Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Pokud by vám u ostrého Hyundaie i30 N scházelo pár koní a větší „krouťák“, německý úpravce RaceChip již korejský hot-hatch náležitě vyladil a dosáhl velmi pěkných čísel.

Hyundai i30 N sbírá v testech vskutku pozitivní ohlasy, i když se třeba nemůže plnou silou rovnat některým konkurentům. Pro zájemce o zvýšení výkonu u ostrého Korejce tak nyní společnost RaceChip nabízí balíček několika úprav.

Standardně nabízí i30 N v silnějším provedení Performance pěkných 202 kW (275 koní) a 352 Nm točivého momentu. Pouhým zásahem do řídicí jednotky přeplňovaného dvoulitru však dokázal RaceChip posunout tyto hodnoty na 230 kW (313 koní) a tučných 498 Nm.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Jestliže by se vám toto navýšení zdálo u ostré předokolky málo razantní, montáží sportovního prvního dílu výfuku HJS můžete dosáhnout až konečných 235 kW (320 koní) a šílených 524 Nm. Díky novému výfuku pak bude dvoulitr rovněž znít o dost naštvaněji.

Počtem koní pod kapotou se tak nyní i30 N přesně vyrovnává Hondě Civic Type R, přičemž točivým momentem ji naprosto překonává. Standardní Honda se musí spokojit „jen“ s 400 Nm. Bohužel, o úpravě převodového ústrojí Hyundaie se v případě takto razantního navýšení síly RaceChip vůbec nezmiňuje.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Místo toho nabízí pro i30 N lehčí kola OZ Racing Leggera HLT obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S, snížení podvozku o 15 mm instalací kratších pružin a nakonec nechybí i tužší stabilizátory od firmy Eibach.

Podobné úpravy chystá RaceChip uvést také v USA, kde s identickou technikou jezdí nejnovější Veloster N. Cenovky úprav zatím společnost neuvedla.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků