Hyundai i30 přišel o všechny naftové motory. Nebyl o ně zájem, není to však jen problém Česka

30 komentářů

Josef
20. ledna • 10:09

Také jsem měl 1,6 naftovou v i30 a naprostá spokojenost v měsíčním průměru jsem se nedostal nad 4,8 litrů na 100 km a to jsem jezdil po dálnici 50%
, běžné silnice cca 30 % a město 20%. S benzínem bych to asi dal sotva se stejným vozidlem.
Je to jen tah ke zrušení dieselu, ale věřím tomu, že se k němu vrátí, pze čisté elektro je větší průšvih než diesel . A benzín je dobrý na kratší tratě na delší je lepší nafta. Jsou to jednoduché počty.

DAVID
19. ledna • 20:58

Zase ten Korejský Hnůj 🤮

Josef
20. ledna • 10:19

Také jsem byl toho názoru než na mě v AAA vyzbyla i30 1,6 nafta r.v.2013
Po té jsem přehodnotil ... Uznával jsem jen problémové bavoráky a o trochu lepší MB
Jenže ten hnůj i30 se mi za dva roky provozu ne a ne pokazit.... (kupovaný s najetymi 163 000 km)
Tak asi tak ....možná myslíte první výrobky značky Hyundai...? Potom ano ...byly to šroty, ale už to není pravda.

moje jmeno
20. ledna • 9:00

Tak ses nám tu hezky vyblinkal.. A jinak? Máš něco i k věci, nebo jen trapně trollíš?

Q
19. ledna • 6:32

To není problém jen i30, ale jde o obecný trend. Diesel se prostě už nevyplatí. Jednak se snížil rozdíl ve spotřebě benzín vs. nafta. Ale hlavně, v Belgii a Francii snížili dříve extrémní daňové zvýhodnění nafty na běžné zvýhodnění, jaké máme třeba u nás. A prodej dieselů se tam výrazně propadl. Právě kvůli těmto dvěma zemím se vyráběla malá městská auta s dieselem, včetně třeba Smartu. Ale s tím je konec.

Lukáš
18. ledna • 23:01

Má někdo zkušenost u 1.5 tgdi s manuální převodovkou iMT? Jak veliký je tam rozdíl s tou spojkou? Pořád se rozhoduji mezi i30 a Ceedem, kde je normální spojka. Bohužel nemám možnost teď vyzkoušet, tak prosím uživatele o zkušenosti, díky.. :-)

Jakub
19. ledna • 8:21

Já ho vlastním a rozdíl není tak hrozný. Samozřejmě záleží na stylu jízdy a zvoleném drive modu. Za těch zatím 1000km úplně v pohodě a až na výjimky mi klasická spojka nechybí a nevadí mi ta elektrická. Je to v podstatě napůl automat :D

Lukáš
19. ledna • 14:58

A jakou karoserii a výbavu máš? :-) Mně se strašně líbí Fastback ve verzi Smart. Smart chci kvůli klasické ručce a analogovým budíkům.. Nepůsobí spojka moc uměle - jako např. "dokoupitelné příslušenství k Playstationu"? :-D

Lukáš
19. ledna • 15:01

Škoda, že redakce neudělá detailní srovnání třeba Ceedu 1.5 tgdi s klasickou spojkou a právě i30 s iMT při různých situací..

BM
18. ledna • 22:40

Klesající poptávka? Ono si lidi rozmyslí koupit i30 v naftě když stojí víc jak půl míče.

Jan
19. ledna • 12:25

Jenom půl míče? Tak to je dobrá cena :). Naftové oktávky stojí tak tři čtvrtě míče...

Tom
19. ledna • 14:36

A? Člověk co uvažuje o ceduli nepotřebuje octu a obráceně. Osobně když jsem sedl do i30 combi se svými 190 cm, tak si za mě už nikdo nesedne.
V Octavce si naopak sednu za sebe.

Ladislav
18. ledna • 20:29

Složitost naftového motoru - dnešní doba chce jednoduché řešení a hlavně bezporuchové

komik
18. ledna • 18:08

Ještě mohl dodat: Z důvodu preferencí vysokých cen ovčany v ČR jsme nezareagovali na posílení koruny a umožnili jim koupit auto za starý kurz.Z od října do prosinec zdražovali každý měsíc, ale dolů se jim s cenama nechce.. na Slovensku i v Polsku jsou nyní auta levnější než u nás :(. Chápu, že to vyrábí za "koruny" ale už i Kia vyjde v SK levněji než u nás Hyundai a má diesely :(.

HLJ
19. ledna • 1:45

Jen v PL jsou minimálně ceníkově níž i jiné auta, třeba Lexus. Takže to bude cenovou hladinou na daném trhu, a ano když se jde do detailu tak jsou tam drobné rozdíly ve výbavách (jen oproti rozdílu v cenách banální)

Soused
18. ledna • 16:56

Tak ta 1.5t jezdí za cca 6.5l a naftak jezdil za 6. Navíc dynamika/tichost toho benzínu je trochu jinde. I bez nějaký dani na naftaky je ten benzín rozumnější volbou.Naproti tomu třeba 1.5tsi vs 2.0tdi Evo jsou od sebe trochu dál a dávají smysl.

moje jmeno
20. ledna • 8:55

Dynamika? Přesedl jsem z 1.4TSI 110kW do 2.0TDI 85kW a i vzhledem k propasti papírových hodnot výkonu bych se k TSI rozhodně nevrátil. Spotřeba o litr nižší (5L), mnohem lepší zátah zejména v kopcích a celkově mi to TDI o nic moc méně svižné nepřijde, snad jen s vyjímkou ostřejšího předjíždění. Tam má TSI navrch.

renda4
18. ledna • 18:55

Tohle auto z benzínem ani naftou nemáš protože bys takovou kravinu nenapsal, že?
Dnešní T-GDI má na sobě tolik komplikovaného balastu jako diesel takže budoucí servis bude cenově téměř stejný, ale ty se bát nemusíš... Žádné nemáš.

Q
19. ledna • 6:25

Kdyby toho komplikovaného balastu bylo stejně, tak to prodávají za stejnou cenu. Ve speciálu Světa motorů psali, že emisní systém těch jejich nejnovějších dieselů s Adblue je nesmírně komplikovaný a drahý a v podstatě naznačili - nekupovat.

řidič
18. ledna • 17:51

S i30 1.6CRDI combi mám dlouhodobou spotřebu 5,1 litru a nijak ji nešetřím.

stano
19. ledna • 8:47

Ja mám Opel Astru Sport tourer s 1.6 136k diesel, a dlhodobo s tým jazdím za 4,8l. A tiež to nejako nešetrím. Čiže reálne to je bez problémov.

Pepa
19. ledna • 14:42

Spotřeba to je tema. Ja jezdim s naftou za 8l/100km. Přijde mi to moc. A to jsou dálky a město málo.
Jak dokážete mít spotřebu když to nešetříte za 4.5-5.0l/100km?? To je až nereálné. Nebo neco dělám špatně.

moje jmeno
20. ledna • 8:57

Strašně záleží na složení cesty. Pokud jezdíš 80% naplno po dálnici, tak bych věřil max. 7L. Pokud kombinace, tak s běžným dieselem do max. 6L.
8L? To je dodávka?

Cenda
19. ledna • 17:26

Něco děláš špatně. I když jedu s Passatem 140kw Banská Bystrica - Brno, 150-170 km/h, jsem na 7.2l. dlouhodobá 6.1. státovka podle předpisů je okolo 5l.

takurcite
18. ledna • 18:57

klasika... dyzlovy zdrzovac prisel ostatnim vysvetlit, jak to vybec nesetri za 5/100

Jméno
18. ledna • 20:00

Ty nevím, ale se svým Céčkem (2.2 v automatu) jsem schopen jezdit kolem 5,5, takže proč by menší i30 nemohla jezdit za 5? A pokud jedu podle předpisů, kouknu se i nějakou tu desetinku pod 5, ale na to musí být delší trasa. Na opačnou stranu čistě po městě jsem v tom do osmi. A to ještě nemám AdBlue, se kterým má Céčko cca o 1/2 litru menší spotřebu. A kamarád je u 6ti válcového éčka lehce nad 6ti. Takže nevím, kde furt chodíte na ty spotřeby 7 nebo 8 litrů, to jezdíte celoročně s chlebníkem na střeše a s nosičem na kola na kouli?Jinak úplně stejným stylem jezdím s dvoutunovým MPV 3,6 V6 bezínem za 10 a cca 13 v LPG.

HLJ
19. ledna • 1:41

Těch rozdílů je ale víc a různé hodnoty klidně můžou být pravda. jedna z nich že i stejný kód motoru může mít hodně různou spotřebu. A po zkušenosti s BMW stejný motor N47D20 135kw ve stejných generacích (prakticky i rok výroby) jen různých modelech 3 (E90) Sdrive a X1 (E84) Xdrive ... a rozdíl při stejném řidičovi, profilu cesty i venkovní teploty je trvale 2 litry ve prospěch trojky ( Xdrive by to dělat neměl, další kolega má stejný motor v X3 taky E generaci s Xdrivem má spotřebu nižší než trojka, ale jiný profil cest). a není to vzpomínkový optimizmus, obě auta jezdí souběžně. Třetí místo F21 už místo BMW je nově hybridní Honda.Druhý rozdíl je mix cest, když budu jezdit jen město tak je i rozdíl které, prostě se stejným autem třeba v Brně oproti Zlínu je spotřeba minimálně o dva litry vyšší protože není město jako město. Řidič, kdy prostě já spotřebu tolik neřeším, tak mám oproti druhému řidiči trvale +1,5 litru, na stejném autě, profilu, teplotě.A teplota, v zimě na dálnici nebo okresce je rozdíl minimální (řadově jeden litr), krátké courání po městě je klidně +50% letní spotřeby

Pepa
19. ledna • 0:35

No mne Opel Insignia kombi 2.0TDCI 4x4 2017 jezdí dlouhobe za cca 7.5l/100km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepa
19. ledna • 8:00

Spíš 8l/100km.
Ale jsou lidi co to honí a jezdí s naftou za 4.

Dušan
19. ledna • 7:50

Je to různé. Ja mám litrové tsi 81kw ve fabii a 1.9 tdi 77 kw v octavii. S tsi jezdim krátké trasy dokonce za méně 😃a dynamika malého trivalce je větší. Na druhou stranu, v oblasti síly na naftu nemá, což se projevuje právě při tažení vozíku.
Tdi dlouhodobá 6.2 tsi 6.1 :)

Doporučujeme

Články odjinud