Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai usilovně připravuje svůj první skutečně ostrý hatchback. Už víme, že bude mít pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem okolo 191 kW (260 koní) a pohonem předních kol. To by v tuto chvíli mohlo stačit na elitu mezi rychlými hatchbacky s pohonem předních kol v podobě Hondy Civic Type-R, Golfu GTI Clubsport či Seatu Leon Cupra. Hyundai má však do budoucna mnohem větší plány.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Šéf sportovní divize N Albert Biermann pro magazín Autocar naznačil, že ostrá předokolka bude první z řady modelů. Pokud se bude sportovním modelům dařit, mohly by vzniknout i další, o poznání zajímavější kousky. V podstatě by tak Hyundai použil stejný recept jako Ford u Focusu - ten má v nabídce jak sportovní verzi ST, tak i nekompromisní RS s vyšším výkonem a pohonem všech kol.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Sám Biermann totiž přiznává, že pokud by chtěli konkurovat těm nejrychlejším hatchbackům, nevyhnou se pohonu všech kol. Automobilka by tak musela vyvinout unikátní pohon všech kol navzdory tomu, že pro i30 není v nabídce. To už je ale skutečně hudba budoucnost, nejprve bude muset Hyundai zjistit, jestli vůbec její zákazníci o sportovní modely stojí, a až pak může pomýšlet na sportovní hatchback té nejvyšší kategorie.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků