akurat ze to je taky mox avensis+acord :-)
Design tentokrát řešit nebudu, z mého pohledu je tam zbytečně moc linek, ale to je fuk. Co mě ale docela z přiložených fotek zaráží je celková silueta. Je jasně patrná svažující se záď od B-sloupku a to dost výrazně a to není dobrý. Je to v poslední době u kombíků trend a nejsem si zrovna jistý, jestli je to dobře. Začíná převládat design nad praktičností a to zrovna u kombíků potřeba není. Z fotek lze i odtušit, že objem kufru nebude velký. Něco obdobného jako u i30, která má prachmizerných 415l, což má např. obyč. 5dv. Civic. Takže tak nějak nevím, co si o tom myslet, ale třeba to v reálu bude úplně jinak, nechám se překvapit. Nicméně auto to bude solidní, o tom žádná.
U kufru mimo moznost o tom psat v katalogu nejde ani tak o nejake absolutni hodnoty objemu, ale o jeho vyuzitelnost. Mnoho sedanu ma kufry okolo 500 litru a nedate tam ani kocarek, protoze se tam proste nevejde. kombi nepotrebuje primarne giganticky papirovy objem, ale to, aby mel zakladni hodnoty co nejvetsi, tzn. prosto mezi podbehy, hloubku a vysku. zda tam pak nasbira dalsi jiz ne tolik podstatne litry dvojitou podlahou ci prostorem, ktery je tak neprakticky, ze se hodi akorat na vystlani papirem je vedlejsi.A to i i30 SW proste plni. Ten kufr byt ma mensi objem jak jini, tak je dostatecne prakticky. A o to jde. Ano, muzeme stavet hnusy typu minuleho Ecka v kombi, nebo minuleho Akordu v kombi. Nebo se muzou stavet kombi u kterych prosty litrovy objem neni tim nejdulezitejsim.
to Rode: Je 500 litrový kufr např. ve Focusu, Astře, Cee´du, atd. nepraktický? Je 600 litrový kufr v Octávii nepraktický? Není. Vleze se tam kočár a hromada věcí? Vleze a to bez sebemenšího problému. Tak o čem se tu bavíme? Těch 415 litrů je jednoduše bída a fiktivní praktičnost na tom nic nezmění. 400 litrů je pomalu základ u karosérie HB v nižší střední. U i30 to byl záměr, prim u tohoto vozu hrajou cestující. Na litry v kufru je tu sestřička Cee´d SW. U i40 to bude obdobné. Taková je strategie Hyundai/Kia.
to je spatny pohled. nekdo musi byt nejvetsi, nekdo nejmensi a zbytek uprostred. muzeme pak desne resit, ze ostatni nemaji kufr 600 litru jako octa a tak jsou spatni. Proc? musi mit kazde kombi 600 litru? Proc? Nemuze byt an trhu kombi co ma 450 litru? 500 litru? 600 litru? ja mam kombi stredni tridy s podprumernym kufrem a vubec mi to nevadi. ja vyuziju to, ze je vyssi, ale vetsi objem bych nevyuzil a o to jde. nekdo jiny potrebuje velky kufr, tak si koupi ve stredni superba a ma to co potrebuje. ale proc bych si ja mel koupit superba, kdyz to nevyuziji?Proto na tom nevidim nic spatneho, ze ne kazdy ma kufr jako lidr daneho parametru v segmentu. Budme za ty moznosti radi a ja jsem rad, ze si mohu koupt kombi u ktereho ja osobne neresim ani zdaleka absolutni hodnotu objemu ale fakt, ze tam zasunu kocarek s prostym sklopenim budky a mam klid. to mi uplne staci. na vse ostatni mi tech 450 litru stredni tridy bohate staci.
K+nechapem,preco ludia posudzuju auto na zaklade nejakeho cisla.... :-Osu auta,ktore maju 500 litrov vyuzitelnych lepsie,ako tie,ktore maju 560-580 litrov...a uz vobec nechapem,preco niektory zhadzuju kombik len preto,lebo tam nema 650 litrov ako ine auto...ked chcem kombik na to,aby som tam dal klietku so psom,nemusim mat meter-dvadsat dlhu loznu plochu a 650 litrov,staci mi kombik so 480 litrami.atd
to R1S0:" nechapem,preco ludia posudzuju auto na zaklade nejakeho cisla " - Ty já taky nechápu. Ale na druhou stranu chápu lidi, kterým se zdá 415 litrů v kombi nižší střední třídy zatraceně málo. Je to pomalu hodnota, kterou mají 5dv. verze v téže třídě a tím pádem smysl kombi, až na rovnou ložnou plochu, úplně odpadá. Nebo si snad někdo dobrovolně připlácí za kombi verzi jen a pouze proto, aby dal do kufru to samé jako do hatchbacku? Asi těžko." ked chcem kombik na to,aby som tam dal klietku so psom,nemusim mat meter-dvadsat dlhu loznu plochu a 650 litrov,staci mi kombik so 480 litrami " - Na klícku se psem stačí 250 litrů v hatchbacku B-třídy, na to není potřeba kombík.To, že kombi verze v nižší střední začínají na cca 500 litrech a končí někde u 700 litrů je jednoduše fakt. V tomto kontextu je 415 litrů u i30 mizérie.
Estek tomuto "Na klícku se psem stačí 250 litrů v hatchbacku B-třídy, na to není potřeba kombík."zalezi,na akeho psa,a na ich pocte.... ja pudlika nemam,a rovnako nemam len jedneho psa.takze hatch by mi bol vies na co... :-P
to R1S0: Původně jsi psal o jedné klícce a jednom psovi. ;-) Pokud máš velkýho psa, potažmo jich máš víc, tak v tom případě bys měl jásat za možnost nákupu 700 litrovýho Logana MCV. :-D
unika ti a aj kademu,komu sa zda napriklad 480 litrvo malo jeden fakt.a to ten,ze sedan sice moze mat 500 litrov,ale v kombiku mam tu vyhodu,ze mi objem nekonci tam,kde u sedanu...teda na hrane okien....ale mam tam ulozny priestor,ktory sice nieje pocitany do objemu kufra,ale je vyuzitelny.a tak mozno stolik,ktory zabera 500 litrov do kombika so 412l objemom dam,ale do sedanu s 500 litrami logicky nie :-Dtakze este raz,cisto posudzovanie podla cisla v tabulke je bullshit,a aj 415l nemusi byt "zatracene malo"
to R1S0: Ne, mně opravdu nic neuniká. Zkus si tu naši diskusi přečíst ještě jednou a najít v ní někde něco o sedanech. ;-) Celou dobu mluvím čistě o verzi kombi. Jinak 480 litrů se mi na kombi nižší střední třídy zdá jako dobrý základ, 415 litrů u i30 nikoliv a JE to v porovnání s konkurencí zatraceně málo. To ale neznamená, že to někdo nemůže vidět jinak. Najde se určitě spousta lidí, kterým ten objem bude stačit. Já pouze konstatuju fakta a ty, bohužel pro i30, hrají do karet konkurenci. Navíc už jsem to tu jednou psal. U i30 to je záměr, že má tak malý kufr, páč u ní je důraz kladen na cestující a jejich pohodlí.
Do údajně 480l kufru Fabie Combi se nám kočárek (velký Knorr) nevešel. Nešel protlačit vstupním otvorem. do Hyu i30cw s "pouhými 415l ho lze doslova hodit. Vejde se tam královsky. Kdyby se z kufru i30 vyndala dvojitá podlaha s úložnými prostory, rázem bude ten objem jinde.
Samotná hodnota objemu kufru je k ničemu, protože člověk neví podle jaké normy je to počítáno a jestli se to počítá i s rezervou atd. Navíc dost často mají kombíky menší hodnotu než sedany.Např. údaje Octavie, ta má 605 litrů, ale bez rezervy, s rezervou to je 580 litrů.Ford Focus kombi - s rezervou 482, bez rezervy 503 litrů a verze sedan má s rezervou 467 a bez ní 537.Golf Variant - 505 litrů dle ISO 3832Passat sedan - 565 litrů, kombi - 513 litrůAccord kombi - 406 litrů !!!, sedan - 467 litrůMondeo kombi - 494 litrů s rezervou, 554 litrů bez níDocela by mě zajímalo, které kombíky nižší střední mají těch 700 litrů.
to kamil: Čekal jsem, kdo se na těch 700 litrů chytne jako první, bingo. :-D Nicméně je to Logan MCV.
Proti Loganu MCV můžeš za mizérii označit i všechna auta střední třídy (co se velikosti kufru týče), na toho se nechytá ani Superb v kombíku.
dleas z toho kovbojku, proste zkus pochopit, ze nekdo ma kufr nejvetsi, nekdo nejmensi a zbytek je mezi tim. chapu, ze co nema to maximum je spatne, ale diky Bohu, ze jsou i male kombi, jinak bych nemel co koupit. Takze mala kombi typu A4, 3er, Cklasse, 159SW apod. jsou paradani. prakticke, ale zadne hrozne krabice.
to Rode: Žádná kovbojka se nekoná a chápat by tu měl někdo jiný. ;-) Já někde píšu, že když to nemá maximum, tak je to špatně? Kde? To, že i30 má v nižší střední nejmenší z nejmenších kufrů je fakt, nebo ne? To je vše co říkám, prostě konstatuju fakta. My dva nejsme vůbec ve sporu, tak proč to pořád komplikuješ a podsouváš mi něco, co jsem nikdy neřekl? Nemá smysl to dál řešit.
souhlas
cau rode,mohl bys mi napsat na esefjr@seznam.cz, chtel bych se te zeptat prave na veci s kocarkem.....hledam auto ....diky.e.
jdu psat
Já bych právě design řešil, protože ten z velké části rozhoduje o úspěchu nebo neuspěchu modelu. Na můj vkus (a myslím, že i na vkus velké části evropských zákazníků) je vzhled dost odvážný, i když produkční verze bude asi trochu umírněnější.
no prave, ze design urcite umirnenejsi nebude, pred tydnem jsem se vratil z vietnamu a tam se uz nove sonaty, resp. i40 vesele prohaneji a vypadaji uplne stejne, jako na tech skicich, staci se podivat na korejske stranky automobilky, tak jsou i podrobne informace. za sebe ale musim rict, ze nazivot to vypada hoodne dobre :)
prikladam i odkaz na novou sonatu worldwide.hyundai.com ... nazivo dost pripomina passat cc
Zatím korejci nic nevymýšlí - jenom pajcují. To je poměrně jednoduchá fáze rozvoje. Nepotřebuji žádný vývoj, jenom kopíruju to co dělá prodejní leader - momentálně vw.Pajcování ze zásady nefandím a neobdivuju to. Je to ale regulérní strategie, kterou dělají japonci padesát let a dělají to pořád.Tím jenom chci říct, že to nelze korejcům vyčítat.
Přesně moje slova, VW je leader v pajcování, přímý vstřik benzínu od Mitsubishi, CR naftu od Fiatu, nasazení turbomotorů od Saabu atd., nehledě na to, že celou filozofii VW opajcoval Hitler od Henryho Forda :-DV Indii dokonce opajcovali celé auto (Suzuki) a budou na něj jen lepit své logo ;-)Bez toho pajcování by tu nebyla žádná automobilka, vždycky jeden něco vymyslí a pak to začnou používat všichni ostatní.
Tohle nemyslíš vážně, že ne? ;-)
Je to psáno s nadsázkou, abych si rýpnul do Zelího, ale vychází to z reality.
Proc, vzdyt ma vice mene pravdu. to ze se to tobe, znamemu germanofilovi nehodi do kramu, nic na te veci nemeni.
to Zelí: Ale to se bavíš svým způsobem jen o kusu plechu, tzn. o designu. Ale co technika, např. motory ( R4, V6, V8 ), ty pajcují od koho? Páč to je to gró co dělá auto autem.P.S.: Kdyby pajcovali od VW, tak z toho nevzniknou tyhle fluidní patvary.
Jsem už poměrně pamětník a pamatuji na doby, kdy korejci nedělali žádná auta. Všechno čeho dosáhli šlo cestou licencí a nyní jen kopírování. Jejich technický přínos je velká 0.Samozřejmě, že se najdou trubky, které i tyhle výtvory bezmezně obdivují. Nechápu. Opravdu ne.Pozor, nejsem žádný germánský fanda. Momentálně je ale jejich pozice nespochybnitelná, jsou na technické špici v hromadné výrobě. Možná, že za dvacet let to bude jinak, ale momentálně to tak je. Posledních dvacet let je jejich. Koreci na tom nic zatím nemění. Ukáže čas, jestli se to změní. Zatím tomu nic nenasvědčuje. Čekám, že půjdou japonskou cestou..
Jenže to co ty SHNILÁ ZELENINO tady blábolíš není nic jiného než trapné papouškování 100 let starých knedlíkovských předsudků! Osobně se už třeba 10 let znám s profesorem Siyoulem z Kookminské university, který pro Hyundai už spoustu let pracuje na převodovkách - a až jednou budeš mít ty (a nebo kterýkoliv ze sráčů z mladoboleslavské fabriky na mrdky) opublikováno a zrealizováno tolik projektů a prototypů co on, můžeš se začít po právu navážet do "kopírujících korejců", zestydlej germánofile...
Radeček nám vytekl jak švestkovej knedlík.....jen by mne zajímalo odkud vzalo Hundai designéry.Od tohoto to totiž vše začíná.... a kdo o tom něco ví, tak je jasné že lidi se přetahují.Vyjde to levněji.:-P
Ve Ferrari navrhuje Japonec. Fuj talosi jedni kopirovaci, stydet by se meli!Kosmonaute, copak, dosel kyslik na obezne draze, nebo sis mozek poskodil nejak jinak?;-)
Design do toho netahejte, ten nemá s technickou vyspělostí či zaostalostí nic společného. Design je poplatný kulturnímu a historickýmu vývoji a přes veškerou globalizaci je design zcela odlišně vnímám v Evropě, Americe i Asii. A když chtějí výrazně expandovat na evropský trh, tak je celkem logické, že si najali evropské designéry, stejně jako mají jiné designéry pro domácí a americký trh. Ovšem pod tou slupkou jsou stále jejich technologie. Ale stejně je ironií, že současný evropský mainstream design se přibližuje tomu asijskému z doby před pár lety. ;)
Pro tebe by byl prinos jedine, kdyby vymysleli motor do X. Toho se ale nedockas. Licence tam sice byly, ale ted maji svuj vyvoj a je to i videt. Podle tvych slov by se dalo nazvat pajcovani temer u vsech automobilek. Co bys tak ocenil, kdyby Korejci prinesli automobilovemu svetu? Co konkretne opajcovali od Nemcu?
No chvála Bohu, že korejci neopajcovali 1.2 HTP, to by byla zkáza světa. Nevím sice, od koho pajcujou motory, ale v poměru objem/výkon/cena, patří k těm nejlepším. Tím netvrdím, že neexistují lepší motory, jistě že ano, ale ve stejné objemové kategorii jsou citelně dražší.
to armanyk: Ano, samozřejmě máš pravdu. Já už jsem se ale k " fluidnímu " designu nových Hyundaiů vyjadřoval několikrát a proto jsem napsal, že to tentokrát řešit nebudu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.