Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Pokud by vám u ostrého Hyundaie i30 N scházelo pár koní a větší „krouťák“, německý úpravce RaceChip již korejský hot-hatch náležitě vyladil a dosáhl velmi pěkných čísel.

Hyundai i30 N sbírá v testech vskutku pozitivní ohlasy, i když se třeba nemůže plnou silou rovnat některým konkurentům. Pro zájemce o zvýšení výkonu u ostrého Korejce tak nyní společnost RaceChip nabízí balíček několika úprav.

Standardně nabízí i30 N v silnějším provedení Performance pěkných 202 kW (275 koní) a 352 Nm točivého momentu. Pouhým zásahem do řídicí jednotky přeplňovaného dvoulitru však dokázal RaceChip posunout tyto hodnoty na 230 kW (313 koní) a tučných 498 Nm.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Jestliže by se vám toto navýšení zdálo u ostré předokolky málo razantní, montáží sportovního prvního dílu výfuku HJS můžete dosáhnout až konečných 235 kW (320 koní) a šílených 524 Nm. Díky novému výfuku pak bude dvoulitr rovněž znít o dost naštvaněji.

Počtem koní pod kapotou se tak nyní i30 N přesně vyrovnává Hondě Civic Type R, přičemž točivým momentem ji naprosto překonává. Standardní Honda se musí spokojit „jen“ s 400 Nm. Bohužel, o úpravě převodového ústrojí Hyundaie se v případě takto razantního navýšení síly RaceChip vůbec nezmiňuje.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Místo toho nabízí pro i30 N lehčí kola OZ Racing Leggera HLT obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S, snížení podvozku o 15 mm instalací kratších pružin a nakonec nechybí i tužší stabilizátory od firmy Eibach.

Podobné úpravy chystá RaceChip uvést také v USA, kde s identickou technikou jezdí nejnovější Veloster N. Cenovky úprav zatím společnost neuvedla.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků