Hyundai i40 prošel modernizací. Musí vám stačit maximálně 136 koní

Hyundai i40 se dočkal lehké modernizace a kromě menších kosmetických změn přichází s novým naftovým motorem a doplněnou výbavou bezpečnostních systémů.

Modernizace i40 se týká sedanu i kombi, nicméně po stránce designu přináší jen minimální změny na vzezření obou variant. Úpravou prošla mřížka chladiče a nová jsou větší 18palcová litá kola, jež rozšiřují dosavadní výběr 16- a 17palcových disků. V interiéru Hyundai představuje nové barevné kombinace polstrování a obložení.

Do i40 se poté dostává i systém autonomního nouzového brzdění (FCA), který řidiče nejprve upozorní akusticky a vizuálně na možnou překážku v cestě a v případě nutnosti dokáže vůz automaticky zabrzdit. Překážky v cestě systém kontroluje v rychlostech nad 10 km/h. Novinka je součástí balíčku již dostupných bezpečnostních asistentů SmartSense.

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

K větším technickým změnám dochází pod kapotou i40. Hyundai uvádí, že jeho současná nabídka motorizací prošla revizí a již plní požadavky nejnovější emisní normy Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost příští rok.

Do prodeje se tak dostává i nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream o objemu 1,6 litru, jenž bude k dostání ve dvou výkonových specifikacích, a dostal se také již pod kapotu modernizované i30. Standardně mluvíme o výkonu 85 kW (115 koní) a točivém momentu 280 Nm. V této verzi bude diesel spojen s manuální šestistupňovou manuální převodovkou.

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

V silnější variantě má naftová šestnáctistovka rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Zde už je na výběr mezi zmíněnou šestistupňovou manuální skříní, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Alternativou vůči dieselům je pak benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW (132 koní) a točivém momentu 161 Nm.   

Nynější Hyundai i40 prochází zřejmě poslední modernizací před příchodem zcela nové generace v roce 2020. Model představený v roce 2011 prošel rozsáhlejším vylepšením v roce 2015. Na uvedení nástupce je tedy nejvyšší čas.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků