Výroba naftových verzí oblíbeného kompaktu z Nošovic skončila již ve třetím čtvrtletí loňského roku. Automobilku k tomuto kroku vedla klesající poptávka po těchto motorech.
Letos v únoru to budou dva roky od modernizace současné generace Hyundaie i30. Kompaktní vůz, který se ve slezských Nošovicích vyrábí ve třech karosářských verzích (hatchback, kombi, liftback) vizuálně omládl a pod kapotou se odehrála malá hybridní revoluce. 48voltový mild-hybridní systém byl dostupný v kombinaci se zážehovými motory 1.0 T-GDI a 1.5 T-GDI, jakožto i u silnější z dvojice nabízených verzí vznětové jedna-šestky CRDi. Nedávno ale nabídka pohonných jednotek prořídla.
V lednových cenících všech karosářských variant Hyundaie i30 už nenajdete naftové motory. V minulých letech se dočasné výpadky toho či onoho motoru objevovaly u celé řady automobilek kvůli postupnému přechodu na přísnějších emisní normy, pro i30 je ale tato změna s velkou pravděpodobností trvalá z důvodu nízké poptávky.
„Dieselové motory byly z nabídky modelu i30 vyřazeny z důvodu klesající poptávky v segmentu kompaktních vozů. Nepředpokládáme, že bychom je v dohledné době měli znovu nabízet. Dieselové motory u modelu i30 nebyly vyřazeny pouze z nabídky na českém trhu, ale byla zcela ukončena jejich výroba pro všechny trhy,“ řekl na dotaz redakce David Pavlíček, tiskový mluvčí českého zastoupení automobilky Hyundai. V nabídce modelu i30 zůstávají benzinové motory, a sice výše zmíněné přeplňované verze a atmosférická jedna-pětka CVVT/.
Nízkou poptávku po vznětových motorech u kompaktních modelů ale neregistrují všude. V nejnovějším ceníku sesterské Kie Ceed nafťák nechybí (ceník platí do konce ledna, situaci budeme sledovat), najdete jej u nových generací Peugeotu 308 a Opelu Astra a změny se nechystají ani u Volkswagenu Golf osmé generace. O vyřazení se neuvažuje ani v případě Škody Octavia, u které se pro naftové motory loni rozhodlo přibližně 50 % zákazníků.