Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai usilovně připravuje svůj první skutečně ostrý hatchback. Už víme, že bude mít pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem okolo 191 kW (260 koní) a pohonem předních kol. To by v tuto chvíli mohlo stačit na elitu mezi rychlými hatchbacky s pohonem předních kol v podobě Hondy Civic Type-R, Golfu GTI Clubsport či Seatu Leon Cupra. Hyundai má však do budoucna mnohem větší plány.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Šéf sportovní divize N Albert Biermann pro magazín Autocar naznačil, že ostrá předokolka bude první z řady modelů. Pokud se bude sportovním modelům dařit, mohly by vzniknout i další, o poznání zajímavější kousky. V podstatě by tak Hyundai použil stejný recept jako Ford u Focusu - ten má v nabídce jak sportovní verzi ST, tak i nekompromisní RS s vyšším výkonem a pohonem všech kol.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Sám Biermann totiž přiznává, že pokud by chtěli konkurovat těm nejrychlejším hatchbackům, nevyhnou se pohonu všech kol. Automobilka by tak musela vyvinout unikátní pohon všech kol navzdory tomu, že pro i30 není v nabídce. To už je ale skutečně hudba budoucnost, nejprve bude muset Hyundai zjistit, jestli vůbec její zákazníci o sportovní modely stojí, a až pak může pomýšlet na sportovní hatchback té nejvyšší kategorie.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků