Hyundai i40 prošel modernizací. Musí vám stačit maximálně 136 koní

Hyundai i40 se dočkal lehké modernizace a kromě menších kosmetických změn přichází s novým naftovým motorem a doplněnou výbavou bezpečnostních systémů.

Modernizace i40 se týká sedanu i kombi, nicméně po stránce designu přináší jen minimální změny na vzezření obou variant. Úpravou prošla mřížka chladiče a nová jsou větší 18palcová litá kola, jež rozšiřují dosavadní výběr 16- a 17palcových disků. V interiéru Hyundai představuje nové barevné kombinace polstrování a obložení.

Do i40 se poté dostává i systém autonomního nouzového brzdění (FCA), který řidiče nejprve upozorní akusticky a vizuálně na možnou překážku v cestě a v případě nutnosti dokáže vůz automaticky zabrzdit. Překážky v cestě systém kontroluje v rychlostech nad 10 km/h. Novinka je součástí balíčku již dostupných bezpečnostních asistentů SmartSense.

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

K větším technickým změnám dochází pod kapotou i40. Hyundai uvádí, že jeho současná nabídka motorizací prošla revizí a již plní požadavky nejnovější emisní normy Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost příští rok.

Do prodeje se tak dostává i nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream o objemu 1,6 litru, jenž bude k dostání ve dvou výkonových specifikacích, a dostal se také již pod kapotu modernizované i30. Standardně mluvíme o výkonu 85 kW (115 koní) a točivém momentu 280 Nm. V této verzi bude diesel spojen s manuální šestistupňovou manuální převodovkou.

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

V silnější variantě má naftová šestnáctistovka rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Zde už je na výběr mezi zmíněnou šestistupňovou manuální skříní, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Alternativou vůči dieselům je pak benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW (132 koní) a točivém momentu 161 Nm.   

Nynější Hyundai i40 prochází zřejmě poslední modernizací před příchodem zcela nové generace v roce 2020. Model představený v roce 2011 prošel rozsáhlejším vylepšením v roce 2015. Na uvedení nástupce je tedy nejvyšší čas.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků