Hyundai i30 N Project C do detailu: Stojí milion, v Česku už zbyl pouze jediný kus!

Po loňské premiéře se o nejostřejším Hyundai i30 dozvídáme hrstku dalších podrobností. Česká cenovka už je ale vlastně irelevantní.

Nelze pochybovat, že na loňském autosalonu ve Frankfurtu byl hot hatch i30 N v limitované variantě Project C hvězdou stánku korejské automobilky. Sportovní divize Hyundaie se rozhodla schopnosti ostrého hatchbacku dále posunout a dopřála mu řadu úprav. Od českého zastoupení značky teď máme dodatečné informace.

Nový Hyundai i30 je v ČR až podezřele levný! A to dostal nové hybridní motory

Nový Hyundai i30 je v ČR až podezřele levný! A to dostal nové hybridní motory

Pro možné zájemce o Project C však tímto přichází neveselá zpráva. Z plánovaných 600 kusů pro Evropu bylo vyhrazeno pouhých 7 exemplářů českému trhu. O speciální i30 N byl přitom takový zájem, že šestice vozů je už zamluvená. Sedmý se nám zanedlouho objeví v redakčním testu a jeho osud zatím není po novinářském využití znám. Třeba bude vydražen pro dobročinné účely, možná později normálně prodán, kdo ví…

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Nejrychlejší zájemce pak neodradila ani cenovka Projectu C, kterou Hyundai nastavil na 999.990 Kč. Přesah oproti základní ceně normální i30 N Performance (od 739.990 Kč), ze které limitovaná varianta vychází, je tedy značný. Za své peníze ale dostanou zájemci slušný seznam úprav, ačkoliv na motor inženýři značky nesáhli.

Kromě unikátního matného laku a kontrastních detailů tak Project C obdržel především řadu dílů z uhlíkových vláken. Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, uvnitř jsou o 15 kg lehčí karbonové skořepiny Sabelt a zbytek doplňují i nová 19palcová kovaná kola OZ, která jsou lehčí o 22 kg. Ve výsledku s dalšími prvky bylo ušetřeno 50 kg.

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Vevnitř se objevuje i Alcantarou potažený volant, řadicí páka a ruční brzda, oranžové kontrastní prošívání nebo štítek s pořadovým číslem v rámci série. Úpravy pokračují na podvozku, který je snížen o 8,8 mm s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. Ke všemu byly přeladěny i jízdní režimy Sport a N.

Na pohonném ústrojí se tedy nic nemění. Pod kapotou je stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m, který pracuje s šestistupňovou manuální převodovkou, a jeho síla míří na přední kola.

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků