Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

YouTube kanál CarWow proti sobě opět postavil dvě zajímavá, naprosto rozdílná auta a porovnal jejich schopnosti ve trojici disciplín.

Srovnání, které zprvu možná nedává moc smysl. Nejnovější hot-hatch Hyundai i30 N proti starému BMW 328i (E36). Vysvětlení moderátora Mata Watsona je však jednoduché – obě auta byla zrovna k dispozici, stejně tak jako volná ranvej, tak proč vozy proti sobě neotestovat?

V souboji se tak objevují velice rozdílná auta. Hyundai se pyšní moderní technikou ve formě dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce o výkonu 202 kW (275 koní) a pohonem předních kol, zatímco upravené BMW kameramana týmu CarWow disponuje asi 166 kW (226 koňmi) ze svého 2,8litrového atmosférického šestiválce a sílu směřuje na zadní kola.

Čtyři generace BMW M3 proti sobě. Jak dopadlo srovnání na ranveji?

Čtyři generace BMW M3 proti sobě. Jak dopadlo srovnání na ranveji?

Ke srovnání můžete přihodit i cenovky. Nový Korejec vyjde v Británii na přibližně 28.000 liber (asi 817.000 Kč), kdežto starý Němec se drží někde kolem 2800 liber (asi 82 tisíc korun). Mezi oběma vozy pak stojí více jak 20letý věkový rozdíl.

Výsledky jsou nakonec poměrně zajímavé a překvapivě vyrovnané. Pro vozy byl připraven klasický sprint na čtvrt míle, test pružného zrychlení z 30 mil za hodinu (48 km/h) a nechyběla rovněž zkouška brzdných schopností. Jak to všechno dopadlo, na to se ostatně podívejte sami.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků