Hyundai i30 Stop & Go: v Česku za příplatek 7 tisíc

Na český trh přichází Hyundai i30, jež lze vybavit systémem Stop & Go. Ať už si o něm myslíte cokoli, k mání bude za 7 tisíc Kč.

První vozy i30 Stop & Go již vyjely z bran výrobního závodu Hyundai v Nošovicích. Modely i30 Stop & Go vybavené systémem ISG (Idle Stop and Go) nabízejí sníženou úroveň spotřeby paliva a tedy i emisí CO2, byť nikterak drasticky.

Jsou to první vozy Hyundai navržené v duchu ekologické iniciativy Blue DriveTM. Tento rozporuplně přijímaný systém je k dispozici v kombinaci s oběma menšími zážehovými motory, a to za solidní příplatek 7 000 Kč. Soustava Stop & Go je k mání ve všech výbavových stupních kromě toho základního.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hospodárné modely i30 Stop & Go vypadají navenek stejně jako běžné varianty i30 vybavené zážehovým motorem Gamma o zdvihovém objemu 1,4, resp. 1,6 litru, avšak díky systému ISG dosahují v oficiálně uznávaném kombinovaném režimu o zhruba sedm procent nižší spotřeby paliva. U hatchbacku se tak podařilo snížit emise CO2 ze 145 g/km na 135 g/km, resp. z 152 g/km na 142 g/km.

Standardní čtrnáctistovka vykazuje v městském/mimoměstském/kombinovaném cyklu hodnoty spotřeby 7,6/5,2/6,1 l/100 km, jež v případě použití Stop & Go klesnou na 6,9/5,0/5,7 l/100km. Jak je vidět, úsporu by měli zaznamenat především motoristé, kteří často jezdí po městě. Pro úplnost doplňme hodnoty pro šestnáctistovku, které činí 8,0/5,2/6,2 l/100 km, resp. 7,3/5,1/5,9 l/100 km při použití Stop & Go. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Systém ISG je ideální pro hustý městský provoz, v němž vozidla často zastavují a následně se rozjíždějí. Tento systém automaticky vypíná motor, jakmile je vůz v klidu, a okamžitě ho opět spustí, když řidič projeví záměr znovu se rozjet. Elektronická řídicí jednotka propojená se spouštěčem používá různé senzory rozmístěné po celém vozidle, aby určila vhodný okamžik pro vypnutí motoru. Snaží se tak o to, aby motor naskočil ještě dříve, než řidič zařadí první převodový stupeň.

První modely i30 Stop & Go se objevují u autorizovaných prodejců Hyundai v těchto dnech. Jak už jsme naznačili, zákazníci mají na výběr zážehové motory 1,4 litru a 1,6 litru v karosářských provedeních pětidveřový hatchback nebo kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků