Hyundai i30 Stop & Go: v Česku za příplatek 7 tisíc

Na český trh přichází Hyundai i30, jež lze vybavit systémem Stop & Go. Ať už si o něm myslíte cokoli, k mání bude za 7 tisíc Kč.

První vozy i30 Stop & Go již vyjely z bran výrobního závodu Hyundai v Nošovicích. Modely i30 Stop & Go vybavené systémem ISG (Idle Stop and Go) nabízejí sníženou úroveň spotřeby paliva a tedy i emisí CO2, byť nikterak drasticky.

Jsou to první vozy Hyundai navržené v duchu ekologické iniciativy Blue DriveTM. Tento rozporuplně přijímaný systém je k dispozici v kombinaci s oběma menšími zážehovými motory, a to za solidní příplatek 7 000 Kč. Soustava Stop & Go je k mání ve všech výbavových stupních kromě toho základního.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hospodárné modely i30 Stop & Go vypadají navenek stejně jako běžné varianty i30 vybavené zážehovým motorem Gamma o zdvihovém objemu 1,4, resp. 1,6 litru, avšak díky systému ISG dosahují v oficiálně uznávaném kombinovaném režimu o zhruba sedm procent nižší spotřeby paliva. U hatchbacku se tak podařilo snížit emise CO2 ze 145 g/km na 135 g/km, resp. z 152 g/km na 142 g/km.

Standardní čtrnáctistovka vykazuje v městském/mimoměstském/kombinovaném cyklu hodnoty spotřeby 7,6/5,2/6,1 l/100 km, jež v případě použití Stop & Go klesnou na 6,9/5,0/5,7 l/100km. Jak je vidět, úsporu by měli zaznamenat především motoristé, kteří často jezdí po městě. Pro úplnost doplňme hodnoty pro šestnáctistovku, které činí 8,0/5,2/6,2 l/100 km, resp. 7,3/5,1/5,9 l/100 km při použití Stop & Go. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Systém ISG je ideální pro hustý městský provoz, v němž vozidla často zastavují a následně se rozjíždějí. Tento systém automaticky vypíná motor, jakmile je vůz v klidu, a okamžitě ho opět spustí, když řidič projeví záměr znovu se rozjet. Elektronická řídicí jednotka propojená se spouštěčem používá různé senzory rozmístěné po celém vozidle, aby určila vhodný okamžik pro vypnutí motoru. Snaží se tak o to, aby motor naskočil ještě dříve, než řidič zařadí první převodový stupeň.

První modely i30 Stop & Go se objevují u autorizovaných prodejců Hyundai v těchto dnech. Jak už jsme naznačili, zákazníci mají na výběr zážehové motory 1,4 litru a 1,6 litru v karosářských provedeních pětidveřový hatchback nebo kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30

bazar

Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 126 041 km
Cena: 61 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 71 040 km
Cena: 203 000 Kč
Hyundai i20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 64 330 km
Cena: 119 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2014
Stav: 29 393 km
Cena: 240 000 Kč
Hyundai Atos Prime 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 72 765 km
Cena: 58 000 Kč
Hyundai Getz 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 121 590 km
Cena: 70 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků