Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo Hyundai

Hyundai Nexo | Hyundai

Hyundai Nexo Hyundai

Hyundai Nexo | Hyundai

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo Hyundai

Hyundai Nexo | Hyundai

Hyundai Nexo Hyundai

Hyundai Nexo | Hyundai

Hyundai Nexo Hyundai

Hyundai Nexo | Hyundai

Hyundai Nexo Hyundai

Hyundai Nexo | Hyundai

Hyundai Nexo
Hyundai Nexo
Hyundai Nexo
Hyundai Nexo
16
Fotogalerie

Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Hyundai má v plánu povýšit na vedoucí značku v kategorii vodíkových pohonů. Do vývoje a produkce nových ústrojí tak chce investovat pořádný ranec peněz.

Nejde pouze o elektřinu. Koncern Hyundai Motor Group zahrnující značky Hyundai, Kia a Genesis (v USA) vidí zářnou a „čistou“ budoucnost rovněž v rozvoji vodíkových pohonů. Korejská automobilka tak oznámila, že do této technologie investuje v přepočtu přes 157 miliard korun. Součástí plánu je samozřejmě v dalších letech podstatné navýšení produkce modelů využívajících vodíkové palivové články.

Kromě vývoje, rozšíření výzkumných oddělení a produkčních míst pro palivové články tak chce Hyundai vyrábět až 500.000 vodíkových modelů ročně. Tohoto milníku chce Hyundai dosáhnout do roku 2030. Tím ovšem společnost nemyslí pouze osobní vozy. Svou technologii chce totiž využít také v užitkových vozech nebo pracovních strojích jako vysokozdvižných vozících či dronech.

„Chceme náš zájem rozšířit i mimo automobilovou dopravu a tímto mít klíčovou roli v přeměně společnosti, která pomůže vytvořit z vodíku použitelný a ekonomický zdroj čisté energie,“ dodal k investicím místopředseda Hyundai Motor Group Eui-sun Chung.

Letos vypustil Hyundai do světa nový vodíkový model Nexo, fungující jako nástupce starého Tucsonu FCEV, zatímco Kia na stejné platformě uvede vlastní model využívající palivový článek v roce 2021. Marketingovým plánem za prodejem těchto modelů je samozřejmě jejich čistý provoz, kdy je odpadem z provozu vodíkového ústrojí pouze voda, načež zmíněné Nexo umí fungovat i jako efektivní čistička vzduchu pro stále se zhoršující kvalitu ovzduší v dopravou přeplněných městech.     

Ve své vodíkové budoucnosti chce Hyundaie vybudovat i zbrusu novou továrnu pro palivové články v jihokorejském Čchungdžu. Současná roční produkce 3000 vodíkových ústrojí tak má do roku 2022 narůst na 40.000 jednotek. Mimo to, koncern letos v červnu uzavřel partnerství s německým Volkswagenem na společném vývoji této technologie.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud