Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Hyundai má v plánu povýšit na vedoucí značku v kategorii vodíkových pohonů. Do vývoje a produkce nových ústrojí tak chce investovat pořádný ranec peněz.

Nejde pouze o elektřinu. Koncern Hyundai Motor Group zahrnující značky Hyundai, Kia a Genesis (v USA) vidí zářnou a „čistou“ budoucnost rovněž v rozvoji vodíkových pohonů. Korejská automobilka tak oznámila, že do této technologie investuje v přepočtu přes 157 miliard korun. Součástí plánu je samozřejmě v dalších letech podstatné navýšení produkce modelů využívajících vodíkové palivové články.

Kromě vývoje, rozšíření výzkumných oddělení a produkčních míst pro palivové články tak chce Hyundai vyrábět až 500.000 vodíkových modelů ročně. Tohoto milníku chce Hyundai dosáhnout do roku 2030. Tím ovšem společnost nemyslí pouze osobní vozy. Svou technologii chce totiž využít také v užitkových vozech nebo pracovních strojích jako vysokozdvižných vozících či dronech.

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

Jak schopný je Hyundai Nexo vysavač? Za měsíc vyčistil 918 kg vzduchu!

„Chceme náš zájem rozšířit i mimo automobilovou dopravu a tímto mít klíčovou roli v přeměně společnosti, která pomůže vytvořit z vodíku použitelný a ekonomický zdroj čisté energie,“ dodal k investicím místopředseda Hyundai Motor Group Eui-sun Chung.

Letos vypustil Hyundai do světa nový vodíkový model Nexo, fungující jako nástupce starého Tucsonu FCEV, zatímco Kia na stejné platformě uvede vlastní model využívající palivový článek v roce 2021. Marketingovým plánem za prodejem těchto modelů je samozřejmě jejich čistý provoz, kdy je odpadem z provozu vodíkového ústrojí pouze voda, načež zmíněné Nexo umí fungovat i jako efektivní čistička vzduchu pro stále se zhoršující kvalitu ovzduší v dopravou přeplněných městech.     

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Ve své vodíkové budoucnosti chce Hyundaie vybudovat i zbrusu novou továrnu pro palivové články v jihokorejském Čchungdžu. Současná roční produkce 3000 vodíkových ústrojí tak má do roku 2022 narůst na 40.000 jednotek. Mimo to, koncern letos v červnu uzavřel partnerství s německým Volkswagenem na společném vývoji této technologie.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků