Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Pokud by vám u ostrého Hyundaie i30 N scházelo pár koní a větší „krouťák“, německý úpravce RaceChip již korejský hot-hatch náležitě vyladil a dosáhl velmi pěkných čísel.

Hyundai i30 N sbírá v testech vskutku pozitivní ohlasy, i když se třeba nemůže plnou silou rovnat některým konkurentům. Pro zájemce o zvýšení výkonu u ostrého Korejce tak nyní společnost RaceChip nabízí balíček několika úprav.

Standardně nabízí i30 N v silnějším provedení Performance pěkných 202 kW (275 koní) a 352 Nm točivého momentu. Pouhým zásahem do řídicí jednotky přeplňovaného dvoulitru však dokázal RaceChip posunout tyto hodnoty na 230 kW (313 koní) a tučných 498 Nm.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Jestliže by se vám toto navýšení zdálo u ostré předokolky málo razantní, montáží sportovního prvního dílu výfuku HJS můžete dosáhnout až konečných 235 kW (320 koní) a šílených 524 Nm. Díky novému výfuku pak bude dvoulitr rovněž znít o dost naštvaněji.

Počtem koní pod kapotou se tak nyní i30 N přesně vyrovnává Hondě Civic Type R, přičemž točivým momentem ji naprosto překonává. Standardní Honda se musí spokojit „jen“ s 400 Nm. Bohužel, o úpravě převodového ústrojí Hyundaie se v případě takto razantního navýšení síly RaceChip vůbec nezmiňuje.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Místo toho nabízí pro i30 N lehčí kola OZ Racing Leggera HLT obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S, snížení podvozku o 15 mm instalací kratších pružin a nakonec nechybí i tužší stabilizátory od firmy Eibach.

Podobné úpravy chystá RaceChip uvést také v USA, kde s identickou technikou jezdí nejnovější Veloster N. Cenovky úprav zatím společnost neuvedla.

TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě dražší elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků