Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Hyundai má v plánu povýšit na vedoucí značku v kategorii vodíkových pohonů. Do vývoje a produkce nových ústrojí tak chce investovat pořádný ranec peněz.

Nejde pouze o elektřinu. Koncern Hyundai Motor Group zahrnující značky Hyundai, Kia a Genesis (v USA) vidí zářnou a „čistou“ budoucnost rovněž v rozvoji vodíkových pohonů. Korejská automobilka tak oznámila, že do této technologie investuje v přepočtu přes 157 miliard korun. Součástí plánu je samozřejmě v dalších letech podstatné navýšení produkce modelů využívajících vodíkové palivové články.

Kromě vývoje, rozšíření výzkumných oddělení a produkčních míst pro palivové články tak chce Hyundai vyrábět až 500.000 vodíkových modelů ročně. Tohoto milníku chce Hyundai dosáhnout do roku 2030. Tím ovšem společnost nemyslí pouze osobní vozy. Svou technologii chce totiž využít také v užitkových vozech nebo pracovních strojích jako vysokozdvižných vozících či dronech.

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

„Chceme náš zájem rozšířit i mimo automobilovou dopravu a tímto mít klíčovou roli v přeměně společnosti, která pomůže vytvořit z vodíku použitelný a ekonomický zdroj čisté energie,“ dodal k investicím místopředseda Hyundai Motor Group Eui-sun Chung.

Letos vypustil Hyundai do světa nový vodíkový model Nexo, fungující jako nástupce starého Tucsonu FCEV, zatímco Kia na stejné platformě uvede vlastní model využívající palivový článek v roce 2021. Marketingovým plánem za prodejem těchto modelů je samozřejmě jejich čistý provoz, kdy je odpadem z provozu vodíkového ústrojí pouze voda, načež zmíněné Nexo umí fungovat i jako efektivní čistička vzduchu pro stále se zhoršující kvalitu ovzduší v dopravou přeplněných městech.     

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Ve své vodíkové budoucnosti chce Hyundaie vybudovat i zbrusu novou továrnu pro palivové články v jihokorejském Čchungdžu. Současná roční produkce 3000 vodíkových ústrojí tak má do roku 2022 narůst na 40.000 jednotek. Mimo to, koncern letos v červnu uzavřel partnerství s německým Volkswagenem na společném vývoji této technologie.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 53 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky