Hyundai i40 prošel modernizací. Musí vám stačit maximálně 136 koní

Hyundai i40 se dočkal lehké modernizace a kromě menších kosmetických změn přichází s novým naftovým motorem a doplněnou výbavou bezpečnostních systémů.

Modernizace i40 se týká sedanu i kombi, nicméně po stránce designu přináší jen minimální změny na vzezření obou variant. Úpravou prošla mřížka chladiče a nová jsou větší 18palcová litá kola, jež rozšiřují dosavadní výběr 16- a 17palcových disků. V interiéru Hyundai představuje nové barevné kombinace polstrování a obložení.

Do i40 se poté dostává i systém autonomního nouzového brzdění (FCA), který řidiče nejprve upozorní akusticky a vizuálně na možnou překážku v cestě a v případě nutnosti dokáže vůz automaticky zabrzdit. Překážky v cestě systém kontroluje v rychlostech nad 10 km/h. Novinka je součástí balíčku již dostupných bezpečnostních asistentů SmartSense.

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

K větším technickým změnám dochází pod kapotou i40. Hyundai uvádí, že jeho současná nabídka motorizací prošla revizí a již plní požadavky nejnovější emisní normy Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost příští rok.

Do prodeje se tak dostává i nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream o objemu 1,6 litru, jenž bude k dostání ve dvou výkonových specifikacích, a dostal se také již pod kapotu modernizované i30. Standardně mluvíme o výkonu 85 kW (115 koní) a točivém momentu 280 Nm. V této verzi bude diesel spojen s manuální šestistupňovou manuální převodovkou.

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

V silnější variantě má naftová šestnáctistovka rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Zde už je na výběr mezi zmíněnou šestistupňovou manuální skříní, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Alternativou vůči dieselům je pak benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW (132 koní) a točivém momentu 161 Nm.   

Nynější Hyundai i40 prochází zřejmě poslední modernizací před příchodem zcela nové generace v roce 2020. Model představený v roce 2011 prošel rozsáhlejším vylepšením v roce 2015. Na uvedení nástupce je tedy nejvyšší čas.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků