Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Pokud by vám u ostrého Hyundaie i30 N scházelo pár koní a větší „krouťák“, německý úpravce RaceChip již korejský hot-hatch náležitě vyladil a dosáhl velmi pěkných čísel.

Hyundai i30 N sbírá v testech vskutku pozitivní ohlasy, i když se třeba nemůže plnou silou rovnat některým konkurentům. Pro zájemce o zvýšení výkonu u ostrého Korejce tak nyní společnost RaceChip nabízí balíček několika úprav.

Standardně nabízí i30 N v silnějším provedení Performance pěkných 202 kW (275 koní) a 352 Nm točivého momentu. Pouhým zásahem do řídicí jednotky přeplňovaného dvoulitru však dokázal RaceChip posunout tyto hodnoty na 230 kW (313 koní) a tučných 498 Nm.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Jestliže by se vám toto navýšení zdálo u ostré předokolky málo razantní, montáží sportovního prvního dílu výfuku HJS můžete dosáhnout až konečných 235 kW (320 koní) a šílených 524 Nm. Díky novému výfuku pak bude dvoulitr rovněž znít o dost naštvaněji.

Počtem koní pod kapotou se tak nyní i30 N přesně vyrovnává Hondě Civic Type R, přičemž točivým momentem ji naprosto překonává. Standardní Honda se musí spokojit „jen“ s 400 Nm. Bohužel, o úpravě převodového ústrojí Hyundaie se v případě takto razantního navýšení síly RaceChip vůbec nezmiňuje.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Místo toho nabízí pro i30 N lehčí kola OZ Racing Leggera HLT obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S, snížení podvozku o 15 mm instalací kratších pružin a nakonec nechybí i tužší stabilizátory od firmy Eibach.

Podobné úpravy chystá RaceChip uvést také v USA, kde s identickou technikou jezdí nejnovější Veloster N. Cenovky úprav zatím společnost neuvedla.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků