Hyundai i40 prošel modernizací. Musí vám stačit maximálně 136 koní

Hyundai i40 se dočkal lehké modernizace a kromě menších kosmetických změn přichází s novým naftovým motorem a doplněnou výbavou bezpečnostních systémů.

Modernizace i40 se týká sedanu i kombi, nicméně po stránce designu přináší jen minimální změny na vzezření obou variant. Úpravou prošla mřížka chladiče a nová jsou větší 18palcová litá kola, jež rozšiřují dosavadní výběr 16- a 17palcových disků. V interiéru Hyundai představuje nové barevné kombinace polstrování a obložení.

Do i40 se poté dostává i systém autonomního nouzového brzdění (FCA), který řidiče nejprve upozorní akusticky a vizuálně na možnou překážku v cestě a v případě nutnosti dokáže vůz automaticky zabrzdit. Překážky v cestě systém kontroluje v rychlostech nad 10 km/h. Novinka je součástí balíčku již dostupných bezpečnostních asistentů SmartSense.

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

K větším technickým změnám dochází pod kapotou i40. Hyundai uvádí, že jeho současná nabídka motorizací prošla revizí a již plní požadavky nejnovější emisní normy Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost příští rok.

Do prodeje se tak dostává i nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream o objemu 1,6 litru, jenž bude k dostání ve dvou výkonových specifikacích, a dostal se také již pod kapotu modernizované i30. Standardně mluvíme o výkonu 85 kW (115 koní) a točivém momentu 280 Nm. V této verzi bude diesel spojen s manuální šestistupňovou manuální převodovkou.

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

V silnější variantě má naftová šestnáctistovka rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Zde už je na výběr mezi zmíněnou šestistupňovou manuální skříní, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Alternativou vůči dieselům je pak benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW (132 koní) a točivém momentu 161 Nm.   

Nynější Hyundai i40 prochází zřejmě poslední modernizací před příchodem zcela nové generace v roce 2020. Model představený v roce 2011 prošel rozsáhlejším vylepšením v roce 2015. Na uvedení nástupce je tedy nejvyšší čas.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků