Hyundai i40 prošel modernizací. Musí vám stačit maximálně 136 koní

Hyundai i40 se dočkal lehké modernizace a kromě menších kosmetických změn přichází s novým naftovým motorem a doplněnou výbavou bezpečnostních systémů.

Modernizace i40 se týká sedanu i kombi, nicméně po stránce designu přináší jen minimální změny na vzezření obou variant. Úpravou prošla mřížka chladiče a nová jsou větší 18palcová litá kola, jež rozšiřují dosavadní výběr 16- a 17palcových disků. V interiéru Hyundai představuje nové barevné kombinace polstrování a obložení.

Do i40 se poté dostává i systém autonomního nouzového brzdění (FCA), který řidiče nejprve upozorní akusticky a vizuálně na možnou překážku v cestě a v případě nutnosti dokáže vůz automaticky zabrzdit. Překážky v cestě systém kontroluje v rychlostech nad 10 km/h. Novinka je součástí balíčku již dostupných bezpečnostních asistentů SmartSense.

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

K větším technickým změnám dochází pod kapotou i40. Hyundai uvádí, že jeho současná nabídka motorizací prošla revizí a již plní požadavky nejnovější emisní normy Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost příští rok.

Do prodeje se tak dostává i nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream o objemu 1,6 litru, jenž bude k dostání ve dvou výkonových specifikacích, a dostal se také již pod kapotu modernizované i30. Standardně mluvíme o výkonu 85 kW (115 koní) a točivém momentu 280 Nm. V této verzi bude diesel spojen s manuální šestistupňovou manuální převodovkou.

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

V silnější variantě má naftová šestnáctistovka rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Zde už je na výběr mezi zmíněnou šestistupňovou manuální skříní, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Alternativou vůči dieselům je pak benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW (132 koní) a točivém momentu 161 Nm.   

Nynější Hyundai i40 prochází zřejmě poslední modernizací před příchodem zcela nové generace v roce 2020. Model představený v roce 2011 prošel rozsáhlejším vylepšením v roce 2015. Na uvedení nástupce je tedy nejvyšší čas.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků