Hyundai i30 Stop & Go: v Česku za příplatek 7 tisíc

21 komentářů

MM
28. května • 12:00

blbost je to:
trpi starter (nadmerne zatizeni) i baterka (nadmerne zatizeni, vybijeni),
navic v lete to musi vysadit klimu a v zime topeni. mechanismus a elektronika
relizujici tento system navic predstavuje dalsi potencionalni moznost zavady.
v provozu mimo mesto nema smysl, protoze tehdy je beh motoru naprazdno vetsinou
vyzadovanou zalezitosti (zahrati motoru, dochlazeni nadmerne zahrateho motoru ventilatorem...). v provozu v zacpach ve meste prinasi dalsi problem: v zacpe se chladici kapalina dostane casto na vysokou teplotu a blok motoru ji dale ohriva - pri vypnuti motoru kapalina necirkuluje a nevyrovna se jeji prilis vysoka teplota v oblasti bloku motoru -> chladici system je timto znacne namahan.dale by me zajimalo: je v te 7% uspore zapocitana i zvysena davka paliva potrebna pro nove nastartovani motoru? (u kazdeho motoru je casovy interval, pro ktery plati, ze na kratsi dobu nema smysl motor vypinat, nebot davka paliva potrebna k jeho nastartovani je vetsi nez mnozstvi paliva spaleneho pri ponechani motoru v chodu)

Rhino
29. května • 14:17

Kdyz uz spominas to palivo: Zahraty motor sice naskoci rychle a lehce, no presto pri tom kratkem startovani ma daleho horsi slozeni vyfukovych plynu (kvuli nedokonalemu spalovani), nez pri volnobehu. To taky vic zatezuje katalysator (nebo filtr pevnych castic u dieselu). Zas jenom neprijemnosti, kvuli kterym nam ta uspora muze prijit hodne draze. Nekde sem cetl, ze vypinani motoru na dobu kratsi jedne minuty je z ekonomickeho hlediska skratka nevyhodne. Clovek straci opotrebenim motoru a jeho soucasti vic, nez usetri na palivu. A neco na tom zrejme bude...

ka-spel
28. května • 18:22

Přesně tak. A u aut s turby to musí být ještě lepší, když se utne dochlazování.:-D

ZocelenyDrapalik
28. května • 11:04

Kdyz jsem se o to zajimal u prodejce, tak jsem se jen tak mimochodem dozvedel, ze je tam jina specialni (samozrejme drazsi) baterka se zabudovanym cidlem nabiti. Nevim co je na tom pravdy. Kdyz si spocitate, zjistite ze 7tis Kc je asi maximum, co beznemu ridici muze system usetrit za celou zivotnost auta. Potom by system, diky vyssim nakladum na udrzbu (drahe baterie) pro vetsinu ridicu znamenal bezpecne financni ztratu namisto uspory. Marketingova oddeleni autovyrobcu se rozhodla ze vice vydelaji, kdyz zakaznikum uceleny logicky system hybridu prinesou po castech. Tak si dnes muzte koupit auto se StopAndGo. Za rok pridaji optimalizovane dobijeni "inteligentnim" alternatorem. Za tri roky k tomu pridaji rekuperacni brzdy. A nakonec se toho hybridu konecne dockame celeho. Skutecnosti je, ze zadne z poloreseni vytrzenych z hybridniho celku, neprinasi usporu, ale paradoxne naopak vyssi naklady.

Juraj
30. května • 17:45

Pri tomto systéme je iná tiež prevodovka (optimalizované prevody, lahsia o 5kg oproti tej bez tohto systemu), alternátor, batéria a pozmenená riadiaca jednotka motora. A motor sa vypína ak auto zastaví (čiže bude dlhšie stát na mieste) alebo sa pohybuje menej ako 5km/h.

Rhino
28. května • 15:33

S cidlem nabiti? Mel sem ten dojem, ze nabiti klasicke olovene baterie se detekuje pomoci jejiho vnitrniho odporu. No at je to jakkoli, pri stop&go dostava baterie na frak podstatne vic. Jindy postacuje nastartovat, baterie se za par km dobije, a ma klid. Pri pojizdeni v kolonach (treba v Praze) budete startovat co chvili a hezky pumpovat baterii (nastartovat, dobijet, nastartovat, zase dobijet, atd.). Myslim ze pocet techto cyklu dost ovlivni zivotnost, a to kazde baterie. A to i kdyz se pri startovani jen minimalne snizi hodnota uskladneneho naboje. Jenze kdyz je ted tenkle "eko-terorismus" tak v mode, tak skratka budem setrit, at to stoji cokoli! :-)

ZocelenyDrapalik
29. května • 10:40

Jo. Taky jsem si myslel, ze se baterka kontroluje bezne "zvenku". Ale prodejce tvrdil ze ne. Tak nevim.

ka-spel
28. května • 18:20

Mel sem ten dojem, ze nabiti klasicke olovene baterie se detekuje pomoci jejiho vnitrniho odporu. Takový sofistikovanosti u olověných aku nehledej (to spíše u NiMh, LiPol atd.). U olova klasicky dle napětí.

Zelí
28. května • 11:43

Je to úprava pro pražáky a jiné městské crckátory. Nechápu jak můžou deklarovat snížení spotřeby v mimoměstském cyklu, kde se nezastavuje.

josé
28. května • 20:28

No vypina to na chvili motor pri jizde z kopce.

ZocelenyDrapalik
29. května • 10:38

Ne. Vypina to jenom kdyz to stoji (a nebo kdyz to jede krokem, ted presne nevim, jak to ma konkretne nastaveno i30).

ZocelenyDrapalik
28. května • 15:26

No prave proto, ze alespon podle informaci od prodejce, tam neni jen vlastni SaG ale treba i to optimalizovane dobijeni (pri akceleraci dobiji mene, pri deceleraci vice). I kdyz ono mozna i v tom mimomestskem cyklu bude par zastavek, ne?

Brouk
28. května • 10:43

No určitě si připlatím 7000 za to, abych mohl po dvou letech měnit startér a baterku.

ka-spel
28. května • 18:16

No to se vyplatí. :-D Pokud by to bylo předělané na LPG, tak uplně na prd. Se sekvencí to bude po každém naskočení opět v benzínu.

Honza
28. května • 9:00

Ahoj, zajímalo by mě, jak je to s hasínáním světel? Když motor zhasne, tak světla automaticky také zhasnou, respektive svítí jen parkovačky - to je tedy u běžného modelu. Jak je to ale u Stop&Go? Kdyby světla stále zhasínala a rozsvěcela, tak by žárovky asi dlouho nevydržely....

Jirka11
28. května • 10:05

Světla určitě svítit zůstanou. Kamarád pracuje v Nošovicích a tohle si docela chválí...ale je fakt ,že je asi potřeba jezdit docela dost, aby se tam investice vrátila. 7000 není málo. Spíš se prý teď u nich řeší, co dělat s reklamujícími se kombíky. Pravidelně po 30 000 km začíná reznout plech pod kufrem, kolem rezervy. Prý asi důsledek snižování nákladů a menší vrstvy silleru...no po 30 000 km je to docela na pováženou...

Juraj
30. května • 17:46

Ak ti motor zhasne, svetlá ti zostanú svietit. Máš predsa výkonnejšiu bateriu i alternátor.

lojza
28. května • 10:46

Kolik vubec hyundai dava zaruku na proreziveni karoserie ?

Zdeněk
28. května • 11:02

10 let na karoserii
5 let na "všechno" :-))

Worse
28. května • 9:40

Jak je to svetly nevim. Spis by me zajimalo jak funguje v lete klima a tim spise jestli to v zime topi, kdyz nastartuji a rovnou vyrazim do kolony, kde budu hodinu popojizdet. To musim v zime zmrznout, ne?

Mem
29. května • 10:16

U těchto systémů by to mělo být tak, že se motor začne samozřejmě vypínat až pokud je zahřán na provozní teplotu, studený ne. A tatáž elektronika by potom mohla podchytit i situace o kterých píšete, totiž udržování navolené teploty topením/klimou

Doporučujeme

Články odjinud