Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai usilovně připravuje svůj první skutečně ostrý hatchback. Už víme, že bude mít pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem okolo 191 kW (260 koní) a pohonem předních kol. To by v tuto chvíli mohlo stačit na elitu mezi rychlými hatchbacky s pohonem předních kol v podobě Hondy Civic Type-R, Golfu GTI Clubsport či Seatu Leon Cupra. Hyundai má však do budoucna mnohem větší plány.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Šéf sportovní divize N Albert Biermann pro magazín Autocar naznačil, že ostrá předokolka bude první z řady modelů. Pokud se bude sportovním modelům dařit, mohly by vzniknout i další, o poznání zajímavější kousky. V podstatě by tak Hyundai použil stejný recept jako Ford u Focusu - ten má v nabídce jak sportovní verzi ST, tak i nekompromisní RS s vyšším výkonem a pohonem všech kol.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Sám Biermann totiž přiznává, že pokud by chtěli konkurovat těm nejrychlejším hatchbackům, nevyhnou se pohonu všech kol. Automobilka by tak musela vyvinout unikátní pohon všech kol navzdory tomu, že pro i30 není v nabídce. To už je ale skutečně hudba budoucnost, nejprve bude muset Hyundai zjistit, jestli vůbec její zákazníci o sportovní modely stojí, a až pak může pomýšlet na sportovní hatchback té nejvyšší kategorie.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky