Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Seznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogalerie

Korejská automobilka Hyundai se v Ženevě prezentuje studií crossoveru jménem Hyundai Intrado. Má neobvyklou konstrukci karoserie, neobvyklý pohon a design, který by se mohl brzy objevit na produkčním modelu.

Základ karoserie tvoří rám, jehož jednotlivé díly vznikly navrstvením karbonu na základ z elastického pěnového materiálu. Vnější opláštění je tvořeno panely z odlehčené oceli. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekOcelová karoserie je usazena na karbonovém rámu, vyrobeném novou technologií

Zdrojem hnací síly pro Hyundai Intrado jsou palivové články, které nabíjejí baterie o kapacitě 36 kWh. Jedna nádrž mezi zadními koly a druhá pod zadními sedadly pojmou dohromady 100 litrů vodíku. 

Možná ještě pozoruhodnější než konstrukce Hyundai Intrado je ale jeho vzhled. Peter Schreyer, který kdysi zběhl od Audi ke značce Kia a dnes je prezidentem celé Hyundai Motor Group, navrhl kompaktní crossover s vertikální přídí, výrazně širokým postojem a nízkým prosklením. Znovu tak dokázal, že proporce zkrátka umí. 

Tiskové komuniké Hyundai všemožně naznačuje, že model velmi podobného vzhledu bychom mohli brzy vidět v sériové výrobě. Intrado je podle automobilky „víc než pouhé stylistické cvičení“ a je „relevantní pro zákazníky“. Velmi pravděpodobně jde o předzvěst nového modelu, který se v nabídce značky zařadí pod Hyundai ix35.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábějí elektřinu chemickou reakcí z kyslíku a vodíku. Takto poháněný automobil má nulové výfukové emise jako elektromobil, ale nevyžaduje dlouhé dobíjení a netrpí omezeným dojezdem. 

Výroba vodíku dnes používanými technologiemi je nicméně energeticky náročná a neexistuje infrastruktura, která by umožnila jeho bezpečné skladování a tankování v masovém měřítku. Automobilky nicméně věří, že v budoucnu se tyto problémy podaří překonat.

Pohonem palivovými články se intenzivně zabývá Honda. Společnosti Ford, Daimler a Nissan podepsaly začátkem letošního roku dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových aut. Několik studií s tímto typem pohonu v minulosti představila rovněž samotná Hyundai Motor.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků