tu. Vždyť ani nevyjel na silnici... GM je s vodíkem dávno v prd*li, v propadlišti dějin. Právě ze GM je loser.

RND
12. prosince • 8:34

Jediný kdo se tu ztrapňuje je Hyundai kecama o průkopnictví, ve skutečnosti s palivovými články přichází jako poslední mezi posledními.

bzzz
12. prosince • 9:00

Prvni vodikovou masovku mel/prodaval Hyundai (Tucson FCEV), dnes ma Nexo, Toyota ma Mirai a Honda tusim Clarity. BMW chvili koketovalo s vypujcenou technologii od Toyoty. Pak je tady samozrejme spousta spolupraci, pokusu, jinych dopravnich prostredku, nicmene v automobilech se Hyundai da rozhodne povazovat za lidra/prukopnika.

Tom
12. prosince • 15:48

1. sériové vodíkové auto Toyota Mirai!!!!!!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Smrdík
14. prosince • 8:33

Typická oběť japonského ignoranství a lhaní

Tom
20. prosince • 14:41

Přéésně B-] Hlavně ať žijou Voš-ovečky :-D:-D

Jiří
21. prosince • 21:09

Jak napsal Smrdík, jsi typická oběť ignoranství a lhaní.

Smrdík
14. prosince • 8:34

Reakce na Toma

Smrdík
14. prosince • 8:34

Reakce na Toma

Jiří
12. prosince • 21:58

No to jsi vedle jak ta jedle, ty si o tom něco nastuduj...
Hyundai byl před Toyotou o 2 roky dřív.
http://autoperiskop.cz/prvni-hyundai-ix35-fuel-c...... ...
http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html......
https://www.hyundainews.com/en-us/releases/1624...... Prodej Mirai začal 15. prosince 2014 v Japonsku:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai......

Jiří
21. prosince • 21:07

Snažíš se hezky, ale marně. Jsi stejná oběť zkreslování informací, jako většina novinářů.
Toyota dva roky po Hyundai přišla z informací (tiskovou zprávou), že začala vyrábět, upozorňuji, SVŮJ! první sériově vyráběný model auta s vodíkovým palivovým článkem. A hloupí novináři si to převedli do své řeči, že Toyota jako první na světě začala se sériovou výrobou... a papouškovali to jeden od druhého.
Nezvratitelným faktem je to, že úplně první automobilkou na světě, která začala se sériovou výrobou zmíněných aut určených pro komerční prodej byla Hyundai.
Ostatní automobilky, stejně tak i Hyundai, už před tím sice vyráběly různé prototypy, některé (např. BMW aj.) ale neměly palivové články, vodík spalovaly jen v běžných spalovacích motorech, což nebyl případ Hyundaie, ten v té době již vyráběl a půjčoval auta s palivovými články.Nevěř všemu, co si přečteš na netu.

Jiří
21. prosince • 21:15

"Toyota ukázala koncept FCV-R. Ten se má do roku 2015 změnit v sériový model."
Zdroj: https://auto.idnes.cz/prvni-vodikove-auto-je-st... ...

RND
12. prosince • 9:20

52 let po GM to není průkopnictví, ale zápecnictví. Ale chápu, že Vošického trvalé vymývání českých mozků úspěšně funguje.

Zelí
11. prosince • 22:14

Auto s palivovým článkem na vodík jezdilo už v první polovině šedesátých let. Helenka Vondráčková zpívaly hit pátá a u kormidla byl v čssr nějaký Novotný. Kimovci tehdy vyrazili s vodním buvolem do rýžoviště a o tom, že existuje nějaký vodík neměli ani tušení. Takže pro Kimovce je to obrovský pokrok. Pro Vošického tlupu neandrtálců samozřejmě taky.

Torsus Praetorian
11. prosince • 23:37

Počkej až Vošického tlupa neandrtálců objeví onanii :-D

Michael
12. prosince • 7:42

Stačí, že už ji objevili omezení čecháčci skodováčci. Krásně je to vidět zde v různých diskusích, jak onanují nad jejich zaostalými křápy. A přitom si při jejich omezeném rozhledu ani neuvědomují, že svět (Hyundai) je dnes už dál minimálně o dvacet let
a škodovce (celému koncernu VW) ujíždí dál a dál. A tak už si i zmíněný VW uvědomil, že s tím musí něco dělat, proto ta "spolupráce"s Hyundaiem.

bzzz
12. prosince • 8:55

VW nic neujizdi, disponuje spickovou technologii, umi ty tychnologie vyvinout/postavit/koupit. Proste meli nejak nastavene priority a dyzlgejt (myslim ze nejen) je donutil prekopat plany a rychle jednat. Evropa, Asie i Amerika 'to' maji nastavene jinak a logicky se to odrazi i v automotive.

Ondřej
12. prosince • 13:27

koncérn, neujíždí skoro nic no, mají tisíce špičkovejch funglovek co nemůžou na cesty viď :D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
13. prosince • 8:25

Museli strčit satisíce špičkovejch rakovinometů do autokoncentráků kde hnijou.:-PB-]

Kuk Vykuk
11. prosince • 21:38

Předem vyhozený prachy pomatenejch dinosaurů ve vleku ropáků. Ještě jim na to skočí hodně naivních nebožáků B-]

Torsus Praetorian
11. prosince • 23:33

Hovnaj nebrat

David Netušil
11. prosince • 20:30

Ani bych se nedivil, kdyby byl lídrem. Přeci jen už NEXO je obrovský skok kupředu. Já jim fandím a ať si říká kdo chce, co chce.

AB
11. prosince • 20:20

Vyrábět resp. prodávat vodíková auta v době, kdy neexistuje infrastruktura je stejně prozíravé jako prodávat hajzlpapír na marťanské prdele.

Tom
12. prosince • 15:47

infrastruktura není jen u nás B-] to jen my jsme zpožděný.. v Německu se prohání vodíková vozidla už cca od roku 2015

Kuk Vykuk
13. prosince • 8:21

Jo jo jsou jich tam mraky B-]

bzzz
11. prosince • 20:28

Takze maj cekat, az jim to frajeri z mistnich diskuzi schvali?

Kuk Vykuk
11. prosince • 21:45

Jo. B-]

Voják
11. prosince • 19:48

Tady je vidět kdo umí vydělávat peníze. Jedna nejmenovaná automobilka nemá ani 1/3 hodnoty co korejci investujou do vodíkové technologie :-D

David
14. prosince • 19:51

Vodíkovému pohonu fandím už hodně let, ale nikde jsem se nedočetl, že na tom maká Hyundai uplně nejvíc. Jediný co je známo díky neprodejností jejich vozidel reklamou proti Škodovce.

bzzz
16. prosince • 18:00

Asi moc nectes...

Martin
11. prosince • 19:52

Ale nacional fan klub jí tragicky chybí :-D

Jiří
11. prosince • 20:09

Ale nechybí...;-)
http://www.hccz.cz/wp/...

Kuk Vykuk
11. prosince • 21:44

To je seznam těch co maj bejt nadosmrti k....y? :-D
Hjůndaj moc nemusím, ale IONIQu a Koně v elektrice fandím. Za to palec nahoru.

Vóša
11. prosince • 19:13

A tady se bude místní Škodomilská
pakáž rozplývat nad 1.0 Turbo ....

David
14. prosince • 19:54

Každej dělá co umí. A to že Škodouka je mrtě prodávaná asi o něčem svěčí.

LOL
13. prosince • 20:18

Vóša = Vošického óda šukání análu. Chápeme :-D

LOL
11. prosince • 19:31

Mimo to, koncern letos v červnu uzavřel partnerství s německým Volkswagenem na společném vývoji této technologie …. a jseš v prdeli Hyundajovej honibrku

jogurt
11. prosince • 19:35

Ono mu nic jiného nezbývá, hyundai sám ještě v automotive nic nevyvinul.

David
14. prosince • 19:57

A co že to ten huindai teda vyvynul?

Piškot
13. prosince • 8:18

jogurte ty spekulante a není to spíš naopak, když slavnému podvodnému vw s tisícema sazometů po letištích atp. co jako nová auta z linky nemohou být homologovaná, ujel vlak????

Jiří
11. prosince • 20:01

Hyundai má tuto technologii dávno vyvinutou a už dnes je v této technologii na špici. VW se musí od Hyundaie jen učit, nic jiného mu totiž nezbývá, pakliže nechce platit drahé licence.

LOL
11. prosince • 21:42

Nauč se číst článek … Mimo to, koncern letos v červnu uzavřel partnerství s německým Volkswagenem na společném vývoji této technologie …. a jseš v prdeli Hyundajovej honibrku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kolouch
12. prosince • 9:33

kolik ti plati za podobny koment?

Jiří
11. prosince • 22:25

Co to tu meleš? Je naprosto evidentní, že kdejací pisálci a ani ty neznáte realitu. Koncern VW má v oblasti technologie vodíkových palivových článků zpoždění minimálně dvacet let. Teprve až teď se v tomhle odvětví začíná angažovat, protože si uvědomuje, že mu Hyundai ujíždí, a nejen jemu, úplně všem ujíždí. A kdo jiný než Hyundai, světový lídr v této technologii, by mu mohl nejlépe poradit. Hyundai má tuto technologii zmáklou už nějakých 20 let. Teď už ji jen piluje k absolutní dokonalosti. VW nemá co nabídnout. Takže ta údajná "spolupráce" zavání jen obyčejným kopírováním ze strany VW, nic víc. Aférou Dieselgate to začíná, ... ;-)

JH
12. prosince • 9:51

Mam podobný názor ako Jiri. VW podcenil vodikove technologie, ala zasa aby sme mu nekrivdili zvysok EÚ automobiliek nie je na tom o nic
lepsie. No a zasa si nemyslim, ze Hyundai je svetovy lider. Minimalne sa tam musi pocitat aj Toyota/Lexus ktora zacala z vodikovou technologiou skor ako Hyundai....

Smrdík
12. prosince • 12:21

Ne začala pozdeji

Jiří
12. prosince • 14:35

Samozřejmě že Toyota začala s vodíkem později než Hyundai. Ten je totiž prvním výrobcem na světě, který začal se sériovou výrobou aut s palivovými články na vodík určenými pro přímý prodej. Nejen k pronájmu jako do té doby u ostatních. Toyota se sériovkou přišla až o cca 2,5 roku později.

Tom
12. prosince • 15:46

Toyota má 1. sériově prodávané vodíkové auto (Mirai).. Přečtěte si o tom něco než něco napíšete..

Jiří
12. prosince • 21:50

No to jsi vedle jak ta jedle, ty si o tom něco nastuduj...
Hyundai byl před Toyotou o 2 roky dřív.
http://autoperiskop.cz/prvni-hyundai-ix35-fuel-c... ...
http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html...
https://www.hyundainews.com/en-us/releases/1624... Prodej Mirai začal 15. prosince 2014 v Japonsku:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai...

yesus
12. prosince • 11:44

tak neasi, ale na to kde byla hyundaie pred deseti rokama se jim musi uznat, ze celkem fungujou (viz oceneni co sbiraji) oproti jinym zkostnatelim koncernum

Kája
12. prosince • 9:07

Jiříku, ty jsi kvalitně mimo.
Kdyby jsi se trochu orientoval, věděl bys, že hlavní příčinou současných problémů koncernu H/K je to, že v minulých letech silně podcenili nutnost investic do nových technologií, což vedlo k zaostávání za konkurencí.
Jinými slovy - nikoliv na špici, ale na chvostu je ten tvůj milovaný Hyundaj.
Potřeba udržení kroku s ostatními automobilkami navíc vyvolává nutnost masivních investic, na což reaguje burza poklesem hodnoty akcií a to již několik let. Tyto skutečnosti jsou všeobecně známě, i když je pravda, že četbou českých "objektivních" médií, "nezávislých" na příjmech z reklamy Hyundaie, to může vypadat, že jsou korejci lídři na poli vývoje technologií. pravda je však zcela opačná.

Jiří
12. prosince • 10:46

Kde píšu o Hyundai jako o celkovém lídru? Psal jsem o něm jako o lídru na poli vodíkových technologiích, kde ostatní automobilky silně zaspaly. Možná tak jen Toyota mu trošku sekunduje.

JH
14. prosince • 9:50

Jiri ty si pisal o Hyundai ako svetovom lidrovy v oblasti vodikoveho pohonu. A ja som pisal k teme.

bzzz
12. prosince • 9:15

Jak (v cem Ioniq) a Nexo zaostavaji za konkurenci (vynechme Teslu)?

Kája
12. prosince • 9:28

Otázka by mohla znít i obráceně. V čem jsou před konkurencí? Naznačují opravdu budoucnost?
Pokud se týká vývoje, tak nemůžete koukat na to, co se vyrábí dnes. Musí vás zajímat na čem automobilky pracují, kam se až dostaly jejich vývojové programy.
V českých médiích se píše výhradně o Hyundai (je to největší zadavatel inzerce v ČR), tudíž to na neinformovaného může působit, že se nikde jinde nic neděje.
Podívejte se do zahraničních médií, a spadne Vám brada až se dočtete, jak rozsáhlé a hlavně v jakém stádiu pokročilosti jsou vývojové programy VW, Renault/Nissan, Toyota.
Číst si oproti těmto novinkách o vývoji u korejců je jen pošetilá ztráta času. Tam se budoucnost opravdu netvoří.
Maximálně tak podle PR oddělení....

jediný pravý LOL
13. prosince • 10:35

Vývoj? Jenže korejčíci si toho vodíkovýho cepelína už můžou koupit (takže je hned za Toyotou, která Mirai už prodává).
https://www.motor1.com/news/295793/hyundai-nexo-... ... Tak se ptám: kde je evropská konkurence?

Michael
13. prosince • 11:59

Dva roky před Toyotou Mirai tu byl komerční vodíkový Hyundai ix35/Tucson fuel cell. Takže Hyundai auta s palivovým článkem na vodík prodává běžným spotřebitelům o dva roky déle. A nabízí k pronájmu různým organizacím ještě déle.

homer
12. prosince • 9:07

? prozatim všichni tvrdili že největší budoucnost je EV páč levný akumulátory s fantastickou kapacitou, životností a bezpečností jsou těsně před objevenim

Cepán
12. prosince • 11:58

omyl budoucnost je vodík homere

homer
12. prosince • 22:29

vodik je dobrej akorat tak na chlazeni generatoru v elektrarnach, jak chces uhlidat uniky z palivovy soustavy auta a vznik extremne vybusne smesi se vzduchem?

bzzz
13. prosince • 13:02

Vymysleme, odzkousene, otestovane.

ACE
12. prosince • 8:26

To na tebe sedí, Vošického hulibrku :-))

Em
11. prosince • 19:59

Naproti tomu VW už nabízí celou flotilu vodikových aut:-D:-D:-D:-D:-D

Mirek
11. prosince • 19:40

Já bych do té korejské kopie raději nelezl, bude to explodovat jak ty jejich baterky v mobilech. Vezmu raději originál od koncernu.

Kolouch
12. prosince • 9:32

tak ty jsi hodne mimo zjisti si neco a pak pis takove h*vna, at vas v nejake te nejmenovane phd agenture proskoli alespon, kdyz uz pisete proti hyundai tak at vam daji argumenty!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
FRČ
22. prosince • 9:31

Argumenty totiž vůbec žádné nemají, protože žádné neexistují. A z toho jsou nejvíc na srač*y.:-D:-D:-D;-)

Jiří
11. prosince • 20:14

Hochu, jediný originál je od koncernu Hyundai. Koncern VW se může od Hyundaie ještě hodně co učit, aby se mu alespoň trošku přiblížil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JC
12. prosince • 11:54

Fakta jsou fakta. Jiří má pravdu. Ta dvojka je v tomto případě skutečně VW. Spolupracovat s H má Audi.

Veselin
11. prosince • 21:23

Ty mne bavíš Vošickej, propaganda KLDR hadr... :-)))

Mirek
11. prosince • 21:37

Jsou s tím už trapní

Jiří
11. prosince • 22:35

Bureši, pravda bolí, viď?;-)

Mirek
11. prosince • 20:30

Asiati umí jen kopírovat, na to jediný jsou experti

Mirek
11. prosince • 21:14

A ty jsi Bureš, originál.

LOL
11. prosince • 21:36

Ty jsi Mirek FAKE :-D

jediný pravý LOL
13. prosince • 10:31

A ty fake LOL.

Mirek
13. prosince • 13:57

Jestli jsi ten pravý LOL z dob dřívějších, tak ses taky dočkal pitomce, co se za tebe vydává. Vítej v klubu.

LOL
13. prosince • 20:13

Já jsem LOL originál a ty jsi Mirek originál kokot, to souhlasí.

ACE
12. prosince • 8:24

Já jsem Bureš originál!

ACE
11. prosince • 19:27

Realita hochu, realita nás zajímá. Jsi troll :-))

Martinek
12. prosince • 9:29

a Ty ne? :-D:-D:-D:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud