Hyundai i40 Sedan: nástupce Sonaty je zde

Na autosalonu v Barceloně stánek Hyundaie ozdobila premiéra sedanu řady i40, jenž v Evropě nahrazuje slavnou Sonatu.

Model Sonata v USA i Evropě platil v posledních dekádách za cenově dostupný velký sedan, ale jeho jméno nakonec padlo za oběť uniformnímu kódovému značení. Je to zásadní změna v postavení středního sedanu Hyundai, jako první se navíc představila kombiverze Hyundai i40 (Sonata se přitom s karoserií kombi u nás nikdy neprodávala), zatímco sedan se objevil před několika dny na prvním nákresu. Ačkoli se řada i40 na první pohled podobá třeba Sonatě prodávané v USA, jde o zcela jiný vůz, který hodlá (i s využitím v Evropě populární karoserie kombi) zaútočit na výsostné pozice tandemu Mondeo/Passat

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový sedan Hyundai i40 je dlouhý 4 740 mm a stojí na rozvoru náprav 2 770 mm, což nabízí slušné předpoklady k naplnění proklamovaného cíle, aby se i40 sedan v rámci evropské střední třídy stal „nejprostornějším vozem na předních sedadlech“. Hyundai rovněž slibuje „nejkomfortnější svezení v rámci segmentu D“. U nás se můžeme těšit na dva vznětové a dva zážehové čtyřválce plnící emisní normu Euro V. Řada i40 se tak dočkala zástavby zcela nového dvoulitru „Nu“ s přímým vstřikováním, výkonem 177 koní (130 kW) a točivým momentem až 213 Nm, který sedanu v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou udělí zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,7 s a průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejhospodárnější verzí se má stát sedan i40 se vznětovým „turbodieselem“ s objemem 1,7 l a výkonem 115 koní (85 kW), jenž v součinnosti se soustavou Blue Drive (start/stop, speciální alternátor a pneumatiky se sníženým valivým odporem) údajně zajistí dosažení průměrné spotřeby nafty 4,3 l/100 km. Nová Sonata, vlastně i40 (musíme si zvyknout…), bude v našich podmínkách dodávána s řadou progresivních prvků včetně „chytrého“ parkovacího asistentu, couvací kamery a zábavního palubního systému zahrnujícího vestavěnou navigaci, propojení skrze Bluetooth nebo hlasové ovládání. Pobyt na palubě zpříjemní také vyhřívaná a větraná přední sedadla, vyhřívaný věnec volantu či elektricky ovládaná parkovací brzda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hyundai i40 by se měl v obou karosářských verzích na evropských trzích objevit již v následujících týdnech a zákazníci zřejmě ocení pětiletou záruku bez limitu najetých kilometrů, silniční asistenci a bezplatné servisní prohlídky (v závislosti na konkrétním trhu). Automobilka Hyundai v Evropě očekává u řady i40 roční odbyt zhruba 60 000 vozů a také díky ní hodlá koncem letošního roku překonat tříprocentní podíl na evropských odbytištích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků