Hyundai i40 je zde. Zatím jako kombi, sedan letos

Automobilka Hyundai v Ženevě vystaví svůj nový model i40 pro střední třídu. Sonata tím končí. Ale je tu kombík! Sláva.

Značka Hyundai již několik let systematicky nahrazuje zavedená jména svých modelů alfanumerickými kombinacemi. Možná jde o pokus přiblížit se německým „prémiovkám“, ale automobilové prostředí tím přichází o další „jména“ ve prospěch neosobních kódů. To přesně koresponduje s trendem směřujícím k pojetí automobilu coby spotřebnímu materiálu. Jinými slovy, automobilové modely se postupně mění v čísla, podobně jako my. Ale dost filozofování. V Ženevě Hyundai s plnou pompou představí nový model i40, který má nahradit poměrně slavné jméno Sonata a my jsme vám jej dosud nabídli pouze v podobě prvotních kreseb. A úvodní karosářskou variantou se poněkud nezvykle stane kombík (sedan v nabídce přibude ještě koncem tohoto roku), který svoji slavnou premiéru oslaví již za dva týdny v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Naplňují se tak naše proroctví o tom, že v Evropě se nový střední Hyundai bude prodávat pod označením i40, o čemž jsme psali ve chvíli, kdy jsme vám představovali novou generaci modelu Sonata (2010) určenou pro domácí, jihokorejský trh. Porovnáte-li obrázky obou verzí, je vám jasné, že evropská verze i40 dostala rozsáhle přepracovanou příď, zatímco interiér se mnoho nezměnil. Tříramenný volant odpovídá „sportovnímu duchu“, který nyní vládne Evropou, totéž platí o sedadlech s posílenou boční oporou. Hyundai i40 hodlá zaútočit v segmentu D proti matadorům VW Passat nebo Ford Mondeo, ale i proti nováčkům typu Peugeot 508.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hyundai i40 má být evropským zákazníkům bližší než jakákoli dosavadní Sonata, protože vznikla přímo v designérském středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu. Styling karoserie má blíže k americké Elantře než k asijské Sonatě poslední generace a v rozsáhlejším měřítku využívá „fluidních“ motivů, o něž se nyní Hyundai v našich podmínkách opírá. Nový model i40 má oslnit „v dané třídě dosud nevídanými výbavovými prvky“ včetně vyhřívání a stavitelnosti všech sedadel, vyhřívaného volantu a samočinného odmlžování čelního okna.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V závislosti na konkrétním trhu bude Hyundai i40 dodáván s řadou moderních čtyřválcových motorů, jejichž objem však v žádném případě nepřekročí hranici 2,0 l. Základem palety „benzíňáků“ se stane přímovstřiková jednotka 1,6 GDI s výkonem 135 koní (99 kW)/6 300 ot./min. a točivým momentem 164 Nm/4 850 ot./min., výkonnější verze 2,0 GDI pak nabídne 177 koní (130 kW) a 208 Nm. Jistě více vás budou zajímat „diesely“. V této oblasti bude k mání čtyřválec 1,7 CRDi dodávaný ve výkonových verzích 116 a 136 koní (85 a 100 kW) s točivým momentem 260, resp. 325 Nm v okolí 2 000 ot./min.  

Hyundai i40 se na stánku jihokorejského producenta v Ženevě představí ve společnosti modelů Veloster Coupe a Hyundai Curb.


 



 
 


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků