Hyundai i30 z Nošovic získá až 275 koní. Odtajněna i nová verze fastback

Dvě verze - s výkony 250 a 275 koňských sil - bude mít "ostrý" hatchback i30 N, který právě odtajnila značka Hyundai. Spolu s ním ukázala i novou karosářskou variantu svého modelu nižší střední třídy i30. Fastback, bude mít, stejně jako například octavia, otevíratelnou celou záď, včetně okna.

Deset tisíc kilometrů jen na severní smyčce okruhu Nürburgring museli ujet testovací řidiči značky Hyundai, než mohl být oficiálně představen první "ostrý" hatchback v historii této korejské automobilky.

Nakonec vznikl vůz, který pohání dvoulitrový čtyřválcový turbomotor naladěný v základní verzi na 250 koňských sil. Ještě ostřejší verze s paketem Performance, disponuje až 275 koňskými silami. Oba v šesti tisíci otáčkách. Maximální točivý moment 353 Nm je rovněž u obou verzí dostupný mezi 1450 a 4700 otáčkami. Shodná je i maximální rychlost obou vozů - 250 kilometrů v hodině.

Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Silnější varianta ovšem disponuje lepším zrychlením z nuly na stovku. Jde o 6,1 sekundy, zatímco u slabší je tato hodnota o tři desetiny sekundy horší. 

Od klasického hatchbacku bude verze N dobře rozpoznatelná. Má například rozšířené podběhy, snížený podvozek (o 4-8 milimetrů v závislosti na použitých kolech 18-19 palců), červené brzdové třmeny, kaskádovitou masku chladiče s logem N, černé vnitřní plochy světlometů, černý zadní spojler a dvojité koncovky výfukové soustavy.

Uvnitř je sportovní volant a sedačky. Zajímavostí je tlačítko N se šachovnicovou vlajkou pro volbu sportovního režimu N. Při něm lze využít rovněž funkci Launch Control. Kromě tohoto režimu jsou k dispozici i režimy Eco, Normal, Sport, a N Custom. Po jejich volbě se mění charakteristiky motoru, tlumičů, stabilizačního systému, samosvorného diferenciálu, řízení, a třeba i zvuku motoru.

Hyundai i30 má kompletní ceník. Základní cena je 369 990 Kč

Hyundai i30 má kompletní ceník. Základní cena je 369 990 Kč

Řidiči ocení určitě šestistupňovou manuální převodovku, elektronicky řízené tlumiče a elektronicky řízený samosvorný diferenciál (s paketem Performance). Otázkou je, zda bude každému vyhovovat také elektronický generátor zvuku. Ten je k dispozici v běžné verzi, zatímco auto s paketem Performance má variabilní klapku ve výfuku.

Součástí výbavy je autonomní brzdění, systém pro sledování únavy řidiče, asistent pro jízdu ve zvoleném pruhu s aktivním zásahem do řízení, systém pro čtení dopravních značek a přepínání dálkových světel.

Ceny vozu, jehož pohotovostní hmotnost se v závislosti na výbavě pohybuje od 1400 do 1509 kilogramů, zatím stanoveny nebyly. Na českém trhu se má ale objevit ještě letos.

Fastback

Novou verzí je také karosářská verze fastback. Oproti hatchbacku je delší o 11 a půl centimetru. Vůz tedy na délku měří 4455 milimetrů. Naopak je ale o třicet milimetrů nižší. O tom jak je velký zavazadlový prostor, se v tiskové zprávě nehovoří.

Podle reklamy Hyundai mají sousedé přesedat. Do nového kombi i30

Podle reklamy Hyundai mají sousedé přesedat. Do nového kombi i30

Techniku bude sdílet s hatchbackem i kombi. To se týká i motorů. Pod kapotou se tedy objeví čtyřválec 1,4 GDI s výkonem 140 koní, případně přeplňovaný tříválec (120 koní). Budou, stejně jako diesely (110 a 136 koní) spojeny buď s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Oba nově představené vozy se budou vyrábět v České republice, v závodě značky Hyundai v Nošovicích. 

Na fotogalerii obou nových verzí Hyundai i30 se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků