Hyundai i40 je zde. Zatím jako kombi, sedan letos

Automobilka Hyundai v Ženevě vystaví svůj nový model i40 pro střední třídu. Sonata tím končí. Ale je tu kombík! Sláva.

Značka Hyundai již několik let systematicky nahrazuje zavedená jména svých modelů alfanumerickými kombinacemi. Možná jde o pokus přiblížit se německým „prémiovkám“, ale automobilové prostředí tím přichází o další „jména“ ve prospěch neosobních kódů. To přesně koresponduje s trendem směřujícím k pojetí automobilu coby spotřebnímu materiálu. Jinými slovy, automobilové modely se postupně mění v čísla, podobně jako my. Ale dost filozofování. V Ženevě Hyundai s plnou pompou představí nový model i40, který má nahradit poměrně slavné jméno Sonata a my jsme vám jej dosud nabídli pouze v podobě prvotních kreseb. A úvodní karosářskou variantou se poněkud nezvykle stane kombík (sedan v nabídce přibude ještě koncem tohoto roku), který svoji slavnou premiéru oslaví již za dva týdny v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Naplňují se tak naše proroctví o tom, že v Evropě se nový střední Hyundai bude prodávat pod označením i40, o čemž jsme psali ve chvíli, kdy jsme vám představovali novou generaci modelu Sonata (2010) určenou pro domácí, jihokorejský trh. Porovnáte-li obrázky obou verzí, je vám jasné, že evropská verze i40 dostala rozsáhle přepracovanou příď, zatímco interiér se mnoho nezměnil. Tříramenný volant odpovídá „sportovnímu duchu“, který nyní vládne Evropou, totéž platí o sedadlech s posílenou boční oporou. Hyundai i40 hodlá zaútočit v segmentu D proti matadorům VW Passat nebo Ford Mondeo, ale i proti nováčkům typu Peugeot 508.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hyundai i40 má být evropským zákazníkům bližší než jakákoli dosavadní Sonata, protože vznikla přímo v designérském středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu. Styling karoserie má blíže k americké Elantře než k asijské Sonatě poslední generace a v rozsáhlejším měřítku využívá „fluidních“ motivů, o něž se nyní Hyundai v našich podmínkách opírá. Nový model i40 má oslnit „v dané třídě dosud nevídanými výbavovými prvky“ včetně vyhřívání a stavitelnosti všech sedadel, vyhřívaného volantu a samočinného odmlžování čelního okna.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V závislosti na konkrétním trhu bude Hyundai i40 dodáván s řadou moderních čtyřválcových motorů, jejichž objem však v žádném případě nepřekročí hranici 2,0 l. Základem palety „benzíňáků“ se stane přímovstřiková jednotka 1,6 GDI s výkonem 135 koní (99 kW)/6 300 ot./min. a točivým momentem 164 Nm/4 850 ot./min., výkonnější verze 2,0 GDI pak nabídne 177 koní (130 kW) a 208 Nm. Jistě více vás budou zajímat „diesely“. V této oblasti bude k mání čtyřválec 1,7 CRDi dodávaný ve výkonových verzích 116 a 136 koní (85 a 100 kW) s točivým momentem 260, resp. 325 Nm v okolí 2 000 ot./min.  

Hyundai i40 se na stánku jihokorejského producenta v Ženevě představí ve společnosti modelů Veloster Coupe a Hyundai Curb.


 



 
 


 

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků