Hyundai i30 N může rychle posílit na 306 koní. V Česku vám jej upraví za 21.000 Kč

Úpravce BSR ukazuje vyladěný hot hatch od Hyundaie, jehož schopnosti byly posunuty o další kousek dále.

Pokud by vás mrzelo, že odlehčený a dále vyladěný Hyundai i30 N Project C je u nás vyprodaný, můžete se samozřejmě vydat cestou tuningu a korejskému hot-hatchi vylepšit schopnosti vlastní silou. Teda v tomto případě silou švédského úpravce BSR, jehož české zastoupení nyní ukazuje možnosti vylepšení i30 N.

Se základem ve výkonnější variantě i30 N Performance použilo BSR svůj výchozí tuningový kit Stage 1, který přeprogramováním řídící jednotky navýšil výkon přeplňovaného dvoulitru z původních 202 kW (275 koní) na 225 kW (306 koní). Možná zajímavější je však nárůst točivého momentu z dřívějších 352 N.m na nynějších 448 N.m.

Hyundai i30 N Project C do detailu: Stojí milion, v Česku už zbyl pouze jediný kus!

Hyundai i30 N Project C do detailu: Stojí milion, v Česku už zbyl pouze jediný kus!

Zkrácení odezvy na sešlápnutí plynového pedálu se zajistilo také instalací sportovního vzduchového filtru. S těmito úpravami má auto působit mnohem živěji již od nižších otáček. Dynamické testování zatím BSR neprovedlo, ostatně úpravy na zákazníkově i30 N mají v budoucnu ještě pokračovat.

V tuto chvíli však nešlo jen o svaly pod kapotou. Vyměněny tak byly i brzdové desky za schopnější kousky Yellowstuff od firmy EBC Brakes, které zvyšují brzdný účinek až o 40 % a jsou odolnější vůči vadnutí při vysokých teplotách. S jejich výhodami se počítá především na okruhu.

Škoda Octavia IV už v ČR podstoupila první tuning. Tento kousek má 196 koní

Škoda Octavia IV už v ČR podstoupila první tuning. Tento kousek má 196 koní

Nakonec se snižovala i neodpružená hmotnost vozu, a to nasazením německých 19palcových ráfků Motec Ultralight. S hmotností kola jen 9,3 kg se hledělo na zlepšení ovladatelnosti a rychlejší akceleraci, což majitel popisuje jako obrovskou pozitivní změnu v chování vozu.

Kompletní cenu této konkrétní úpravy BSR neuvádí, každopádně ale víme, že zmíněný tuningový kit Stage 1 vychází na 20.753 Kč. K úpravě dodává BSR v ceně i svou tuning záruku a rovněž záruku na pohonné ústrojí kryjící případné škody na hnacím traktu, které by nebyly kryty výrobcem či prodejcem vozidla.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků