Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai usilovně připravuje svůj první skutečně ostrý hatchback. Už víme, že bude mít pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem okolo 191 kW (260 koní) a pohonem předních kol. To by v tuto chvíli mohlo stačit na elitu mezi rychlými hatchbacky s pohonem předních kol v podobě Hondy Civic Type-R, Golfu GTI Clubsport či Seatu Leon Cupra. Hyundai má však do budoucna mnohem větší plány.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Šéf sportovní divize N Albert Biermann pro magazín Autocar naznačil, že ostrá předokolka bude první z řady modelů. Pokud se bude sportovním modelům dařit, mohly by vzniknout i další, o poznání zajímavější kousky. V podstatě by tak Hyundai použil stejný recept jako Ford u Focusu - ten má v nabídce jak sportovní verzi ST, tak i nekompromisní RS s vyšším výkonem a pohonem všech kol.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Sám Biermann totiž přiznává, že pokud by chtěli konkurovat těm nejrychlejším hatchbackům, nevyhnou se pohonu všech kol. Automobilka by tak musela vyvinout unikátní pohon všech kol navzdory tomu, že pro i30 není v nabídce. To už je ale skutečně hudba budoucnost, nejprve bude muset Hyundai zjistit, jestli vůbec její zákazníci o sportovní modely stojí, a až pak může pomýšlet na sportovní hatchback té nejvyšší kategorie.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků