Hyundai i30: nová generace je tu

19 komentářů

Hnuujdaj
14. května • 15:04

Nezmuzou se na nic jiného než pomlouvat a urážet konkurenci Hnujdajari....

Hnuujdaj
14. května • 14:57

Je to Korejská sracka a jejich a o tom jsou i jejich ubohé reklami

Dextrone
14. září • 21:25

Zdravím, přečetl jsem si zdejší, byť jen krátkou diskuzi, kde se haní výkony atmosférických benzínových motorů automobilek H/K. Vzhledem k tomu, že mi už pár aut jak benzínových tak i dieselových (včetně i těch přeplňovaných) prošlo rukama - hlavně vozy střední třídy a sám sebe považuji za zhýčkaného řidiče. Dovolím si sem přidat i svůj poznatek. Nebudu se tady rozepisovat o tom jak jsem potřeboval své zánovní Mondeo TDCi prodat pro značnou nespolehlivost dieselového turbomotoru a nespokojenost s elektronikou a nahradit ho jiným vozem opět střední třídy.Chtěl jsem opět nový vůz a tak se tady o ojetinách nezmiňuji. Své prachy jsem chtěl utratit za prostorné, spolehlivé a motoricky silné auto. Přátelé ano, naftu už jsem ve svém budoucím autě odmítal a tak jsem vybíral hlavně mezi atmosférickými benzínovými dvou a více litry. Konkrétně 2.0 a max 3.0. Vždy jen čtyřválce s min 16 ventily. Protože jsem motorový maniak, hodně jsem studoval jak literaturu o konkrétním typu motoru (zejména těch novějších), tak i testy, byť kolikrát i v cizým jazyce za pomoci googlu. Dokonce jsem na pár modelů skrze svolení autosalonu a známostí měl možnost použít i motorovou brzdu. Výběr mého budoucího vozu se čím dál více zůžoval. Přestože jsem byl malinko skeptický k motorům H/K, věděl jsem že základ vzešel z motorů od Mitsubishi, což považuji za jedny z těch lepších benzínových motorů. H/K pouze motory doladili a výsledkem jsou opravdu povedené čtyřválcové atmosférické benzíny 1,4. - 1,6 - 2,0 - 2,4 s technikou CVVT a zejména 2.0 DCVVT, jistě jste znalí a tak techniku zde nebudu popisovat, jen zmíním ještě motor GDI což je atmosférická stříkačka s nadprůměrnými výkony na litr objemu. Nebudu vás déle zdržovat. Mé vítězné nové auto, pravda již rok a půl je Hyndai Sonáta 2.0 DCVVT 120kW. Nebudu zde uvádět kolik bylo naměřeno na motorové brzdě, neboť nechci pár Hyundajobijců naštvat, ale zatím jsem předjel vše co mělo kola, na lenost motoru si nemůžu v žádném případě stěžovat. S jedním nevěřícím hlupáčkem hrdě vlastnící černý Superb TDi 103kW jsem si dal závody ve sprintu na 100km/h a půl auta jsem byl před ním. Spotřeba je také krásná 8-9L beznínu, takže maximální spokojenost, pohodlnost, prostě Sonáta :-) Motory H/K v žádném případě nejsou papírově nadhodnoceny, výkony mají dokonce ještě nepatrně vyšší. Jen musíte vědět, že máte atmosférický kultivovaný benzínový motor, kterému bohatě stačí na běžnou jízdu otáčky kolem 2000 ot. a pokud chcete předjet a mít výkon, musíte podřadít, ale to je základní věc už od nepaměti.

UFO
27. listopadu • 21:54

s tou poledni vetou o podrazeni souhlasim, stejne tak vubec se razenim obecne. i ze stare felicie dostanu zrychleni vetsi, nez manici po rozjezdu na svetlech (a to kolikrat neni z 0 ale tak cca z rychlosti 20kmh) a naslednem hooooodne mirnem a tahlem kopci prede mnou... proc? protoze radim... a ne, ze to tahnu do mirneho kopce hned na 4 (nebo nevim co tam delaji).... pak jim trva cely kilometr (! ano, premeril jsem ten usek ted na mapach) nez vubec to vyzenou na 90...jako za takovymi jezdit, to je o nervy...

ASXYM
9. října • 18:31

:-D:-D:-D:-D PLNĚ SOUHLASÍM

jano
13. září • 16:44

krasne auticko dufam ze to neprezenu s cenou

Shimi
12. září • 18:00

Za mě dávám, až na jednu výjimku, palec dolu. Design nových Hyundaiů je pro mě nestravitelný a co se týče techniky, hlavně motorů, tak tam zaspali kluci z východu úplně. Čekal jsem v tomto směru těžkou ofenzívu s příchodem nových modelů v celém koncernu H/K v podobě 1.2 TGDi a 1.6 TGDi a ono nic. Jasně, časem to přijde, ale už včera bylo pozdě a o to jde. Co se týče té výjimky, tak tu dávám interiéru. V tomto případě dopadla kopie (i30) lépe než předloha (Focus). Uvidíme co na to řeknou prodeje.

ferovychlap
12. září • 20:42

Při čtení čtení vašeho příspěvku jsem si říkal, že design je věc velmi subjektivní a individuální a každému se může líbit něco jiného (nejen u aut, motorek, ale taky domů, ženských atd.).Ale vaše domněnka, že co se techniky týče (hlavně motorů), zaspali "kluci z východu" dobu, mě vážně pobavila. Zdá se, že jste velký odborník co se týče vývoje automobilů, proto si dovolím Vám jen připomenout, že motory Hyundai/Kia patří v současnosti k tomu nejlepšímu co se ve světě nabízí, ale to jistě dobře víte. "Už včera bylo pozdě." :-D:-D:-DOvšem co se týče podobnosti interieru nové i30 a Focuse, to už zavání mnohem vážnější poruchou vnímání reality. Nemohl byste prosím uvést se kterou generací Focuse se nechali inženýři Hyunaie inspirovat (podle Vás)??? Možná byste mohl popsat i některé konkrétní prvky interiéru, kde spatřujete podobnost?

Shimi
12. září • 21:46

to ferovychlap: První odstavec beru, ten dává alespoň nějaký smysl. Co se týče druhého odstavce, tak k tomu napíšu asi toliko. Po reálných zkušenostech, né po zkušenostech vyčtených z časopisů, s motory 1.4 71 kW (Rio), 1.4 80 kW (Cee'd,i30) a 1.6 93 kW (Cee'd,i30) mohu konstatovat, v kontextu srovnatelných turbobenzínů, že jestli něco patří v současnosti k tomu nejlepšímu ve světě, tak to rozhodně nejsou atmo motory H/K. V těchto konkrétních případech, což je samozřejmě drtivé procento prodaných benzínů v nižší střední třídě koncernu H/K, snese papír opravdu vše. Reál? Ten je úplně někde jinde. Takže se ptám já, podle koho patří motory H/K v současnosti k tomu nejlepšímu co se ve světě nabízí? Podle férovýhochlapa? Asi né, že? Přestaňte číst PR žvásty automobilek a massčasopisů a běžte se s těmi úžasnými motory projet. Ke třetímu odstavci se ani nemá cenu vyjadřovat. Pokud si nedáte dohromady A+B, respektive celý kontext vývoje i30 v návaznosti na konkurenci, tak je veškerá diskuze marná. Filosofický žvásty o poruše vnímání reality a podobný nesmysly si nechte na doma, páč v reálu ani netušíte co to vlastně znamená.P.S. Ovšem nejvíc mě dorazila poznámka o kopírované generaci Focusu, to je zářný příklad toho, že pisatel absolutně neví, která bije.

pepa
24. ledna • 16:31

zalezi s cim chcete porovnavat, mam oktavku 1.6 benzin rv 2010 76kw, a mam hjonde rv 2009 1.4 80kw, a ted koho by co mohlo zajimat? oktavia stala temer 2x tolik, hjonde jede mnohem lip!!! hjonde zere o 1-2 litry min i pri sviznejsi jizde, ok co dale? trvanlivost? tot otazka, zatim u obou aut temer bez poruch, az na blikani kontrolky motoru kde? ano u oktavie a ta kdyz se rozsviti tak jede max 120km/h ale stava se to jen nekdy takze je to polovicni porucha :D, jsem jedine rad ze H/K do aut turba necpou, i kdyz cpou v evrope a usa jezdej stejny modely s jinejma motorama a hlavne mnoho modelu ktery sem vubec nevozej, to me mrzi

CAREL
17. listopadu • 4:33

To že HYUNAI kopíruje není nic jiného než dělají jiné automobilky!!! Navím mít motor 1,6 CRDI s 6-ti rýchlostním řazení je super! A co navíc, nová I30 má dokonce 1,4 benzín s šestikvaltem. A to je pak ježdění. Vím co říkám, už jsem v nové I30 jel :)

ferovychlap
13. září • 9:18

Ano, když srovnáme nejslabší atmosférické motory od Kie (od kohokoli) se "srovnatelnými" přeplňovanými motory, bude to rozdíl :-D A co teprve je porovnávat s vécestupňovým přeplňováním, nebo s turbodiesely??? To by bylo opravdu srovnání na úrovni :-D
Pokud někdo (odborná veřejnost) udělí někomu cenu za techniku, pak to nemá z časopisů, ale z vlastních testů a měření (i když třeba v laboratorních podmínkách) a neřeší se jen naměřené hodnoty, ale taky vlastní řešení. Jen škoda, že jste nenašel (nebo nedokázal popsat) tu podobnost i30 a Focuse. Stačí naznačit, protože i když jsem neměl novou i30 vidět v reálu (teda interier jsem zatím reálně neviděl), tak Focuse znám více než dokonal - všechny generace. B-] Pokud něco najdete (nepište, že mají oba otáčkoměr a rychloměr), tak dejte vědět - rádi se zasmějeme ;-)

Shimi
13. září • 13:30

to ferovychlap: Áááá, tady budeme muset použít polopatismus. Mimochodem ta férovost z nicku se v psaném textu nějak vytrácí. Viz. vaše přihlouplá poznámka o nejslabších atmo vs. srovnatelných turbo. Takže ještě jednou. 1.4 80 kW vs. třeba 1.2 TSi 77 kW, 1.6 93 kW vs. třeba 1.4 TSi 90 kW. Silnější atmo benzín koncern H/K v nižší střední nenabízí, což je mimochodem další průser, takže další srovnání nemá smysl. Který z těchto motorů je, podle vás, pro běžného uživatele lepší, příjemnější, apod.? Ta poznámka o vícestupňovém přeplňování a turbodehtu je úplně mimo mísu a akorát to upozorňuje na hloupost autora.K té odborné veřejnosti, ta mě echt rozesmála. Docela by mě zajímalo, co si pod tímto termínem představujete. Já mám v poslední době pocit, že se pod tímto řadí každý, kdo má do zádele díru. Nicméně se zeptám jinak. Kdyby "odborná veřejnost" řekla, že motor A je lepší než motor B, tak tomu budete věřit? Asi né, že? Nebo ano? Půjdete si ty daný motory osobně vyzkoušet a uděláte si názor sám, že? Nebo ne? Pokud ne, tak už vím odkud vítr vane.K té podobnosti. Stačí si otevřít na ploše dvě okna s interiérem obou aut a porovnat je. Samozřejmě nevynechat kontext vzniku obou aut. Jestli už vám ani toto nepomůže, tak se vzdávám.P.S.: Možná by to příště chtělo ještě více smajlů, aby to ještě více podtrhlo křečovitost autora.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ferovychlap
16. září • 2:47

Vážený Shimi,pokud tzv. "polopatismus" je řečí vašeho kmene, pokusím se reagovat podle toho. Psal jste, že "co se týče motorů, zaspali kluci z východu dobu úplně". Později jste reagoval srovnáním atmosférických motorů "kluků z východu" s přeplňovanými motory VW. Přišlo mi to úsměvné, ale teď už mě spíše unavuje opakovat mou reakci.Pokud chcete porovnávat (a hanit) motory Hyundaie, pak si znovu porovnejte (porovnatelné) nejslabší motory v nabídce. Současný Hyundai i30 1,4 CVVT (80 kW/6200, 137 Nm/5000) vs. Škoda Octavia 1,4 MPI (59kW/5000, 132 Nm/3800) vs. Peugeot 308 1,4 VTi (72 kW/6000, 136 Nm/4000) vs. Ford Focus 1,4 Duratec (59 kW/5700, 124 Nm/3500) - už není v nabídce - atd. Pokud Vám čísla nestačí, pak si udělejte okruh od showroomu k showroomu, přesedněte z auta do auta a garantuju Vám, že pak určitě uznáte, že "chlapci z východu" určitě nezaspali, ale poctivě "zamakali". A co se dynamiky týče, tak speciálně u Octavie nepomůže ani 1,2 TSI. Ale takové srovnání bych nechal až na připravované přeplňované motory o stejném objemu od Hyundai a např. od Fordu.Přestože mě obchod s novými automobily již více než šestnáct let živí, nemám dost času, příležitostí ani chuti testovat každé auto nebo každý motor na trhu (s výše uvedenýma jsem měl tu možnost, byť jen okrajově), proto je pro mě vždy příjemné porovnat vlastní zkušenost, nebo jen čerpat cizí poznatky, např. na internetových auto/moto serverech, diskusích, v tisku (ať už komerčním nebo odborném), ale zajímají mě i názory uživatelů (proto pročítám i příspěvky ke článkům). A pokud ze všech stran slyším a čtu jak je "motor A" (mám na mysli Hyundai New i30 jako celek) solidní, tak se nedivte, že mi přijde reakce jedince, který popisuje jen negativa (a to ještě velmi zmateně) jako špatný vtip.Když přidám hodnocení interiéru i30 jako kopie Focuse (pořád jste nepopsal kterého Focuse srovnáváte), pak nemohu Váš příspěvek označit jinak než "Velmi hodnotný". ;-)Mimochodem, otevřít si na monitoru dostupné obrázky ineriéru New i30, Focus II a Focus III, byla první věc, kterou jsem udělal po přečtení Vašeho "Velmi hodnotného příspěvku". Všem, kteří v tu dobu seděli v mém okolí jsem dal úkol najít jakoukoli podobnost, ale krom kruhového volantu, umístění ovládání oken a vnějších zrcátek a již zmiňovaných "budíků" (a to bychom jistě našli u stovky dalších vozů) jsme našli podobnost snad jen ve výdechách ventilace u Focusu III. Jinak samé protiklady. Od dvou výrazných linií ozdobných lišt u i30, přes ovládání ventilace a klimatizace, ovládání audia a navigace, lišty na palubovce, výplně volantů, sedadla atd...Nechci Vám brát Váš názor, pokud tam nějakou podobnost vidíte, rád bych věděl kde (a určitě nebudu sám), ale protože jste zatím nedokázal ani náznakem navést kde, můj zájem pomalu upadá. Konec konců, "ve tmě je každá kráva černá", že? :-PSpíš si z Vaše příspěvku uvědomuju, že než někomu něco nechat, bylo vašim cílem plivat na všechno co je korejské, japonské, americké, nedejbože snad čínské nebo indické, prostě cokoli co není německé. B-]

Shimi
16. září • 22:35

to ferovychlap:"Spíš si z Vaše příspěvku uvědomuju, že než někomu něco nechat, bylo vašim cílem plivat na všechno co je korejské, japonské, americké, nedejbože snad čínské nebo indické, prostě cokoli co není německé." - Jo, tak teď jste tomu nasadil korunu. Proto jsme si s manželkou jako druhé auto do rodiny pořídili Kiu Rio, protože vůbec nefandíme korejcům a chceme na ně jenom plivat. Co tady se člověk nedočte.Nicméně přesně z tohoto důvodu, tj. 137 Nm/5000, je ten motor v běžném provozu, jak bych to řekl slušně, nepoužitelný. Těch koncernových 132 Nm/3800 vypadá, a reálný provoz to jen potvrdil, mnohem lépe. Protože před Riem měla manželka Polo 1.4 55 kW a můžete se jí zeptat s jakým autem se ji jezdí/lo lépe. Ano, bylo to Polo. A jako prodejce jistě víte jaký typ řidičů si pořizuje 1.4 do svých vozítek. Né nejsou to "závodníci", kteří se valnou většinu jízdy pohybují v 5000 ot. K tomuto účelu by si nekupovali 1.4. Drtivá většina vám řekne, že jim tento motor stačí a že to mají na klidnou jízdu tak max. do 3000 ot. Ano, na propagačních materiálech vypadají ty cifry strašně krásně, ale..... No a v tomto kontextu to kluci z východu jednoduše podělali. A to se vůbec nebavím o tom, jak je na tom to auto po stránce použitých materiálů, zpracování, řízení, řazení, atd. To auto máme 4. rok a přál bych vám vidět jak za tak krátkou dobu vypadá. A to jsem puntičkář, takže to auto dostává veškerou péči. Interiér je extrémně náchylný na poškrábání a taky podle toho vypadá, lak je též extrémně náchylný na poškrábání, tam se šetřilo neskutečně. Například se odlupuje barva z madel otevírání dveří a to podotýkám na všech madlech. I na těch, na které se za celý rok sáhne tolikrát, že bych to spočítal na prstech jedné ruky. Odlupuje se barva ze stěračů. Čidlo alarmu na přední kapotě je z výroby tak debilně umístěné, že při každém dešti do něho nateče voda a alarm se samovolně spouští. Řazení je též sametové, dostat tam zpátečku je někdy doslova porod. Prostě těch nedotažených věcí je tam stále moc, nebudu to tu všechno vypisovat, ale jen to dokresluje jaký kus cesty budou muset ještě kluci ujít, aby to za něco stálo. Já jim fandím, taky proto jsem si od nich to auto koupil, ale zjistil jsem, jak se věci mají a to mi nikdo nevezme. Nová generace je na tom lépe, to nepopírám, ale.... Vždycky tam to ale je.

pepa
24. ledna • 16:42

to je fakt ale nesmysl co pisete, poslete fotku, mam 6 let i30 a je jako novej, nepoznal by ste ze nevyjel z kramu(najeto 70.000 a vozime v nem psy), nechapu o cem mluvite a zdali ste si nespletl znacku!!! uz i kdysi daewoo po 15i letech pekny oproti polu ktery nam prorezlo, nechte si ty lzi!!! nehoraznost

ELV01
13. září • 17:58

Korejska auta mají nejslabší článek v motoru. Jejich motory (1.4 a 1.6) jsou dobrý pouze na papíře, v reálu ty auta bez vytáčení moc nejedou, a opravdu vyhoví jen velmi nenáročný uživatelům. Naopak vzhledově se mi auto líbí.

Shimi
13. září • 18:32

to ELV01: Což o to, 1.6 by se ještě dala, ale 1.4 v i30 nebo v Cee'du je tragédie největšího zrna.

zulyk
12. září • 18:53

nemyslim si, zeby to bolo az take tragicke, ze (zatial) nieje v ponuke turbo, stara generacia sa s atmobenzinmi predava stale dobre, predpokladam, ze v roku 2012 uz tie turba nasadia ;-)

Doporučujeme

Články odjinud