Také jsem měl 1,6 naftovou v i30 a naprostá spokojenost v měsíčním průměru jsem se nedostal nad 4,8 litrů na 100 km a to jsem jezdil po dálnici 50% , běžné silnice cca 30 % a město 20%. S benzínem bych to asi dal sotva se stejným vozidlem.Je to jen tah ke zrušení dieselu, ale věřím tomu, že se k němu vrátí, pze čisté elektro je větší průšvih než diesel . A benzín je dobrý na kratší tratě na delší je lepší nafta. Jsou to jednoduché počty.
Zase ten Korejský Hnůj 🤮
Také jsem byl toho názoru než na mě v AAA vyzbyla i30 1,6 nafta r.v.2013 Po té jsem přehodnotil ... Uznával jsem jen problémové bavoráky a o trochu lepší MB Jenže ten hnůj i30 se mi za dva roky provozu ne a ne pokazit.... (kupovaný s najetymi 163 000 km) Tak asi tak ....možná myslíte první výrobky značky Hyundai...? Potom ano ...byly to šroty, ale už to není pravda.
Tak ses nám tu hezky vyblinkal.. A jinak? Máš něco i k věci, nebo jen trapně trollíš?
To není problém jen i30, ale jde o obecný trend. Diesel se prostě už nevyplatí. Jednak se snížil rozdíl ve spotřebě benzín vs. nafta. Ale hlavně, v Belgii a Francii snížili dříve extrémní daňové zvýhodnění nafty na běžné zvýhodnění, jaké máme třeba u nás. A prodej dieselů se tam výrazně propadl. Právě kvůli těmto dvěma zemím se vyráběla malá městská auta s dieselem, včetně třeba Smartu. Ale s tím je konec.
Má někdo zkušenost u 1.5 tgdi s manuální převodovkou iMT? Jak veliký je tam rozdíl s tou spojkou? Pořád se rozhoduji mezi i30 a Ceedem, kde je normální spojka. Bohužel nemám možnost teď vyzkoušet, tak prosím uživatele o zkušenosti, díky.. :-)
Já ho vlastním a rozdíl není tak hrozný. Samozřejmě záleží na stylu jízdy a zvoleném drive modu. Za těch zatím 1000km úplně v pohodě a až na výjimky mi klasická spojka nechybí a nevadí mi ta elektrická. Je to v podstatě napůl automat :D
A jakou karoserii a výbavu máš? :-) Mně se strašně líbí Fastback ve verzi Smart. Smart chci kvůli klasické ručce a analogovým budíkům.. Nepůsobí spojka moc uměle - jako např. "dokoupitelné příslušenství k Playstationu"? :-D
Škoda, že redakce neudělá detailní srovnání třeba Ceedu 1.5 tgdi s klasickou spojkou a právě i30 s iMT při různých situací..
Klesající poptávka? Ono si lidi rozmyslí koupit i30 v naftě když stojí víc jak půl míče.
Jenom půl míče? Tak to je dobrá cena :). Naftové oktávky stojí tak tři čtvrtě míče...
A? Člověk co uvažuje o ceduli nepotřebuje octu a obráceně. Osobně když jsem sedl do i30 combi se svými 190 cm, tak si za mě už nikdo nesedne.V Octavce si naopak sednu za sebe.
Složitost naftového motoru - dnešní doba chce jednoduché řešení a hlavně bezporuchové
Ještě mohl dodat: Z důvodu preferencí vysokých cen ovčany v ČR jsme nezareagovali na posílení koruny a umožnili jim koupit auto za starý kurz.Z od října do prosinec zdražovali každý měsíc, ale dolů se jim s cenama nechce.. na Slovensku i v Polsku jsou nyní auta levnější než u nás :(. Chápu, že to vyrábí za "koruny" ale už i Kia vyjde v SK levněji než u nás Hyundai a má diesely :(.
Jen v PL jsou minimálně ceníkově níž i jiné auta, třeba Lexus. Takže to bude cenovou hladinou na daném trhu, a ano když se jde do detailu tak jsou tam drobné rozdíly ve výbavách (jen oproti rozdílu v cenách banální)
Tak ta 1.5t jezdí za cca 6.5l a naftak jezdil za 6. Navíc dynamika/tichost toho benzínu je trochu jinde. I bez nějaký dani na naftaky je ten benzín rozumnější volbou.Naproti tomu třeba 1.5tsi vs 2.0tdi Evo jsou od sebe trochu dál a dávají smysl.
Dynamika? Přesedl jsem z 1.4TSI 110kW do 2.0TDI 85kW a i vzhledem k propasti papírových hodnot výkonu bych se k TSI rozhodně nevrátil. Spotřeba o litr nižší (5L), mnohem lepší zátah zejména v kopcích a celkově mi to TDI o nic moc méně svižné nepřijde, snad jen s vyjímkou ostřejšího předjíždění. Tam má TSI navrch.
Tohle auto z benzínem ani naftou nemáš protože bys takovou kravinu nenapsal, že?Dnešní T-GDI má na sobě tolik komplikovaného balastu jako diesel takže budoucí servis bude cenově téměř stejný, ale ty se bát nemusíš... Žádné nemáš.
Kdyby toho komplikovaného balastu bylo stejně, tak to prodávají za stejnou cenu. Ve speciálu Světa motorů psali, že emisní systém těch jejich nejnovějších dieselů s Adblue je nesmírně komplikovaný a drahý a v podstatě naznačili - nekupovat.
S i30 1.6CRDI combi mám dlouhodobou spotřebu 5,1 litru a nijak ji nešetřím.
Ja mám Opel Astru Sport tourer s 1.6 136k diesel, a dlhodobo s tým jazdím za 4,8l. A tiež to nejako nešetrím. Čiže reálne to je bez problémov.
Spotřeba to je tema. Ja jezdim s naftou za 8l/100km. Přijde mi to moc. A to jsou dálky a město málo.Jak dokážete mít spotřebu když to nešetříte za 4.5-5.0l/100km?? To je až nereálné. Nebo neco dělám špatně.
Strašně záleží na složení cesty. Pokud jezdíš 80% naplno po dálnici, tak bych věřil max. 7L. Pokud kombinace, tak s běžným dieselem do max. 6L. 8L? To je dodávka?
Něco děláš špatně. I když jedu s Passatem 140kw Banská Bystrica - Brno, 150-170 km/h, jsem na 7.2l. dlouhodobá 6.1. státovka podle předpisů je okolo 5l.
klasika... dyzlovy zdrzovac prisel ostatnim vysvetlit, jak to vybec nesetri za 5/100
Ty nevím, ale se svým Céčkem (2.2 v automatu) jsem schopen jezdit kolem 5,5, takže proč by menší i30 nemohla jezdit za 5? A pokud jedu podle předpisů, kouknu se i nějakou tu desetinku pod 5, ale na to musí být delší trasa. Na opačnou stranu čistě po městě jsem v tom do osmi. A to ještě nemám AdBlue, se kterým má Céčko cca o 1/2 litru menší spotřebu. A kamarád je u 6ti válcového éčka lehce nad 6ti. Takže nevím, kde furt chodíte na ty spotřeby 7 nebo 8 litrů, to jezdíte celoročně s chlebníkem na střeše a s nosičem na kola na kouli?Jinak úplně stejným stylem jezdím s dvoutunovým MPV 3,6 V6 bezínem za 10 a cca 13 v LPG.
Těch rozdílů je ale víc a různé hodnoty klidně můžou být pravda. jedna z nich že i stejný kód motoru může mít hodně různou spotřebu. A po zkušenosti s BMW stejný motor N47D20 135kw ve stejných generacích (prakticky i rok výroby) jen různých modelech 3 (E90) Sdrive a X1 (E84) Xdrive ... a rozdíl při stejném řidičovi, profilu cesty i venkovní teploty je trvale 2 litry ve prospěch trojky ( Xdrive by to dělat neměl, další kolega má stejný motor v X3 taky E generaci s Xdrivem má spotřebu nižší než trojka, ale jiný profil cest). a není to vzpomínkový optimizmus, obě auta jezdí souběžně. Třetí místo F21 už místo BMW je nově hybridní Honda.Druhý rozdíl je mix cest, když budu jezdit jen město tak je i rozdíl které, prostě se stejným autem třeba v Brně oproti Zlínu je spotřeba minimálně o dva litry vyšší protože není město jako město. Řidič, kdy prostě já spotřebu tolik neřeším, tak mám oproti druhému řidiči trvale +1,5 litru, na stejném autě, profilu, teplotě.A teplota, v zimě na dálnici nebo okresce je rozdíl minimální (řadově jeden litr), krátké courání po městě je klidně +50% letní spotřeby
No mne Opel Insignia kombi 2.0TDCI 4x4 2017 jezdí dlouhobe za cca 7.5l/100km.
Spíš 8l/100km.Ale jsou lidi co to honí a jezdí s naftou za 4.
Je to různé. Ja mám litrové tsi 81kw ve fabii a 1.9 tdi 77 kw v octavii. S tsi jezdim krátké trasy dokonce za méně 😃a dynamika malého trivalce je větší. Na druhou stranu, v oblasti síly na naftu nemá, což se projevuje právě při tažení vozíku. Tdi dlouhodobá 6.2 tsi 6.1 :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.