Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Seznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogalerie

Korejská automobilka Hyundai se v Ženevě prezentuje studií crossoveru jménem Hyundai Intrado. Má neobvyklou konstrukci karoserie, neobvyklý pohon a design, který by se mohl brzy objevit na produkčním modelu.

Základ karoserie tvoří rám, jehož jednotlivé díly vznikly navrstvením karbonu na základ z elastického pěnového materiálu. Vnější opláštění je tvořeno panely z odlehčené oceli. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekOcelová karoserie je usazena na karbonovém rámu, vyrobeném novou technologií

Zdrojem hnací síly pro Hyundai Intrado jsou palivové články, které nabíjejí baterie o kapacitě 36 kWh. Jedna nádrž mezi zadními koly a druhá pod zadními sedadly pojmou dohromady 100 litrů vodíku. 

Možná ještě pozoruhodnější než konstrukce Hyundai Intrado je ale jeho vzhled. Peter Schreyer, který kdysi zběhl od Audi ke značce Kia a dnes je prezidentem celé Hyundai Motor Group, navrhl kompaktní crossover s vertikální přídí, výrazně širokým postojem a nízkým prosklením. Znovu tak dokázal, že proporce zkrátka umí. 

Tiskové komuniké Hyundai všemožně naznačuje, že model velmi podobného vzhledu bychom mohli brzy vidět v sériové výrobě. Intrado je podle automobilky „víc než pouhé stylistické cvičení“ a je „relevantní pro zákazníky“. Velmi pravděpodobně jde o předzvěst nového modelu, který se v nabídce značky zařadí pod Hyundai ix35.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábějí elektřinu chemickou reakcí z kyslíku a vodíku. Takto poháněný automobil má nulové výfukové emise jako elektromobil, ale nevyžaduje dlouhé dobíjení a netrpí omezeným dojezdem. 

Výroba vodíku dnes používanými technologiemi je nicméně energeticky náročná a neexistuje infrastruktura, která by umožnila jeho bezpečné skladování a tankování v masovém měřítku. Automobilky nicméně věří, že v budoucnu se tyto problémy podaří překonat.

Pohonem palivovými články se intenzivně zabývá Honda. Společnosti Ford, Daimler a Nissan podepsaly začátkem letošního roku dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových aut. Několik studií s tímto typem pohonu v minulosti představila rovněž samotná Hyundai Motor.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogalerie

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků