Hyundai i30: úspěšný kompakt nyní s nižšími cenami

53 komentářů

Pavel
24. června • 7:52

Lituji těch, co tu odsuzují Hyundai jako značku. Evropa forever - tak se pochlubte čím jezdíte :-D, tipuju Vás tak na "potuněný" Fabie nebo rozpadající se CRX. Hlavně že jste v Evrpoě, ale rád bych Vás viděl co byste říkali jezdit měsíc třeba v i30. Myslímn že celej Váš sen o Evropě by šel do kytek. Jen si sedněte do Octavie v dieselu a poslouchejte hlučnou naftu, když se bojíte vyzkoušet něco jiného. Hyudnaie se může bát snad už jenom nějakej konzervativec co jezdí od svých 16 let ve škodovkách. Mrzí mě přístup Čechů k čemukoliv novému a odsuzování něčeho bez vyzkoušení a OBJEKTIVNÍHO porovnání. Takže se tu žerte navzájem a já zase jdu.

carlos
24. června • 23:47

Amen. Pravdu díš,V práci jezdím OII - 2,0 D.Oproti mé civilní i30 - 1.6 je OII hlučnější,tak nějak prostorově uvnitř zaplácanější - i30 je prostorově vzdušnější.Motoricky je i30 - ač menší obsah více přívětivější. Ale to je asi mým lepším vztahem k benzínu. Co se týče kufru,OII jej má větší,ale po Praze vozím stejně vzduch.Když jsem se rozhodoval mezi OII a i30,cenově při stejné výbavě byla OII cirka o 120 tisíc dražší. Vnitřní posez a interiér u OII neurazí,ale zároveň nepotěší.Německá golfová strohost a beznápaditost je stále bolavým místem. Naopak u i30 je interiér oproti OII poměrně veselejší,nápaditější.řekl bych,že mě nadchl. Pro ty,kdo stále i30 nasazují psí hlavu,doporučím snad jen zkušební jízdu a potom ať porovnají. Takže zdravím a trochu tolerance,pánové,na světě jsme jen jednou a každému vyhovuje něco jiného....

pavel
24. června • 15:05

Dobrý názor. Spousta lidí tu něco pomlouvá, aniž by o tom něco věděla. Ještě bych bral třeba nějakou osobní špatnou zkušenost někoho kdo má i30, ale i tak to nemusí znamenat, že je to problém všech i30.

Honza
24. června • 20:27

Jednoduchý. Ten kdo chce I30, tak ať si ho koupí, ten kdo chce Megane, tak ať si ho taky koupí. Co se tady hádáte? Nebo je potřeba dát najevo, jak jste koupili lépe nebo co? Holoto;-)

Vlastimil
23. června • 19:15

Je to skvělá akce,jiné značky by se měly přidat!!

rohYpnol
23. června • 18:01

Za danou cenu je to podle mě dobrá nabídka, nebýt ovšem onoho Mégane. Kdo tvrdí něco o kvalitě Renaultu, tak doporučuji blízké setkání s Mégane. Renault hodně zapracoval. Kvalitativně je to vůz na vnímatelně lepší úrovni než i30/Ceed. Spolehlivost Mégane je samozřejmě ve hvězdách, to ukáže až čas. Já bych se ho ale rozhodně nebál.
Octavia je volbou materiálů, kvalitou zpracování na mnohem vyšší úrovni. Je na ní vidět, že i když se podíváte na místa, kam oko na 1. pohled nedohlédne, se nešetřilo. Otázkou je, jestli to je k něčemu dobré. Ale asi je, když se tak dobře pordává.
Tím nechci odsuzovat i30/Ceed. Pravdou je, že při přímém porovnání mi Kia přijde lépe zpracovaná, což mě samotného docela dost překvapilo. Nevidím nic špatného na tom, že i30 bojuje cenou. Při volbě Fabia - i30 nemá cenu diskutovat. Při volbě i20 - Fabia také příliš prostoru k diskusi není. Hlavní výhoda korejců ale je, že zkrátka i jejich nejlacinější motorizace jsou použitelné. Zejména u Škody je třeba tvrdě připlácet za použitelný motor.Má volba by byla jasná - Mégane. Nemám zkrátka pocit, že příplatkem za koncern bych získal něco navíc (kromě víceprvkové zadní nápravy). Nemám pocit, že by i30 byl propracovanější vůz na kvalitativně stejné úrovni.Důvodem takovéto nabídky je evidentně výprodej skladů před faceliftem. Jinou věcí je to, že diesel se podle mě i tak rodinám povětšinou nevyplatí.

papouch
23. června • 19:25

Já se rozhodoval mezi meganem3 a i30, (megan byl nepatrně levnější), mně se zase více líbil vnitřek i30 ale já se nerozhoduju podle plastů či dyzajnu ale především podle motoru, to dělá auto autem, výkon nové dýzlové šestnácky od hjundaje je mimořádný, srovnatelný s 1.9 od renaulta a ta jeho 1.5 je prostě lenochod, takže já říkám, že megan je díky motoru podstatně horší koupě, u základních motorů to může být jinak, ale nebudu tady proto na megana nadávat, je to každého volba;-) chceto jen si o tom něco zjistit

kolemjdoucí
23. června • 19:17

Koupil jsem si před pár měsíci ceeda, kolega si pořídil o měsíc později megana, oba máme kombíka, já motor 1,4, on 1,6, oba benzín, mám o chlup lepší výbavu za pár peněz navíc, papírově téměř srovnatelné.Co se týče jízdních vlastností: reanult pochopitelně měkčí, ceed je ale výrazně jistější v zatáčkách. Podvozek je celkově lepší u ceeda. Osobně jsem si tipoval spíše na renaulta. Motoricky je to otázka. Ceed má sice 1,4 papírově silnější než 1,6 u megana, nicméně mám strmější výkonovou křivku, takže abych z toho těch deklarovaných 80 kW vytáhnul, musím motor více točit. Megane zabírá od nižších otáček. I ty dvě deci objemu jsou znát. Pro běžnou jízdu to je ale srovnatelné, spotřeba zatím zhruba stejná, ale je to brzo na hodnocení - mám najeto 3500, kolega necelé dva tisíce.Prostor - tam vede ceed, a to jak na sedadlech, tak především v kufru. Ceed v kombíku je opravdu hodně prostorné auto. Pro mladou rodinu s kočárkem a pravidelnými cestami na chalupu paráda.Interiér - řekl bych, že zase docela plichta. Některé věci se mi víc líbí v renaultu (lepší plasty na dveřích, uspořádání některých přihrádek), něco více oceňuju na svém ceedu (povrch palubky, ovládání audia přímo na volantu, ne na páčce atd.). Sedačky jsou u ceeda rozhodně tvrdší, potahy mi přijdou kvalitní v obou případech.Za těch pár měsíců, co oba auto máme, tak jsme už oba řešili pár drobností - kolegovi zlobilo autorádio a podsvětlení (kontakt u pojistky), já jsem řešil "pleskání" roletky v kufru (nedomyšlená příliš měkká roletka - podlepeny okraje suchým zipem). V dílenském zpracování jsem neviděl ani na jednom autě zatím problém, žádný plech ani plast není křivě, nikde nic nevrže (kromě té roletky - ale to není dílenské zpracování, to je jednoznačně nevhodná úspora při výběru materiálu)...Subjektivně ta dvě auta hodnotím jako naprosto srovnatelná. Ano, golf nebo auris mají lepší interiér, ale rozdíl v kvalitě za 150-200 tisíc navíc rozhodně nestojí. A pokud bych měl hledat auta, která nabídkńou i srovnatelný prostor, tak se často dostanu o třídu výš (a tedy další stovku tisíc navrch). Auto je pro mne užitný předmět, který má mne, rodinu a náklad dopravit bezpečně a spolehlivě z bodu A do bodu B a musí vydržet pět až sedm let. Tohle si myslím, že můj ceed (i kolegův megane) splní a dávat více peněz za totéž mi nepřijde rozumné. Auto pro mne není předmět prestiže a image, není to pro mne ani hračka na zábavu. Prostě předmět denní spotřeby. V tomto ohledu si myslím, že právě tahle kategorie levných a přitom dostatečně kvalitních aut přesně splňuje to, co očekávám. A podobně uvažujících lidí je hodně.

chrochnik
25. června • 7:07

Konečně rozumný člověk bez předsudků. Také chci po autu hlavně to, aby mně a moji rodinu bezpečně, pohodlně a za rozumný peníz přepravilo z bodu A do bodu B. Závodění na veřejných komunikacích přenechám machrům v kšiltovkách co (nejlépe v rezavém favoritu) předjíždějí přes dvojitou plnou, nebo odbočovák.

Shimi
23. června • 18:42

Jen dodám, kde jinde dostaneš 2.0T se 180 kobylama za 480t. Ten, kdo uvažuje nad 3dv. a nemá debilní předsudky, ten musí radostí poskočit ;-) A kdo preferuje stěhováky, tak ten si připlatí směšných 10t. V tomhle směru nemá Rencek konkurenci. Říkám to sice nerad, páč frantíky moc nemusím, ale je to tak.

carlos
23. června • 16:30

mám půl roku i30 cw 1.6 a jsem spokojen.škodovka se musí ještě učit !nic lepšího za tu cenu nenajdeš (380 tis.) karlos

pavel
23. června • 18:06

No nevím, ale třeba takový Chevrolet Cruze 1.6LS s paketem LS+ za 364.900,- je to už jiná liga, než bývaly starší modely od Chevyho. Jen nevím jak na tom bude se spolehlivostí a Hyundai bude mit plus ve vetsim kufru, lepsi servisni siti, ale jinak si myslim co se designu, pekneho interieru, jizdnich vlastnosti a vybavy tyce, je to velmi silny konkurent a nejen pro i30. Hlavne to nekomentujte chytryma poznámkama týkajícíma se krachu GM, protože to se dle mého názoru zákazníků Chevroletu vůbec nedotkne.

JirkaM
23. června • 21:07

No pokud nebudete potrebovat zaruku, tak se Vas ten krach opravdu nedotkne.
Daewoo byla vzdycky mnohem horsi znacka nez Hyundai. To se to tak rychle zmenilo s tou zmenou nazvu?

pavel
23. června • 21:25

Značka Chvrolet zůstává stále pod GM, GM pouze omezí výrobu a počet dealerů (nevím jestli se to dotkne dealerů v ČR, to bych kecal), ale žádná záruka nepadá. Motor to má stejný, jako používá Opel, vyvíjeli ho inženýři z Německa, USA, Korejci aj., moderní podvozková platforma, která se objeví v nové generaci Opel Astra ( s tím rozdílem, že zadní náprava nebude víceprvková, ale dle mého názoru to pro běžného motoristu stejně nemá valný význam). Mezi starým Chevroletem (Daewoo) Lacceti a Chevroletem Cruze je asi takový rozdíl jako mezi Hyundai Accent a Hyundai i30. Rozdíl v kvalitě zpracování oproti předchozím modelům značky je obrovský a bezpečnost? Posuďte sám.http://www.landtransport.govt.nz/vehicles/ancap/holden/cruze-2009.htmlCo se týče Crash testu, patří mezi špičku a v celkovém hodnocení je na tom dokonce o něco lépe než nový SuperB. Ve své třídě má jednu z nejtužších karoserií.Samozřejmě bude mít nějaké mouchy, ale jde o to, jestli jsou podstatné a také o to, co vše za ty peníze Cruze nabízí. Které auto v této cenové kategorii nemá nějaká negativa?

Skyline
23. června • 15:22

Smankote, co se to tu deje? Jeden dutej jak bambus, druhej bez dvou za dvacet, jen tak dal:-D

Jyrka von Volshaus
24. června • 17:57

Megane je od Skodovky?

Radek Ondrášík
23. června • 16:45

je fajn, zes dorazil ;)

rewi
23. června • 11:46

vaaau zase se tu projevuji fobiari a ochcafkari ze? :-D koncern ma nejlepsi auta, co? :-D no drahy, bez vybavy a to zpracovani taky nestoji za to. jen at se i30 neprodava, aspon neni na kazdem rohu.
Jinak vsechny zvu na hyundaiclub.net

bambus
23. června • 14:24

Nechci se zastavat francouzu ani koncernovych aut, ale ty zrejme nemas vubec prehled! Posad se i do hnusny fabie a interier pusobi hodnotneji nez i30. S Meganem se i30 nemuze vubec srovnavat. i30 je auto pro nenarocne ne moc majetne lidi a je to videt na celem aute. Jizdni vlastnosti jsou prumerne a pro pohodovou jizdu v poradku, ale vrzani v interieru je hrozne. Osobne bych si korejske auto nekoupil a i30 je na pohled tak nudne a lacine pusobici, ze to srovnani s evropskou konkurenci neprichazi v uvahu.;-)

chrochnik
25. června • 6:46

Taky by mně zajímalo, kde Pan odborník vzal to vrzání v interiéru. Mám i30 a nikdy mi tam nic ani nevrzlo... Právě kvalitní a pohledná palubovka byla jednou z věcí, co mně na tomto autě zaujala. Když se podívám na palubku Fábie 2, tak bych neměnil ani náhodou.

submab
24. června • 12:45

No, presne tyhle auta plus par dalsich jsem zkousel pred koupi i30. i30 neni zadna modla a neni dokonaly, ale za srovnatelny penize mi i30 prisla nejlepsi ve vsech ohledech, snad krome velikosti kufru. Rozdil mi prijde tak vyrazny ve prospech i30, ze nemuzu verit, ze by nekomu prisel interier Fabie nebo zakladniho Megane III lepsi. Nechci se do tebe navazet, ale jel si s temi auty ve stejne cenove hladine? Jestli jo, tak napis konkretne, co presne ti vadilo? V aute mi nic nevrze, slicovani presne i ty plasty jsou uzasne mekke, radio hraje pekne. A motor 1.4 je hodne dobry zaklad. Jinak muj prvni favorit byla Fabie, nez jsem si vsechno projel vicekrat a definitivne se rozhodl.

bubulak
23. června • 18:06

Jezdil jsem s i30 z půjčovny 14 dní ve Španělsku a kromě toho, že tomu občas v kopečcích na dálnici při 140 docházel dech (byl to ten slabší 66 kW diesel) o tom autě nemůžu říct křivý slovo. Kamarád si koupil Proceeda 1.6 diesel (ten silnější), a to je taky moc pěkný poježdění, skoro ani není slyšet, že to je diesel.

miso 
23. června • 14:45

lenze jediny porovnatelny europan v tejto cene je francuz - a ten "ospevovany" megane je parodia na kvalitu

bambus
23. června • 15:01

V cem? Ze interier je kvalitnejsi, jizdni vlastnosti lepsi, nove auto bude lepe drzet cenu nez korejec(lepsi image znacky), celkove lepsi pocit z auta, v cem je horsi megane nez i30?;-)

miso 
23. června • 15:08

ked sa tak na tym zamyslim, tak vsetko si vymenoval naopak

miso 
23. června • 13:24

jj podla mna je i30 (hlavne cw) velmi sympaticke auticko za dobru cenu ma slusnu vybavu, fajn motor, plna prdel servisov a hlavne sa to nesere ako francuz :)

radebajk
23. června • 14:12

ja bych asi k te divoke diskuzi rekl tolik: vzdy jsem mel silenou averzi vuci korejskym bezcharakternim autum, ovsem doba je trosku jinde, pokrok je znatelny. spicka v segmentu to samozrejme neni, ale vubec bych i30, i30cw nezatracoval. a pro me vice nez nepogumovane lacine plasty interieru je presvedcujici 5leta zaruka s neomezenym poctem km! vsichni vime, kolik stoji udrzba jakehokoliv sebenejpolehlivejsiho auta. radek

w
23. června • 14:32

zaruka je fajn, ale ked ti opravy ako zarucne neuznaju, mas smolu. presne to je strategia korejcov. kvalitou sa nechytaju ani na stanovene plany, nie to este na marketingove hlasky

miso 
23. června • 14:49

mas nejaky konkretny priklad? ci pan prisiel z naburanym autom ze sa pokazilo? :-D

šmankote
23. června • 10:55

...ten problém se jmenuje Megane. Kdo by si koupil nějakou podřadnou rejži, kde palubní deska vypadá jako vyrobená z kelímků na jogurt a potahy sedaček mají kvalitu látky z recyklovaných pet flašek, když je tady nový Megane za stejnou cenu, s kvalitní technikou, kvalitními materiály a dobrým zpracováním. V korejské rejži máte status holoty bez rozhledu, pasoucí pouze a jenom po "ceně"

Kryštof
1. listopadu • 21:46

Vůbec netušíš netušíš co tady píšeš ty chudáčku. Jestli myslíš že Renault je solidní technika tak zajdi na kteroukoli STK a poptej se.

sněhulák
23. června • 13:21

Hele ty "holoto" když dám za novej hyundai bezmála půl mega, taky se pasu jen po ceně? a když koupím o 200táců levnější holobyt fokus tak už mám jako rozhled?:-D

šmankote
23. června • 13:45

Modelová situace: Na koncern nezbylo, tak to, máňo, bude nějaký "velký a levný" SUV...dyť to XC60 stojí o 300k Kč víc, máňo, Hyundai je větší a levnější...Jinak si totiž neumím představit nákup rejže v této cenové relaci - 0.5mio.

Filip
23. června • 17:04

šmankote, tim, ze nazyvas korejska auta dehonestivne "rejze", dehonestujes akorat sam sebe. Ze ses narodil jako primitiv je vporadku, to se muze stat, ale proc to musis davat znat na internetu?

igy
24. června • 9:08

Dobrý:-D

papouch
23. června • 15:23

nerozumím řeči tvého kmene, alternativa k fokusu2 je i30 stejně jako megane3...

petr
23. června • 12:14

Co je to kvalitní technika ?
Nechci ti kazit iluze, ale v této třídě nemá kvalitní materiály žádné auto, protože jejich použitím by se to auto stalo neprodejným ;-)

mates
23. června • 11:57

francouz by mi do domu nemohl, zemena novy Megane co je vzhledem takovej pokus o sportak ale zustal bohuzel negde na puli cesty, a k tomu povestna a stale se nelepsici "spolehlivost" francouzu... jinak je videt ze je jeste skola a deti maji o prestavce asi volnej pristup k pocitacum....

šmankote
23. června • 13:18

Pokus o sporťák - Megane, Bravo, Astra, trend doby, no. Spolehlivost francouzů je velmi dobrá, PSA ani Renault stále vyrábí a mají miliony spokojených zákazníků, tolik k té spolehlivosti.

pepa
23. června • 11:50

....zajímalo by mne zda jste někdy seděl nebo nedejbože jel v nějakém Hyunday z poslední doby. pokud ano, nemohl by jste takhle trapně žvanit !

šmankote
23. června • 13:08

Neboj, seděl a tobě to doporučuji také. Postav si vedle sebe Megane a i30, potom usedni a vnímej, popiš své zrakové a hmatové vjemy z obou vozů. Prosvětlení přístrojů, rádia a klimy, jejich grafiku, provedení a chod ovladačů, kvalitu potahových látek atd. Je toho hodně co porovnávat a hodně co posuzovat. Na rejži je vidět to trapné šetření na všem... Evropa je o třídu někde jinde.

petr
23. června • 14:05

K čemu je ti naomak lepší palubovka když ti pak po větším dešti zatéká do dveří jako v minulé generaci Méganu.

nenene
23. června • 10:59

Já bych si auto s "pi*ou" na předku a děsnou palubkou nekoupil :) = Megane

stb
23. června • 11:08

hlavne ze ten kdo si koupi megana za 300 pase po necem jinem nez po nejnizsi cene...B-]
Megane krome cena/uzitna hodnota nic nenabizi..

jogurt
23. června • 17:10

Jsi mě rozesmál. Už vidím, jak strejdové, co stojí tu údajnou frontu na i20 tráví čas tím, jak sčítají užitnou hodnotu svého vysněného neotrabanta a dělí ji cenou.....:-D

KL
23. června • 9:54

To auto se jednoduse neprodava...tohle dimping na druhou ;-/))

ja
23. června • 10:40

Jasně, prodává se totiž i20, na které se dlouho čeká ...Důvod? Cena a pro Česko příznivé technické parametry.

šmankote
23. června • 10:57

Hyundai i20 - Made in India, na to lidi slyší :-D Rozvrzanej plasťák za ne moc přizivou cenu. Cokoliv z evropské konkurece stojí stejně a kvalitnou techniky a použitými materiály je před rejží z Indie. Buď v klidu, ani i20 se moc neprodává...

Zdeněk
23. června • 11:31

Tak se podívej na hyundaiclub.net do sekcí i30 nebo i20 a uvidíš, jak dlouho tam kluci čekají na auta....

šmankote
23. června • 13:16

Díky, díky, výborný odkaz, koukám, že vlastnictví korejské rejže je na diagnozu. Sdružovat se podobně postiženými "kamarády" a plácat se po zádech, jak jsem v kopci pojel tu "Ocktáfku" na kterou...nemám peníze. Výborná diskuze :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
23. června • 15:43

Celé je to slabomyslná diskuse. Je úplnš fuk, kde se co vyrábí, podstatné je KDO (firma, nikoliv Josef Vondráček, montér) to vyrábí. Stejně jako u VW není rozdíl v kvalitě transporterů, vyrobených v PL nebo v hlavní továrně v Hannoveru, je jedno, jestli hyundai vyrobí totéž auto v Koreji, Indii nebo CZ. Controlling stejného modelu je stejný. Pokud jde o prodeje hyudaiů, bral bych tyhle výlevy s velkou rezervou. Četnost v jaké jsou vidět i20 a i30 na silnicích je minimální, takže žádné velké balíky to nebudou. A to i s vědomím, že firma, která vozový park intenzivně používá, do téhle značky moc nejde. Pokud jdou tedy i-dvacítky na dračku, jak se tu kdosi snaží tvrdit, možná stojí po sídlištních garážích. Na silnici rozhodně houfně nesviští.

legnaw
23. června • 9:10

preco je pod fotkou na konci clanku napisane i30, ked na fotke je i30cw ????:-/

mates
23. června • 9:36

protoze vetsina lidi nema cas se takovejhlema blbostma zabejvat....

Doporučujeme

Články odjinud