Hyundai i30 Stop & Go: v Česku za příplatek 7 tisíc

Na český trh přichází Hyundai i30, jež lze vybavit systémem Stop & Go. Ať už si o něm myslíte cokoli, k mání bude za 7 tisíc Kč.

První vozy i30 Stop & Go již vyjely z bran výrobního závodu Hyundai v Nošovicích. Modely i30 Stop & Go vybavené systémem ISG (Idle Stop and Go) nabízejí sníženou úroveň spotřeby paliva a tedy i emisí CO2, byť nikterak drasticky.

Jsou to první vozy Hyundai navržené v duchu ekologické iniciativy Blue DriveTM. Tento rozporuplně přijímaný systém je k dispozici v kombinaci s oběma menšími zážehovými motory, a to za solidní příplatek 7 000 Kč. Soustava Stop & Go je k mání ve všech výbavových stupních kromě toho základního.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hospodárné modely i30 Stop & Go vypadají navenek stejně jako běžné varianty i30 vybavené zážehovým motorem Gamma o zdvihovém objemu 1,4, resp. 1,6 litru, avšak díky systému ISG dosahují v oficiálně uznávaném kombinovaném režimu o zhruba sedm procent nižší spotřeby paliva. U hatchbacku se tak podařilo snížit emise CO2 ze 145 g/km na 135 g/km, resp. z 152 g/km na 142 g/km.

Standardní čtrnáctistovka vykazuje v městském/mimoměstském/kombinovaném cyklu hodnoty spotřeby 7,6/5,2/6,1 l/100 km, jež v případě použití Stop & Go klesnou na 6,9/5,0/5,7 l/100km. Jak je vidět, úsporu by měli zaznamenat především motoristé, kteří často jezdí po městě. Pro úplnost doplňme hodnoty pro šestnáctistovku, které činí 8,0/5,2/6,2 l/100 km, resp. 7,3/5,1/5,9 l/100 km při použití Stop & Go. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Systém ISG je ideální pro hustý městský provoz, v němž vozidla často zastavují a následně se rozjíždějí. Tento systém automaticky vypíná motor, jakmile je vůz v klidu, a okamžitě ho opět spustí, když řidič projeví záměr znovu se rozjet. Elektronická řídicí jednotka propojená se spouštěčem používá různé senzory rozmístěné po celém vozidle, aby určila vhodný okamžik pro vypnutí motoru. Snaží se tak o to, aby motor naskočil ještě dříve, než řidič zařadí první převodový stupeň.

První modely i30 Stop & Go se objevují u autorizovaných prodejců Hyundai v těchto dnech. Jak už jsme naznačili, zákazníci mají na výběr zážehové motory 1,4 litru a 1,6 litru v karosářských provedeních pětidveřový hatchback nebo kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30

bazar

Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 622 km
Cena: 202 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 105 374 km
Cena: 112 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 76 513 km
Cena: 140 000 Kč
Hyundai i30 1
Rok výroby: 2017
Stav: 9 010 km
Cena: 385 000 Kč
Hyundai ix35 1,7
Rok výroby: 2015
Stav: 17 071 km
Cena: 440 000 Kč
Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků