Hyundai i30: nový krasavec přijede již v létě

Korejská automobilka Hyundai představila na ženevském autosalonu zcela nový model i30, který se bude vyrábět v Evropě a pro Evropu. A byl i navržen v evropském designérském centru automobilky, aby vyhovoval vkusu místních zákazníků. i30 se bude v počátku vyrábět v žilinském závodu automobilky Kia a po dokončení závodu v Nošovicích, bude výroba přesunuta do České republiky.

Pětidveřový hatchback bude měřit na délku 4 245 mm, na šířku 1 775 mm, na výšku 1 480 a rozvor bude mít hodnotu 2 650 mm. Svými rozměry se tak zařadí spíše k menším hatchbackům nižší střední třídy.

Hyundai již dlouho sází na pestrou výbavu, která si v ničem nezadá s evropskou a japonskou konkurencí. Model i30 bude dostupný ve čtyřech stupních výbavy. Jejich podoba však není prozatím k dispozici, ovšem i30 mj. nabídne až 8 airbagů, ABS, stabilizační systém ESP, palubní počítač, rádio s CD a podporou MP3, kola z lehké slitiny, klimatizaci, deset barevných odstínů, kožené čalounění a mnoho dalšího.

O pohon vozu se bude starat pětice motorů, z nichž dva budou spalovat naftu. Základním motorem bude čtyřválec 1,4 o výkonu 80 kW (110 k), který doplní motor 1,6 o výkonu 90 kW (122 k). Vrcholem benzínové nabídky pak bude dvoulitr o výkonu 105 kW (143 k).

Naftu pak bude zastupovat agregát 1,6 CRDi o výkonu 85 kW (115 k) a točivém momentu 235 Nm a naftový dvoulitr o výkonu 103 kW (140 k) a točivém momentu 304 Nm.

Vůz se na trhu objeví již toto léto a poté bude následovat i verze kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 na ženevském autosalonu
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků