Pokud by vás mrzelo, že odlehčený a dále vyladěný  Hyundai i30 N Project C je u nás vyprodaný , můžete se samozřejmě vydat cestou tuningu a korejskému hot hatchi vylepšit schopnosti vlastní silou. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai

Pokud by vás mrzelo, že odlehčený a dále vyladěný Hyundai i30 N Project C je u nás vyprodaný, můžete se samozřejmě vydat cestou tuningu a korejskému hot hatchi vylepšit schopnosti vlastní silou. | Hyundai i30 N Performance | Zdroj: Hyundai

Teda v tomto případě silou švédského úpravce BSR, jehož české zastoupení nyní ukazuje možnosti vylepšení i30 N. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai

Teda v tomto případě silou švédského úpravce BSR, jehož české zastoupení nyní ukazuje možnosti vylepšení i30 N. | Hyundai i30 N Performance | Zdroj: Hyundai

Se základem ve výkonnější variantě i30 N Performance použilo BSR svůj výchozí tuningový kit Stage 1, který přeprogramováním řídící jednotky navýšil výkon přeplňovaného dvoulitru z původních 202 kW (275 koní) na 225 kW (306 koní). | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai

Se základem ve výkonnější variantě i30 N Performance použilo BSR svůj výchozí tuningový kit Stage 1, který přeprogramováním řídící jednotky navýšil výkon přeplňovaného dvoulitru z původních 202 kW (275 koní) na 225 kW (306 koní). | Hyundai i30 N Performance | Zdroj: Hyundai

Možná zajímavější je však nárůst točivého momentu z dřívějších 352 N.m na nynějších 448 N.m. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai

Možná zajímavější je však nárůst točivého momentu z dřívějších 352 N.m na nynějších 448 N.m. | Hyundai i30 N Performance | Zdroj: Hyundai

Zkrácení odezvy na sešlápnutí plynového pedálu se zajistilo také instalací sportovního vzduchového filtru. S těmito úpravami má auto působit mnohem živěji již od nižších otáček. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai

Zkrácení odezvy na sešlápnutí plynového pedálu se zajistilo také instalací sportovního vzduchového filtru. S těmito úpravami má auto působit mnohem živěji již od nižších otáček. | Hyundai i30 N Performance | Zdroj: Hyundai

Dynamické testování zatím BSR neprovedlo, ostatně úpravy na zákazníkově i30 N mají v budoucnu ještě pokračovat. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai

Dynamické testování zatím BSR neprovedlo, ostatně úpravy na zákazníkově i30 N mají v budoucnu ještě pokračovat. | Hyundai i30 N Performance | Zdroj: Hyundai

V tuto chvíli však nešlo jen o svaly pod kapotou. Vyměněny tak byly i brzdové desky za schopnější kousky Yellowstuff od firmy EBC Brakes, které zvyšují brzdný účinek až o 40 % a jsou odolnější vůči vadnutí při vysokých teplotách. Více v článku... | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai

V tuto chvíli však nešlo jen o svaly pod kapotou. Vyměněny tak byly i brzdové desky za schopnější kousky Yellowstuff od firmy EBC Brakes, které zvyšují brzdný účinek až o 40 % a jsou odolnější vůči vadnutí při vysokých teplotách. Více v článku... | Hyundai i30 N Performance | Zdroj: Hyundai

Dle informací od samotného šéfa divize N Alberta Biermanna měl být dokonce jeden prototyp Kony N postaven už minulý rok.

Dle informací od samotného šéfa divize N Alberta Biermanna měl být dokonce jeden prototyp Kony N postaven už minulý rok.

Se zprávami ohledně modelů N nakonec přichází i další informace o zavedení automatických dvouspojkových převodovek, které by chtěl Hyundai poskytnout zájemcům jako volbu.

Se zprávami ohledně modelů N nakonec přichází i další informace o zavedení automatických dvouspojkových převodovek, které by chtěl Hyundai poskytnout zájemcům jako volbu.

A jelikož se tedy i30 N zdá jako první vlaštovka v této specifikaci, „čtyřkolku“ by nakonec mohla dostat i karosářská verze Fastback.

A jelikož se tedy i30 N zdá jako první vlaštovka v této specifikaci, „čtyřkolku“ by nakonec mohla dostat i karosářská verze Fastback.

Samozřejmě, testování prototypů ještě nepotvrzuje samotnou produkci a uvedení do prodeje. Hyundai se však už minulosti nechal slyšet, že myšlenka modelů N s pohonem všech kol je mu velmi sympatická.

Samozřejmě, testování prototypů ještě nepotvrzuje samotnou produkci a uvedení do prodeje. Hyundai se však už minulosti nechal slyšet, že myšlenka modelů N s pohonem všech kol je mu velmi sympatická.

...že inženýři Hyundai již testují prototypy ostrého hatchbacku i30 N s pohonem všech kol. Nový systém má být přitom navržen výhradně k nasazení ve sportovních modelech divize N.

...že inženýři Hyundai již testují prototypy ostrého hatchbacku i30 N s pohonem všech kol. Nový systém má být přitom navržen výhradně k nasazení ve sportovních modelech divize N.

Výhodou sdílení platforem mezi jednotlivými modely má přitom být možná zástavba pohonu všech kol z i30 N také do ostrého crossoveru Kona N, na němž už automobilka pracuje.

Výhodou sdílení platforem mezi jednotlivými modely má přitom být možná zástavba pohonu všech kol z i30 N také do ostrého crossoveru Kona N, na němž už automobilka pracuje.

Teda v tomto případě silou švédského úpravce BSR, jehož české zastoupení nyní ukazuje možnosti vylepšení i30 N. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai
Se základem ve výkonnější variantě i30 N Performance použilo BSR svůj výchozí tuningový kit Stage 1, který přeprogramováním řídící jednotky navýšil výkon přeplňovaného dvoulitru z původních 202 kW (275 koní) na 225 kW (306 koní). | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai
Možná zajímavější je však nárůst točivého momentu z dřívějších 352 N.m na nynějších 448 N.m. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai
Zkrácení odezvy na sešlápnutí plynového pedálu se zajistilo také instalací sportovního vzduchového filtru. S těmito úpravami má auto působit mnohem živěji již od nižších otáček. | Hyundai i30 N Performance Zdroj: Hyundai
13
Fotogalerie

Hyundai i30 N může rychle posílit na 306 koní. V Česku vám jej upraví za 21.000 Kč

Úpravce BSR ukazuje vyladěný hot hatch od Hyundaie, jehož schopnosti byly posunuty o další kousek dále.

Pokud by vás mrzelo, že odlehčený a dále vyladěný Hyundai i30 N Project C je u nás vyprodaný, můžete se samozřejmě vydat cestou tuningu a korejskému hot-hatchi vylepšit schopnosti vlastní silou. Teda v tomto případě silou švédského úpravce BSR, jehož české zastoupení nyní ukazuje možnosti vylepšení i30 N.

Se základem ve výkonnější variantě i30 N Performance použilo BSR svůj výchozí tuningový kit Stage 1, který přeprogramováním řídící jednotky navýšil výkon přeplňovaného dvoulitru z původních 202 kW (275 koní) na 225 kW (306 koní). Možná zajímavější je však nárůst točivého momentu z dřívějších 352 N.m na nynějších 448 N.m.

Zkrácení odezvy na sešlápnutí plynového pedálu se zajistilo také instalací sportovního vzduchového filtru. S těmito úpravami má auto působit mnohem živěji již od nižších otáček. Dynamické testování zatím BSR neprovedlo, ostatně úpravy na zákazníkově i30 N mají v budoucnu ještě pokračovat.

V tuto chvíli však nešlo jen o svaly pod kapotou. Vyměněny tak byly i brzdové desky za schopnější kousky Yellowstuff od firmy EBC Brakes, které zvyšují brzdný účinek až o 40 % a jsou odolnější vůči vadnutí při vysokých teplotách. S jejich výhodami se počítá především na okruhu.

Nakonec se snižovala i neodpružená hmotnost vozu, a to nasazením německých 19palcových ráfků Motec Ultralight. S hmotností kola jen 9,3 kg se hledělo na zlepšení ovladatelnosti a rychlejší akceleraci, což majitel popisuje jako obrovskou pozitivní změnu v chování vozu.

Kompletní cenu této konkrétní úpravy BSR neuvádí, každopádně ale víme, že zmíněný tuningový kit Stage 1 vychází na 20.753 Kč. K úpravě dodává BSR v ceně i svou tuning záruku a rovněž záruku na pohonné ústrojí kryjící případné škody na hnacím traktu, které by nebyly kryty výrobcem či prodejcem vozidla.

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud